Ekspansja zagraniczna, case studies, skuteczny marketing w 2016 roku - poznaj agendę III Kongresu eHandlu

2015-09-16

Jak uniknąć pułapek prawnych prowadząc e-handel w Niemczech? Jak wykorzystać wideo, Snapchat i Instagram do zwiększenia sprzedaży? Jak mierzyć efektywność kampanii? Odpowiedzi poznamy już 29 września podczas III Kongresu eHandlu, organizowanego przez twórców Targów eHandlu.

Kongres eHandlu to 24 prezentacje przygotowane przez praktyków marketingu internetowego i e-commerce oraz niepowtarzalna okazja do networkingu. Na stronie wydarzenia można sprawdzić już pełną agendę oraz listę Uczestników kongresu - www.kongres-ehandlu.pl

- Genezą Kongresów eHandlu były ShopCampy - spotkania dla właścicieli sklepów internetowych organizowane w latach 2009-2014 oraz Targi eHandlu (najbliższa IX edycja już 14.10. br.). Jako Fundacja Polak 2.0 chcemy pokazać, że udział w merytorycznej konferencji nie musi kosztować kilka tysięcy złotych i organizować spotkania, podczas których osoby zajmujące się e-handlem będą mogły wymienić się swoimi doświadczeniami - mówi Marek Tomaszewski z Fundacji Polak 2.0.

Kongres eHandlu to idealna okazja, aby spotkać się z liderami rynku i zyskać wszechstronną wiedzę o panoramie dostępnych rozwiązań. Organizatorzy zaprosili prelegentów, którzy reprezentują różne obszary e-handlu, różne branże oraz różne rozmiary prowadzonej działalności. Wszystko po to, aby przedstawić zróżnicowane punkty widzenia przy zachowaniu praktycznego podejścia do prezentowanych problemów.

- 29 września, podczas 3. edycji Kongresu eHandlu, skupimy się mocniej na zagadnieniach sprzedaży zagranicznej, reklamie w wyszukiwarkach, optymalizacji a także projektowania UX dla e-sklepów. Pojawią się również praktyczne porady związane z wideo marketingiem w e-commerce, m-commerce czy sprzedażą z wykorzystaniem serwisu Instagram i Snapchat. Poruszona zostanie tematyka CRM w e-sklepie, dostawy tego samego dnia oraz odszkodowań i zwrotów zamówionych towarów. Swoimi doświadczeniami podzielą się m.in. przedstawiciele sklepów internetowych 4gift.pl, Militaria.pl, instylio.pl, Audioteka - dodaje Tomaszewski.

Uczestnicy kongresu wysłuchają prezentacji nt. najnowszych trendów w marketingu, logistyce, poznają praktyczne wskazówki jak optymalizować współczynnik konwersji, dowiedzą się jak uniknąć problemów prawnych w Niemczech oraz jak podbić... Afrykę.

Wideo, Snapchat i Instagram a sprzedaż

Facebook w strategii marketingowej e-sklepu stał się elementem oczywistym. Jednak w dobie nowych technologii, ciągłych zmian i powstawania nowych serwisów oraz potrzeb użytkowników, musimy zwrócić uwagę na te kanały, w których coraz częściej komunikują się i spędzają czas. Według badań na Instagramie użytkownicy angażują się średnio 15 razy więcej (na 1 publikowany przez markę post), a na Snapchacie 60% z nich jest aktywnych praktycznie codziennie. Czy to chwilowa moda? Jak wykorzystać popularne serwisy do działań marketingowych w e-commerce? Szczegóły przedstawi Katarzyna Młynarczyk z Socjomanii.

Jeśli chodzi o media społecznościowe, to oczywiście należy tu rozgraniczyć prowadzenie działań "sprzedażowych" czyli np. kampanii remarketingowej od działań związanych z udziałem i budowaniem społeczności. To właśnie te drugie często są analizowane tylko z perspektywy wygenerowanej sprzedaży i oceniane jako nieefektywne. Taką jednowymiarową oceną niestety można zamknąć wiele działań, tłumacząc to brakiem ich efektywności, ale czy chcielibyśmy oceniać na boisku piłkarskim bramkarza pod kątem liczby strzelonych bramek? - zastanawia się Marek Prudel z Militaria.pl

Angażujący marketing mobilny

34% sprzedaży online na świecie dokonywana jest za pomocą urządzeń mobilnych. Smartfony i tablety nie służą już głównie do przeglądania produktów, a są częścią ścieżki zakupowej prowadzącej do konwersji. Nowe technologie przeznaczone dla mobile i możliwości cross-device zmieniają radykalnie marketing online. Wraz ze wzrostem sprzedaży mobilnej, właściciele marek muszą rozumieć jak dopasować swoje strategie marketingowe pod użytkowników korzystających z kilku urządzeń. Sprawdzimy jak zmieniają się reguły gry i jak reklamodawcy mogą dopasować się, aby odnieść sukces w świecie mulitscreen.

Ekspansja zagraniczna

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Niemieckie Stowarzyszenie Sprzedawców Internetowych, co trzeci e-sklep w Niemczech otrzymał już przynajmniej jedno upomnienie dot. niezgodności z wymogami ustawowymi. Jak unikać pułapek prawnych prowadzenia sprzedaży online na rynku niemieckim podczas III Kongresu eHandlu opowie Jolanta Krzeminska, adwokat z kancelarii Von Zanthier & Schulz. Prelekcja ma na celu zwrócenie uwagi słuchaczy na istotne z punktu widzenia praktyki zagadnienia prawne wiążące się z prowadzeniem działalności sklepu internetowego w Niemczech i umożliwić ochronę przed upomnieniami konkurentów.

W świat internetu, mobile i e-handlu w Afryce, po którym ekspansja sklepu na czarny kontynent powinna wydać się nieco mniej szalona wprowadzi Marek Zmysłowski. -  Nigeria to miliony mniej lub bardziej drobnych handlarzy, sklepów i sklepików. Nie ma dużych sieci handlowych, nie zdążyły się jeszcze rozwinąć. Technologia bezprzewodowa pozwoliła na żabi skok bezpośrednio do platform typu polskiego Allegro (np. Kaymu.com). W e-commerce dominuje kilka dużych graczy, z Jumia.com i Konga.com na czele, powstaje też coraz więcej lokalnych sklepów, ale to wszystko jest jeszcze wierzchołkiem góry lodowej - mówi dyrektor zarządzający Jovago.com, największego afrykańskiego portalu do rezerwacji hoteli.

Rejestrując się na Kongres eHandlu, poznasz sprawdzone przepisy na sukces w e-handlu. Wszystkie prezentacje będą nagrywane - jeśli nie uda Ci się zobaczyć ich na żywo, po Kongresie otrzymasz dostęp do nagrań wideo.

III Kongres eHandlu to wydarzenie, które musi znaleźć się w kalendarzu wszystkich zamierzających zwiększyć swoje zyski w 2016 roku! Do zobaczenia 29 września na PGE Narodowym w Warszawie!

Przeczytaj także: