Jaka jest różnica pomiędzy promocją marki produktu a marki pracodawcy - ranking strategii wizerunkowych firm już 11 maja podczas Universum Awards
2010-04-20 Podstawą do przygotowania rankingu są ankiety zebrane od 17 000 studentów ok. 100 polskich uczelni oceniających 43 000 firm (dokładne wyniki będą znane 11 maja 2010 r.).Ogólnopolskie badanie Universum Student Survey zostało przeprowadzone w okresie od 9 listopada 2009 r. do 6 kwietnia 2010 r. Studenci oceniali firmy na podstawie przekazów, które do nich docierają różnymi kanałami medialnymi, oceniali również same przekazy.
– Każda firma, której zależy na umocnieniu swojego brandu w świecie coraz liczniejszych świadomych konsumentów, powinna inwestować nie tylko w markę produktów bądź usług ale również w to, jak jest postrzegana jako pracodawca. Chcemy pokazać, kto w oczach studentów jest pracodawcą z wyboru a nie z konieczności – mówi Jakub Jański, Specjalista Employer Branding, Universum Polska.
– 11 maja podczas Universum Awards przedstawimy ranking Idealnych Pracodawców stworzony przez samych studentów, czyli nierzadko najważniejszych odbiorców strategii wizerunkowych i rekrutacyjnych firm. Zaprosiliśmy też liderów rankingów z poprzednich lat, aby w części szkoleniowej gali i w panelu dyskusyjnym podzielili się swoją wiedzą oraz receptą na sukces – dodaje Anna Macnar, Country Manager Universum Polska.
Jaka jest różnica pomiędzy działaniem mającym na celu wypromowanie soku marki X, a dążeniem do wykreowania wizerunku danej firmy jako atrakcyjnego pracodawcy? – Zasadniczo, consumer branding i employer branding mają ten sam cel, którym jest przekonanie ludzi do myślenia w określony sposób – jak twierdzi Małgorzata Szoka, Marketing Project Manager, Universum. Jej zdaniem nadal jest za mało współpracy pomiędzy działem HR i marketingu. – Wiele organizacji zyskałoby na skuteczności, gdyby połączyły employer i consumer branding. Nawet jeśli kreowanie wizerunku firmy wśród potencjalnych pracowników odbywa się na innych zasadach niż promocja produktów, to nie wolno zapominać o tym, że chodzi o reklamę tej samej marki – dodaje.
Więcej informacji o tym, które działy w firmach zajmują się marką pracodawcy na stronie: