Debiut filmowy Portalu Praca.pl - "Nigdy nie mów nigdy"
2009-11-03To oczywiście tytuł najnowszego filmu Wojciecha Pacyny, ale Krzysztof Kirejczyk, prezes Portalu Praca.pl o sponsorowaniu polskiego kina mówi podobnie - nigdy nie mówię nigdy.
Rozmawiamy z Krzysztofem Kirejczykiem, prezesem Portalu Praca.pl, który jest sponsorem głównym najnowszego filmu Wojciecha Pacyny z Anną Dereszowską i Robertem Więckiewiczem w rolach głównych.
Portal Praca.pl gra w filmie „Nigdy nie mów nigdy”, który na ekranach polskich kin już 6 listopada. Sponsoring to dobra forma promocji?
Nie planowaliśmy udziału w product placement, ale po przeczytaniu scenariusza wiedziałem, że to dobre towarzystwo dla marki Praca.pl. Młodzi ludzie, żyjący dynamicznie, ale z świadomością co jest w życiu najważniejsze, bo poza wątkami „headhunterskimi”, jest to kawał dobrego kina obyczajowego. W Polsce coraz chętniej sięgamy po kino rodzime, bo odzwierciedla ono zmiany w naszej mentalności, ale i pracy, biznesie. Rekrutacja w Polsce funkcjonuje głównie w sieci. Jednym z takim miejsc jest Portal Praca.pl, a więc pokazanie tego w filmie, który opowiada o perypetiach rekruterów, wydał nam się strzałem w dziesiątkę. Główna bohaterka – heahunterka - szuka kandydatów do pracy w renomowanych korporacjach właśnie w bazach CV Praca.pl – i słusznie, bo nasz serwis to jedna z większych baz kandydatów w polskim Internecie. M.in. dlatego wprowadziliśmy w tym roku Automatyczną Selekcję, dzięki której pracodawca nie musi już czytać 100 CV, które spływają na jego ogłoszenie, nasze narzędzia selekcjonują dla niego najlepszych niemal od ręki.
W jakich scenach marka Praca.pl jest widoczna w filmie Pacyny?
W scenach korporacyjnych oczywiście. Nasz serwis odwiedza Anna Dereszowska, odgrywająca rolę głównej bohaterki. W oczach widza czy użytkownika naszego Portalujest to nadawanie marce prestiżu, podkreślenia standardu, poziomu portalu. Tego typu promocja odpowiada naszym oczekiwaniom. Przekaz kierujemy przede wszystkim do kandydatów poszukujących pracy. Dzięki ogólnopolskiemu zasięgowi filmu oraz promocji ze strony twórców produkcji, mamy nadzieję dotrzeć do naprawdę sporej grupy odbiorców. Serwis Praca.pl pojawia się w filmie kilkakrotnie i jestem pewny, że każdemu widzowi nasza marka jeszcze bardziej będzie znajoma. Tematyka filmu świetnie wpisuje się w zakres naszej działalności. Ama, główna bohaterka filmu, jest łowczynią głów w prestiżowej agencji rekrutacyjnej. Poszukuje pracowników korzystając przede wszystkim z Internetu. Najlepszych kandydatów znajduje właśnie na Praca.pl. Trudno o lepszą promocję naszego serwisu.
Jaki wizerunek ma branża serwisów rekrutacyjnych w Polsce i jaki wizerunek będzie miała Praca.pl w filmie?
Wizerunek tożsamy z wizerunkiem, który wypracowaliśmy swoją własną pracą: profesjonalnych doradców, dzięki którym każda firma znajdzie właściwego pracownika on-line. Codziennie w Internecie, pracy szukają setki tysięcy Polaków. Jest to najwygodniejszy i najszybszy sposób na znalezienie ciekawych ofert. Praca.pl jest ukazana w filmie jako profesjonalny serwis rekrutacyjny, na którym można znaleźć ciekawą pracę, a ze strony pracodawcy pozyskać najlepszych kandydatów. Liczymy, że dzięki filmowi "Nigdy nie mów nigdy" uda nam się zachęcić do odwiedzenia naszego serwisu osoby, które jeszcze nie miały okazji go odwiedzić. Nasza potencjalna grupa odbiorców nieustannie się zmienia, co roku na rynek pracy wchodzą setki tysięcy nowych kandydatów. Jesteśmy więc zmotywowani do stałej i szeroko zakrojonej promocji. Film jest ku temu świetną okazją.
Jak rozumie Pan pojęcie nowoczesnej rekrutacji?
Pojęcie nowoczesnej rekrutacji wiąże się nierozerwalnie z Internetem. Sieć zaczyna przejmować coraz większą część tradycyjnego procesu rekrutacyjnego. Portale pracy oferują swoim klientom coraz nowsze funkcjonalności, których celem jest ułatwienie, przyspieszenie i zautomatyzowanie rekrutacji prowadzonych przez pracodawców. Przykładowo, wprowadzona niedawno na Praca.pl Automatyczna Selekcja kandydatów eliminuje praktycznie etap preselekcji prowadzonej tradycyjnie przez pracodawcę przy każdej rekrutacji w firmie. Pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu, który w normalnych warunkach pracodawca poświęca na przeglądanie setek niewłaściwych CV.