Social Media w praktyce - cykl szkoleń

2014-04-25

Dla Kogo?
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do osób, które chciałyby posiąść kompletną wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu social media, a w szczególności zapraszamy:

  • Studentów, którzy swoje plany zawodowe wiążą z pracą w social media
  • Przyszłych jak i obecnych Brand Managerów
  • Marketingowców posiadających wiedzę ogólną, chcących poznać tajniki się w SM
  • Specjalistów ds. PR i komunikacji
  • Osoby, chcące zdobyć pracę w najlepszych agencjach social media w Polsce, biorąc udział w rekrutacji – 3 najlepszych kursantów otrzyma staż.

Czego uczymy?
Nasze szkolenie to pigułka wiedzy teoretycznej i praktycznej niezbędna do samodzielnej pracy w agencji SM. W trakcie kursu:

  • Poznasz podstawy mediów społecznościowych (trendy, badania, statystyki) oraz mechanizmy rządzące światem Social Media
  • Nauczysz się budować i realizować strategię działań w mediach społecznościowych (grupa docelowa, cele i mierniki)
  • Dowiesz się, jak prowadzić działania na Facebooku, Twitterze i Google+.
  • Poznasz w praktyce narzędzia do zbierania danych, mierzenia postępów i monitorowania mediów społecznościowych (np. Sotrender).
  • Nauczysz się budować skuteczne kampanie reklamowe na Facebooku i dowiesz się, jak je analizować.
  • Dowiesz się jak należy pisać w mediach społecznościowych, aby Twoje treści przykuwały uwagę odbiorców.
  • Dowiesz się, jak rozpoznawać i rozwiązywać sytuacje kryzysowe.
  • Poznasz metody pracy projektowej oraz charakterystykę pracy z agencją interaktywną.

Uczymy na konkretnych przykładach i na własnych doświadczeniach, dlatego w trakcie szkolenia każdy będzie realizował własny projekt kampanii marketingowej w SM.

 

Na koniec przewidziany jest test ze zdobytej wiedzy oraz podsumowanie projektów warsztatowych/projektowych. Każdy z uczestników otrzyma dyplom ukończenia szkolenia wraz oceną, najlepszym zostanie zaproponowana współpraca z jedną z Patronujących szkoleniu agencji SM.

 

Kiedy? Gdzie?
Zajęcia odbywać się będą na terenie Politechniki Warszawskiej, pod patronatem władz uczelni. Szkolenie będzie realizowane w trybie wieczorowym we wtorki i czwartki od 18.00 do 21.00.

Planowana liczba godzin: 36 – łącznie 12 spotkań, każde po 3 godziny zegarowe.

 

Konspekt programu:


Moduł 1 – Wstęp

Otwarcie kursu, powitanie: Maciej Maciejewski (MEC/Liquid)

Prelegenci: Agnieszka Chacińska, Maciej Szamowski (MEC/Liquid)

  • Co to jest social media?
  • Prezentacja social media landscape na świecie i w Polsce:
  • Facebook
  • Nasza Klasa
  • YouTube
  • Twitter
  • Pintererst, Instagram
  • Blogi
  • Obalenie największych mitów nt. mediów społecznościowych.
  • Rola konceptu kreatywnego w social media – wstęp i zapowiedź następnego panelu.

Moduł 2 – Rola Big Idea w social media
Prelegenci: Agnieszka Chacińska (MEC/Liquid), Tomasz Fochtman (MEC)

  • Czy istnieje strategia social media? Miejsce social media w całościowej strategii komunikacji marki.
  • Rola BIG IDEA - jak stworzyć spójny koncept, który może być wykorzystany we wszystkich mediach? Omówienie na przykładach znanych kampanii.
  • Jak przełożyć BIG IDEA na działania na Facebooku – prezentacja wybranych case study na Facebooku z Polski i ze świata.

Moduł 3 – Facebook jako platforma działań social media
Prelegenci: Jan Zając, Hubert Tworkowski (SoTrender)

 

  • Pogłębiona charakterystyka najpopularniejszego serwisu społecznościowego.
  • Omówienie najważniejszych formatów reklamowych i funkcjonalności Facebooka.
  • Prezentacja najważniejszych zasad planowania kampanii Facebook Ads – fundamentalna rola promocji przy budowaniu zasięgu działań.
  • Charakterystyka działania EdgeRank.
  • Facebook a zmiana konsumpcji mediów – rosnące znaczenie mobile, Facebook jako alternatywa dla telewizji.

Moduł 4 – Facebook w praktyce
Prelegenci: Łukasz Więckowski (Group M), Maciej Szamowski (MEC/Liquid)

  • Najlepsze praktyki w zarządzaniu i tworzeniu codziennej komunikacji na facebooku.
  • Facebook od kuchni – planowanie działań dzień po dniu. Tworzenie harmonogramów wpisów, analiza statystyk i optymalizacja treści. Zaplanowanie pracy zespołu moderatorów, grafików, copywriterów…
  • Real Time Marketing, Zarządzanie kryzysem, Response Time – o czym należy pamiętać tworząc posty na facebooku, najważniejsze zasady.
  • FB Ads – tajniki pracy nad optymalizacją kampanii na Facebooku.
  • Prezentacja placementów FB i najpopularniejszych formatów reklamowych
  • Sposoby optymalizacji kampanii FB – generalny zarys
  • Omówienie podstawowych i zaawansowanych możliwości targetowania.
  • Zaawansowane narzędzia FB: Custom Audiences, Pixel Konwersji, Remarketing
  • Cele marketingowe możliwe do osiągnięcia poprzez kampanie FB (kluczowe obszary)

Moduł 5 – Narzędzia social media

Prelegenci: Paweł Panawa (Group M), Maciej Traczyk & Lucyna Gawuć (MEC/Liquid)

  • Prezentacja najważniejszych narzędzi do oceny efektywności działań w social media
  • Narzędzia do buzz monitoringu (np. Newspoint, Brand24, Radian 6…)
  • Narzędzia do analizy skuteczności działań na Facebooku, Twitterze, YouTube (np. Facebook Insights, Sotrender, Socialbakers…)
  • Narzędzia do optymalizacji kampanii reklamowych (np. Upcast, PowerEditor)
  • Pogłębione omówienie funkcjonalności narzędzia Sotrender oraz PowerEditor/Upcast.
  • Jak dostować i wykorzystać narzędzia reklamowe do celów marketingowych klienta
  • Omówienie wskaźników dostępnych w panelu reklamowym
  • Jak optymalizować budżet reklamowy na Facebooku?
  • Jak wykorzystać narzędzia do ewaluacji działań?
  • Raportowanie, podsumowanie i właściwa interpretacja wyników kampanii Moduł 6 – Mierzenie efektywności działań social media
  • Prelegenci: Tomasz Kolanowski, Łukasz Wyglądała (MEC)
  • Omówienie najważniejszych wskaźników oceny efektywności całej kampanii. Prezentacja wybranych wskaźników, narzędzi i możliwości badawczych.
  • Przedstawienie kluczowych wskaźników efektywności kampanii w Internecie, ewaluacja działań, wyznaczanie KPI.

Moduł 6 – Czym jest viral? Wstęp do YouTube.
Prelegenci: Maciek Maciejewski (MEC/Liquid), Radek Kotarski (vloger, Polimaty)

  • Czy istnieje przepis na film wirusowy? Najważniejsze zasady tworzenia filmów wirusowych na YouTube. Prezentacja wybranych case study z Polski i ze świata.
  • Content na YouTube oczami znanego polskiego vlogera.

Moduł 7 – YouTube – możliwości działań
Prelegenci: Omar Mhina (MEC), Lucyna Janas (Google), Andrzej Furtak (Google)

  • Znaczenie YouTube – pogłębiona charakterystyka serwisu. Rola YouTube w Polsce i na świecie.
  • Omówienie możliwości reklamowych na YouTube – prezentacja kanałów, formatów reklamowych na konkretnych przykładach najlepszych realizacji z Polski i ze świata.

Moduł 8 – Współpraca z blogerami.
Prelegenci: Jestemkasia (www.jestemkasia.com), Agnieszka Chacińska (Liquid)

  • Prezentacja najlepszych praktyk współpracy z blogerami z perspektywy Agencji – modele współpracy, kwestie prawne, przykłady kampanii.
  • Prowadzenie własnego bloga i zasady współpracy z perspektywy znanych polskich blogerów.

Moduł 9 – Strategia kreatywna
Prelegenci: Maciek Maciejewski, Daria Jacuk (MEC/Liquid)

  • Insight w służbie kreatywności – jak szukać insightów? Jak tworzyć koncept kreatywny w oparciu o insight?
  • Ścieżka od briefu do pomysłu – warsztaty z kreatywności.

Moduł 10 – Twitter i Google +
Prelegenci: Guy Kedar (MEC Global)

  • Charakterystyka serwisów – ich rola w Polsce i na świecie.
  • Omówienie najważniejszych funkcjonalności.
  • Przykłady skutecznych kampanii na Twitterze i Google +.

Moduł 11 – Zarządzanie social media z perspektywy korporacji
Prelegenci: Bartosz Orszulak (Nestlé), Piotr Sadowski (Kancelaria Korolko)

  • Zarządzanie social media z perspektywy międzynarodowej korporacji.
  • Tworzenie spójnej social media policy dla wielu marek, rynków, dywizji…
  • Jak marki mogą przygotować się na kryzys w social media? Najczęstsze scenariusze działań.
  • Obsługa klienta a social media
  • Najważniejsze kwestie prawne związane z prowadzeniem projektów social media – o czym trzeba pamiętać.
  • Prawa autorskie, prawa do wizerunku.
  • Zarządzanie danymi osobowymi.
  • Obowiązki po stronie organizatora konkursów.

Moduł 12 - PODSUMOWANIE | OMÓWIENIE ZADAŃ
Prelegenci: Maciej Maciejewski, Agnieszka Chacińska, Maciej Szamowski (MEC/Liquid)

  • Podsumowanie kursu, odpowiedzi na pytania od kursantów – tematy nie poruszone w czasie warsztatów.
  • Omówienie zadań wykonywanych w toku kursu przez uczestników.
  • Prezentacja wyników – wyłonienie osób, które zakwalifikowały się na staż.

Kontakt
Marcin Grzegórski – Politechnika Warszawska 
marcin.grzegorski@gmail.com 
728 888 739 

 

Aleksandra Jasińska – Akademia Biznesu

kontakt@akademia-biznesu.pl 

518 052 478

 

Więcej informacji na stronie: www.akademia-biznesu.pl

Przeczytaj także: