Polskie Radio Czwórka, Dobre CV to podstawa

2011-01-04

Forma CV powinna zależeć od rodzaju stanowiska, na jakie aplikujemy. Tzw. kreatywne CV, np. w formie wideoprezentacji, nie pomoże, gdy staramy się o pracę księgowego.

– Na przejrzenie jednego CV rekruter ma zaledwie kilka sekund – zdradza Michał Filipkiewicz z portalu Praca.pl. Dlatego ważne jest, aby nasze CV przyciągnęło uwagę rekrutera na trochę dłużej. Michał Filipkiewicz w „Magazynie” Czwórki tłumaczył, czy warto korzystać z gotowych szablonów i w jakich sytuacjach mile widziane jest tzw. kreatywne CV.

Zdaniem gościa Czwórki, szablonowe CV mają zarówno dobre, jak i złe strony. – Są bardzo przejrzyste i łatwo jest w nich znaleźć podstawowe informacje – tłumaczy Michał Filipkiewicz. Jednak ich jednolita forma powoduje także, że jedno CV nie wyróżnia się na tle innych. Ponadto w takich wzorach do wypełnienia nie ma miejsca na zawarcie dodatkowych informacji, które mogą być akurat wymagane podczas aplikacji na dane stanowisko.

A może zamiast szablonowego CV warto złożyć tzw. kreatywne CV? Jak tłumaczy gość Justyny Dżbik, kreatywne CV w formie video, prezentacji lub z wymyślną szatą graficzną, może okazać się strzałem w dziesiątkę tylko w przypadku określonych stanowisk. – Takie niestandardowe CV liczyć się będzie np. w branży reklamowej czy marketingowej, tam gdzie zwraca się uwagę na kreatywność pracownika – wyjaśnia. – W przypadku starania się o pracę w banku czy księgowości, takie CV nic nie wnosi – dodaje.

Jak tłumaczy Michał Filipkiewicz, dla pracodawcy najważniejsze są nasze kompetencje i doświadczenie. Istotne jest, abyśmy za pomocą CV umieli przekazać te informacje, które w aplikacji na dane stanowisko mogą odegrać zasadniczą rolę i zaważyć o przejściu do dalszego etapu rekrutacji.

Zobacz video i posłuchaj nagrania na stronie Polskiego Radia

Przeczytaj także: