Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 128072
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Zagrożenie korupcją.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).
Zakres zadań
- Przygotowuje koncepcje rozwiązań instytucjonalnych i organizacyjnych dotyczących funkcjonowania systemu ubezpieczeń społecznych, w szczególności zasad jego organizacji, nadzoru i finansowania w celu wyboru optymalnego rozwiązania odpowiadającego sytuacji społeczno-gospodarczej kraju.
- Opracowuje projekty aktów prawnych z zakresu działania Wydziału w celu wprowadzenia nowych rozwiązań odpowiadających sytuacji społeczno-gospodarczej kraju.
- Opracowuje informacje oraz materiały dla podmiotów zagranicznych (w tym: OECD, World Bank) zawierające informacje o systemie ubezpieczeń społecznych w Polsce oraz opis podjętych dotychczas działań w celu rozwiązania danych kwestii oraz przedstawienia kierunku przyszłych działań.
- Udziela odpowiedzi i wyjaśnień o charakterze interpretacyjnym z zakresu zasad finansowania, organizacji ubezpieczeń, nadzoru i wysokości świadczeń z systemu ubezpieczeń społecznych w celu wyjaśnienia przepisów i przedstawienia stanowiska resortu.
- Prowadzi sprawy związane z nadzorem Ministra nad ZUS m.in. wyjaśnia i interpretuje wątpliwości odnośnie do przepisów będących we właściwości Wydziału w celu zapewnienia prawidłowego i terminowego postępowania ZUS zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Dostosowuje prawo ubezpieczeń społecznych do prawa UE oraz do norm konwencji i zaleceń MOP i innych wiążących RP umów międzynarodowych oraz opracowuje propozycje zmian polskiego ustawodawstwa ubezpieczeń społecznych w celu ich koordynacji z przepisami Unii Europejskiej oraz normami konwencji i zaleceniami Międzynarodowej Organizacji Pracy.
- Opiniuje strategie państwa z różnych obszarów, w tym z zakresu polityki społeczno-gospodarczej, w celu zapewnienia zgodności proponowanych rozwiązań z systemem ubezpieczeń społecznych.
- Opracowuje opinie do projektów aktów prawnych innych resortów oraz komórek organizacyjnych Ministerstwa z zakresu działania Wydziału w celu zapewnienia zgodności weryfikowanych regulacji z systemem ubezpieczeń społecznych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze ubezpieczeń społecznych lub w jednostkach sektora finansów publicznych
- Znajomość systemu ubezpieczeń społecznych, w szczególności organizacji, nadzoru, finansowania systemu emerytalnego
- Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe