Dyrektor Urzędu Statystycznego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie Urzędu oraz poza nim.
Budynek - brak progów utrudniających wjazd wózkiem, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy zaopatrzone są w informację głosową oraz tablice przyzywowe z oznakowaniem dla osób niewidomych i słabowidzących.
Zakres zadań
- Przeprowadza kontrole warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp, informuje Dyrektora o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, przedstawia wnioski zmierzające do ich usunięcia
- Prowadzi szkolenia wstępne (ogólne) z zakresu bhp dla nowo zatrudnionych pracowników, praktykantów, stażystów oraz współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bhp
- Prowadzi sprawy związane z wypadkami przy pracy, w tym bierze czynny udział w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków, kompletuje dokumenty, prowadzi rejestr, sporządza sprawozdania
- Sporządza i przedstawia Dyrektorowi Urzędu okresowe analizy stanu bhp zawierające propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych
- Bierze udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą oraz prowadzi dokumentację w tym zakresie
- Uczestniczy w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów z zakresu bhp, opiniuje instrukcje stanowiskowe; doradza w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bhp, w tym organizowania stanowisk pracy
- Uczestniczy w konsultacjach oraz w pracach zakładowej komisji bezpieczeństwa i higieny pracy
- Uczestniczy w opracowywaniu planów modernizacji obiektów Urzędu
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bhp albo studia podyplomowe w zakresie bhpdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w służbie bhp
- szkolenie pracowników służby bhp i osób wykonujących zadania tej służby
- bardzo dobra znajomość przepisów prawa pracy, przepisów bhp oraz umiejętność stosowania ich w praktyce
- umiejętność analitycznego myślenia
- umiejętność rozwiązywania problemów
- samodzielność
- współpraca, komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie aktualnego szkolenia okresowego dla służby bezpieczeństwa i higieny pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (jeżeli dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO)Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2025-04-07 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Urząd Statystyczny w Szczecinie
ul. Matejki 22
70-530 Szczecin
Składając osobiście:
w kancelarii Urzędu (I piętro)
ul. Jana Matejki 22, Szczecin
(pon. 7.00-18.00, wt.-pt. 7.00-15.00)
Na kopercie dopisz: "ogłoszenie nr 150002
Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych
chmurach) nie będą pobierane.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
W związku z realizacją wymogów RODO[1] informujemy o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z
przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.
I. Administrator
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Statystyczny w Szczecinie reprezentowany przez Dyrektora
mający siedzibę w Szczecinie, ul. Jana Matejki 22, 70-530 Szczecin – zwany dalej „Administratorem".
II. Inspektor ochrony danych
Z Inspektorem ochrony danych (IOD) wyznaczonym przez Administratora może się Pani/Pan kontaktować:
a. pocztą tradycyjną na adres: IOD Urząd Statystyczny w Szczecinie, ul. Jana Matejki 22, 70-530 Szczecin;
b. pocztą elektroniczną na adres e-mail: IOD_USSZC@stat.gov.pl.
III. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji w naborze na wolne stanowisko pracy w
Urzędzie Statystycznym w Szczecinie.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
· art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na
Administratorze[2];
· art. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane
dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
Jeżeli w dokumentach (CV, list motywacyjny, itp.) zawarte są inne dane, niż wymagane przepisami prawa, będą one
przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody, która może zostać odwołana w dowolnym czasie (art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz
art. 9 ust. 2 lit. a RODO).
IV. Odbiorcy danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom upoważnionym do ich uzyskania na podstawie przepisów
prawa oraz podmiotom, z którym Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych w celu dostarczenia i
rozwoju usług informatycznych niezbędnych do prawidłowej realizacji zadań przez służby statystyki, w tym celu zapewnienia
bezpieczeństwa w systemach informatycznych statystyki publicznej.
W związku z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej dane osobowe w zakresie imion i nazwisk oraz
miejsca (miejscowości) zamieszkania osób, które są zatrudniane w wyniku naborów na stanowiska w korpusie służby
cywilnej zostaną podane do publicznej wiadomości.
V. Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko pracy
w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których Dyrektor Urzędu ma możliwość wyboru kolejnego kandydata, w
przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z
przepisów o archiwizacji.
VI. Obowiązek / dobrowolność podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa jest niezbędne, aby uczestniczyć w
postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa jest dobrowolne, a ich
przekazanie zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a RODO).
Zgoda ta może być wycofana w każdym czasie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, którego dokonano przed
jej wycofaniem.
Podanie danych szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO jest dobrowolne i opiera się na Pani/Pana
wyraźniej zgodzie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może być odwołana w dowolnym czasie.
VII. Prawa osoby, której dane dotyczą
Posiada Pani/Pan prawo do dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych; do sprostowania
(poprawiania) danych osobowych; do usunięcia danych osobowych; do ograniczenia przetwarzania danych osobowych; do
przenoszenia danych; do cofnięcia zgody do przetwarzania danych osobowych; do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych (na adres ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie danych
osobowych narusza przepisy RODO.
VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.).
[2] Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z przepisami w szczególności: art. 22(1) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks
pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.), ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz.
409), ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2023, poz. 1917), ustawy z dnia 18
października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści
tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, z późn. zm.)