Ad Leaders – debata przywództwa w branży reklamowej za nami
2016-11-154 listopada 2016 roku odbyły się warsztaty i debata na temat przywództwa w branży reklamowej pod nazwą Ad Leaders Poland, zorganizowane przez Lidermatic, firmę doradczo-szkoleniową specjalizującą się w programach przywództwa, rozwoju miękkich umiejętności oraz optymalizacji relacji biznesowych w branży komunikacji marketingowej. Celem warsztatów i debaty było odpowiedzenie na pytanie „Jak dziś budować przywództwo i zespoły liderskie w agencji?”. W wydarzeniu udział wzięli liderzy i menedżerowie agencji reklamowych i mediowych, jak również menedżerowie zarządzający marketingiem.
Kameralne spotkanie w gronie liderów, menedżerów i ekspertów z branży reklamowej, zostało podzielone na dwie części. Pierwsza z nich była warsztatem menadżerskim, na którym, prowadząca Monika Nowaczewska pomysłodawczyni Ad Leaders oraz dyrektor zarządzająca Lidermatic, określiła i usystematyzowała zbiór współczesnych wyzwań w zarządzaniu agencją i relacjach z klientami, jakie stoją przed liderami agencji i decydują o sukcesie biznesu agencji. Omówiła przykłady problemów jakie pojawiają się podczas obsługi klienta, jaka jest w ich przypadku rola lidera zespołu i z jakim określonym podejściem do tychże problemów lider powinien się zmierzyć. Efektem warsztatów dla uczestników były propozycje konkretnych rozwiązań do zastosowania z zespołem, które mają na celu zwiększyć jakość obsługi oraz satysfakcji klienta. Czyli te wymiary, za które liderzy agencji odpowiadają i które świadczą o jakości ich przywództwa.
Kolejna część poświęcona została Debacie Liderów. To pierwsze takie spotkanie, w którym liderzy branży reklamowej rozmawiali o… wartościach. Dyskusja, moderowana przez Monikę Nowaczewska, odbyła się bowiem wokół kluczowych wartości, które świadczą o jakości przywództwa w agencji: zaufanie pracowników i klientów, wiarygodność, spójność, jakość pracy, motywacja i pobudzanie radości. W debacie udział wzięli Agnieszka Kosik (MediaCom), Szymon Gutkowski (DDB&tribal), Anna Lubowska (MEC), Zofia Sanejko (Universal McCann), Kot Przybora (PZL), Rafał Baran (4fun Media). W dyskusji wziął też udział przedstawciel Klienta – Daniel Szafulera, Dyrektor Marketingu Grupy Topex, który zachęcał liderów agencji do większego angażowania się z biznes klienta, bliskość z klientem i pomoc w rozwiązywaniu problemów marketingowych, z jakimi się styka.
„Warsztaty i debata Ad Leaders to odważny eksperyment, jaki zaproponowałam branży reklamowej. Cieszę się, że znaleźli się i liderzy, i agencje, które podjęły rękawice trudnej rozmowy o tym czy jest przywództwo w branży reklamowej, jakie powinno być. To, co ważne, że udało mi się namówić liderów do rozmowy o wartościach, które budują organizacje i zespoły w perspektywie długofalowej. Ad Leaders ujawniło jednak spory konflikt w branży i zupełnie odmienne widzenie tematyki przywództwa. Wielu liderów odmówiło udziału i spotkania się twarzą w twarz ze swoją konkurencją. Wierzę jednak, że poruszyłam ważny temat, który dał do myślenia. Feedback po warsztatach dowiódł, że wielu zarządzających agencją, którzy uczestniczyli w wydarzeniu, zamierza zająć się bliżej tematami, które poruszyłam.” - mówi Monika Nowaczewska, dyrektor zarządzająca Lidermatic i organizatorka Ad Leaders.
***
Ad Leaders Poland to platforma rozwoju przywództwa liderów i menedżerów branży reklamowej w Polsce. Inicjatywa skupia menedżerów, którzy poszukują kierunków rozwoju swoich kompetencji menedżerskich i przywódczych. To nowatorska formuła edukacyjna dla liderów, którzy chcą kreować trendy współczesnego zarządzania agencjami.
Program kierowany jest do liderów i menedżerów branży reklamowej, którym zależy na budowaniu marki przywództwa agencji oraz na kreowaniu kultury organizacyjnej wokół wartości. Odbiorcami programu są zarówno członkowie zarządów agencji, jak i kluczowi menedżerowie – szefowie działów i liderzy zespołów.
Misją programu jest wypracowywanie najlepszych praktyk zarządzania agencjami reklamowymi i mediowymi w obszarze przywództwa, tworzenia kultury organizacji, zarządzania zespołem, rozwoju umiejętności interpersonalnych oraz kompetencji menedżerskich w grupie liderów młodego pokolenia.
Linki:
Strona informacyjna: www.adleaders.pl
Strona wydarzenia Ad Leaders na Facebooku: https://www.facebook.com/events/1272136796182898/