Social Media w praktyce - cykl szkoleń
2014-04-25Dla Kogo?
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do osób, które chciałyby posiąść kompletną wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu social media, a w szczególności zapraszamy:
- Studentów, którzy swoje plany zawodowe wiążą z pracą w social media
- Przyszłych jak i obecnych Brand Managerów
- Marketingowców posiadających wiedzę ogólną, chcących poznać tajniki się w SM
- Specjalistów ds. PR i komunikacji
- Osoby, chcące zdobyć pracę w najlepszych agencjach social media w Polsce, biorąc udział w rekrutacji – 3 najlepszych kursantów otrzyma staż.
Czego uczymy?
Nasze szkolenie to pigułka wiedzy teoretycznej i praktycznej niezbędna do samodzielnej pracy w agencji SM. W trakcie kursu:
- Poznasz podstawy mediów społecznościowych (trendy, badania, statystyki) oraz mechanizmy rządzące światem Social Media
- Nauczysz się budować i realizować strategię działań w mediach społecznościowych (grupa docelowa, cele i mierniki)
- Dowiesz się, jak prowadzić działania na Facebooku, Twitterze i Google+.
- Poznasz w praktyce narzędzia do zbierania danych, mierzenia postępów i monitorowania mediów społecznościowych (np. Sotrender).
- Nauczysz się budować skuteczne kampanie reklamowe na Facebooku i dowiesz się, jak je analizować.
- Dowiesz się jak należy pisać w mediach społecznościowych, aby Twoje treści przykuwały uwagę odbiorców.
- Dowiesz się, jak rozpoznawać i rozwiązywać sytuacje kryzysowe.
- Poznasz metody pracy projektowej oraz charakterystykę pracy z agencją interaktywną.
Uczymy na konkretnych przykładach i na własnych doświadczeniach, dlatego w trakcie szkolenia każdy będzie realizował własny projekt kampanii marketingowej w SM.
Na koniec przewidziany jest test ze zdobytej wiedzy oraz podsumowanie projektów warsztatowych/projektowych. Każdy z uczestników otrzyma dyplom ukończenia szkolenia wraz oceną, najlepszym zostanie zaproponowana współpraca z jedną z Patronujących szkoleniu agencji SM.
Kiedy? Gdzie?
Zajęcia odbywać się będą na terenie Politechniki Warszawskiej, pod patronatem władz uczelni. Szkolenie będzie realizowane w trybie wieczorowym we wtorki i czwartki od 18.00 do 21.00.
Planowana liczba godzin: 36 – łącznie 12 spotkań, każde po 3 godziny zegarowe.
Konspekt programu:
Moduł 1 – Wstęp
Otwarcie kursu, powitanie: Maciej Maciejewski (MEC/Liquid)
Prelegenci: Agnieszka Chacińska, Maciej Szamowski (MEC/Liquid)
- Co to jest social media?
- Prezentacja social media landscape na świecie i w Polsce:
- Nasza Klasa
- YouTube
- Pintererst, Instagram
- Blogi
- Obalenie największych mitów nt. mediów społecznościowych.
- Rola konceptu kreatywnego w social media – wstęp i zapowiedź następnego panelu.
Moduł 2 – Rola Big Idea w social media
Prelegenci: Agnieszka Chacińska (MEC/Liquid), Tomasz Fochtman (MEC)
- Czy istnieje strategia social media? Miejsce social media w całościowej strategii komunikacji marki.
- Rola BIG IDEA - jak stworzyć spójny koncept, który może być wykorzystany we wszystkich mediach? Omówienie na przykładach znanych kampanii.
- Jak przełożyć BIG IDEA na działania na Facebooku – prezentacja wybranych case study na Facebooku z Polski i ze świata.
Moduł 3 – Facebook jako platforma działań social media
Prelegenci: Jan Zając, Hubert Tworkowski (SoTrender)
- Pogłębiona charakterystyka najpopularniejszego serwisu społecznościowego.
- Omówienie najważniejszych formatów reklamowych i funkcjonalności Facebooka.
- Prezentacja najważniejszych zasad planowania kampanii Facebook Ads – fundamentalna rola promocji przy budowaniu zasięgu działań.
- Charakterystyka działania EdgeRank.
- Facebook a zmiana konsumpcji mediów – rosnące znaczenie mobile, Facebook jako alternatywa dla telewizji.
Moduł 4 – Facebook w praktyce
Prelegenci: Łukasz Więckowski (Group M), Maciej Szamowski (MEC/Liquid)
- Najlepsze praktyki w zarządzaniu i tworzeniu codziennej komunikacji na facebooku.
- Facebook od kuchni – planowanie działań dzień po dniu. Tworzenie harmonogramów wpisów, analiza statystyk i optymalizacja treści. Zaplanowanie pracy zespołu moderatorów, grafików, copywriterów…
- Real Time Marketing, Zarządzanie kryzysem, Response Time – o czym należy pamiętać tworząc posty na facebooku, najważniejsze zasady.
- FB Ads – tajniki pracy nad optymalizacją kampanii na Facebooku.
- Prezentacja placementów FB i najpopularniejszych formatów reklamowych
- Sposoby optymalizacji kampanii FB – generalny zarys
- Omówienie podstawowych i zaawansowanych możliwości targetowania.
- Zaawansowane narzędzia FB: Custom Audiences, Pixel Konwersji, Remarketing
- Cele marketingowe możliwe do osiągnięcia poprzez kampanie FB (kluczowe obszary)
Moduł 5 – Narzędzia social media
Prelegenci: Paweł Panawa (Group M), Maciej Traczyk & Lucyna Gawuć (MEC/Liquid)
- Prezentacja najważniejszych narzędzi do oceny efektywności działań w social media
- Narzędzia do buzz monitoringu (np. Newspoint, Brand24, Radian 6…)
- Narzędzia do analizy skuteczności działań na Facebooku, Twitterze, YouTube (np. Facebook Insights, Sotrender, Socialbakers…)
- Narzędzia do optymalizacji kampanii reklamowych (np. Upcast, PowerEditor)
- Pogłębione omówienie funkcjonalności narzędzia Sotrender oraz PowerEditor/Upcast.
- Jak dostować i wykorzystać narzędzia reklamowe do celów marketingowych klienta
- Omówienie wskaźników dostępnych w panelu reklamowym
- Jak optymalizować budżet reklamowy na Facebooku?
- Jak wykorzystać narzędzia do ewaluacji działań?
- Raportowanie, podsumowanie i właściwa interpretacja wyników kampanii Moduł 6 – Mierzenie efektywności działań social media
- Prelegenci: Tomasz Kolanowski, Łukasz Wyglądała (MEC)
- Omówienie najważniejszych wskaźników oceny efektywności całej kampanii. Prezentacja wybranych wskaźników, narzędzi i możliwości badawczych.
- Przedstawienie kluczowych wskaźników efektywności kampanii w Internecie, ewaluacja działań, wyznaczanie KPI.
Moduł 6 – Czym jest viral? Wstęp do YouTube.
Prelegenci: Maciek Maciejewski (MEC/Liquid), Radek Kotarski (vloger, Polimaty)
- Czy istnieje przepis na film wirusowy? Najważniejsze zasady tworzenia filmów wirusowych na YouTube. Prezentacja wybranych case study z Polski i ze świata.
- Content na YouTube oczami znanego polskiego vlogera.
Moduł 7 – YouTube – możliwości działań
Prelegenci: Omar Mhina (MEC), Lucyna Janas (Google), Andrzej Furtak (Google)
- Znaczenie YouTube – pogłębiona charakterystyka serwisu. Rola YouTube w Polsce i na świecie.
- Omówienie możliwości reklamowych na YouTube – prezentacja kanałów, formatów reklamowych na konkretnych przykładach najlepszych realizacji z Polski i ze świata.
Moduł 8 – Współpraca z blogerami.
Prelegenci: Jestemkasia (www.jestemkasia.com), Agnieszka Chacińska (Liquid)
- Prezentacja najlepszych praktyk współpracy z blogerami z perspektywy Agencji – modele współpracy, kwestie prawne, przykłady kampanii.
- Prowadzenie własnego bloga i zasady współpracy z perspektywy znanych polskich blogerów.
Moduł 9 – Strategia kreatywna
Prelegenci: Maciek Maciejewski, Daria Jacuk (MEC/Liquid)
- Insight w służbie kreatywności – jak szukać insightów? Jak tworzyć koncept kreatywny w oparciu o insight?
- Ścieżka od briefu do pomysłu – warsztaty z kreatywności.
Moduł 10 – Twitter i Google +
Prelegenci: Guy Kedar (MEC Global)
- Charakterystyka serwisów – ich rola w Polsce i na świecie.
- Omówienie najważniejszych funkcjonalności.
- Przykłady skutecznych kampanii na Twitterze i Google +.
Moduł 11 – Zarządzanie social media z perspektywy korporacji
Prelegenci: Bartosz Orszulak (Nestlé), Piotr Sadowski (Kancelaria Korolko)
- Zarządzanie social media z perspektywy międzynarodowej korporacji.
- Tworzenie spójnej social media policy dla wielu marek, rynków, dywizji…
- Jak marki mogą przygotować się na kryzys w social media? Najczęstsze scenariusze działań.
- Obsługa klienta a social media
- Najważniejsze kwestie prawne związane z prowadzeniem projektów social media – o czym trzeba pamiętać.
- Prawa autorskie, prawa do wizerunku.
- Zarządzanie danymi osobowymi.
- Obowiązki po stronie organizatora konkursów.
Moduł 12 - PODSUMOWANIE | OMÓWIENIE ZADAŃ
Prelegenci: Maciej Maciejewski, Agnieszka Chacińska, Maciej Szamowski (MEC/Liquid)
- Podsumowanie kursu, odpowiedzi na pytania od kursantów – tematy nie poruszone w czasie warsztatów.
- Omówienie zadań wykonywanych w toku kursu przez uczestników.
- Prezentacja wyników – wyłonienie osób, które zakwalifikowały się na staż.
Kontakt
Marcin Grzegórski – Politechnika Warszawska
marcin.grzegorski@gmail.com
728 888 739
Aleksandra Jasińska – Akademia Biznesu
518 052 478
Więcej informacji na stronie: www.akademia-biznesu.pl