Universum Top 10 - ranking Idealnych Pracodawców

2010-05-14 TVN atrakcyjniejszy dla ekonomistów niż PricewaterhouseCoopers

Universum ogłosiło wyniki rankingu Idealny Pracodawca 2010 podczas gali Universum Awards, która odbyła się 11 maja w Sali Balowej hotelu Marriott.


W ciagu kilku miesięcy – od paździenika 2009 do kwietnia 2010 r. – ponad 17 tys. studentów ok. 100 najlepszych uczelni wyższych w Polsce wzięło udział w corocznym badaniu Universum Student Survey, którego celem jest podsumowanie planów zawodowych młodych osób, które wchodzą na rynek pracy.

Podczas gali Universum Awards, najważniejszego wydarzenia employer branding w Polsce najlepsi pracodawcy w Polsce odebrali statuetki Idealnego Pracodawcy.

– Badanie Universum Student Survey cieszy się z roku na rok coraz większą popularnością. Świadczy to o tym, że młodzi ludzie zaczynają świadomiej podchodzić do wizerunku swoich przyszłych pracodawców – twierdzi Anna Macnar, Country Manager Universum Polska.

Tytuł Idealnego Pracodawcy przyznano w 6 kategoriach odzwierciedlających kierunki studiów na uczelniach wyższych. W kategorii Biznes po miano Idealnego Pracodawcy sięgnął medialny gigant, czyli TVN, który pokonał lidera ubiegłorocznych rankingów – PricewaterhouseCoopers, który uplasował się na miejscu 3. Miejsce 2. przypadło Ernst&Young. W kategorii Inżynieria najlepsza okazała się Skanska, która pokonała Toyotę. W roku ubiegłym mieliśmy do czynienia z odwrotną sytuacją (wtedy Toyota zajęła 1. miejsce). Studneci kierunków IT przyznali tytuł Idealnego Pracodawcy firmie Google, która już w 2009 roku cieszyła się największą popularnością. Miejsce 2. i 3. w tej kategorii zajęły Microsoft oraz IBM. Zdaniem studentów kierunków medycznych i farmaceutycznych na miano Idealnego zasłużyło GlaxoSmithKline, natomiast humaniści po raz kolejny postawili na media, przyznając 1. miejsce firmie TVN oraz 3. Agorze. Największym wygranym tej kategorii jest Empik, który zajął 2. pozycję w rankingu (w ubiegłym roku był poza dziesiątką). W kategorii Nauki Ścisłe swoją pozycję utrzymał L’Oréal, pokonując firmę Bayer oraz Polpharmę.

– To nie Google był czarnym koniem tegorocznego rankingu, a TVN, w którym pracować chcą zarówno humaniści, jak i studenci kierunków biznesowych. Miło zaskoczył nas także Empik, który szturmem wdarł się do pierwszej dziesiątki – komentuje ranking Jakub Jański, Employer Branding Ekspert, Universum Polska.    

Idealni Pracodawcy powinni zapewnić studentom przede wszystkim spełnienie ich celów zawodowych. Według badania Universum Student Survey najważniejszymi okazały się: zostanie specjalistą w branży, stabilność zatrudnienia, oraz równowaga pomiędzy życiem osobistym i zawodowym. Piorytetem, jeśli chodzi o charakterystykę pracy, są dla studentów szkolenia i rozwój.


Kontakt dla mediów:

Małgorzata Szoka     
E-mail: malgorzata.szoka@universum.se
Telefon: + 48 500 294 341

Przeczytaj także: