Budowa zajezdni Annopol

W 2021 r. rozpoczęliśmy budowę piątej zajezdni „Annopol”. Będzie to najnowocześniejsza, najbardziej ekologiczna i inteligenta zajezdnia w Polsce. Jej otwarcie planowane jest na 2024 r.

Budowa najnowocześniejszej Zajezdni na Annopolu obejmuje budynki oraz hale obsługowe dla 152 tramwajów, zajmując powierzchnię niemal 12 hektarów. W halach obsługowych oraz w torowisku będą znajdowały się stanowiska obsługowe i pomiarowe, a także myjnie, lakiernie i rozwiązania techniczne ułatwiające codzienną pracę w zajezdni. Wśród tych rozwiązań technicznych będą dosuwane do tramwaju pomosty obsługowe, sieć sztywna odsuwana, tokarka podtorowa, suwnice, system tankowania piaskiem, odkurzacz centralny czy stanowisko do wymiany oleju. Część warsztatowa będzie wyposażona w maszyny i urządzania do naprawy oraz regeneracji podzespołów tramwajowych.

Długość wszystkich torów w zajezdni przekroczy 14 km, dlatego zajezdnia będzie wyposażona w system informatyczny, który zidentyfikuje każdy tramwaj wjeżdżający i wyjeżdżający z zajezdni, lokalizując, na którym torze się znajduje i planując odpowiednią drogę do miejsca postoju lub obsługi. Dodatkowo system będzie posiadał bazę danych o taborze, dzięki czemu pracownicy zaplecza będą mieli aktualne informacje o obsługiwanym tramwaju, a motorniczowie – o miejscu postoju i stanie tramwaju przygotowanego do wyjazdu.

Zajezdnia Annopol jako pierwsza w Polsce, zasilana będzie w tak dużym stopniu z przyjaznych środowisku odnawialnych źródeł energii. Zastosowane zostaną pompy ciepła i ogniwa fotowoltaiczne. Dodatkowo zaplanowano magazynowanie wody deszczowej w zbiornikach i wykorzystywanie jej do mycia placów, pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zielonych. Na terenie zajezdni zostanie posadzonych wiele drzew oraz wykonane będą torowiska w zabudowie trawiastej i tereny zielone.

Celem Zakładu Realizacji Przewozów jest realizacja zadań przewozowych zgodnie z rozkładami jazdy, zapewnienie taboru i obsady ludzkiej do realizacji tych zadań oraz utrzymanie infrastruktury w trybie ciągłym, przez 24 h/dobę, 7 dni w tygodniu. Wszystkie te zadania będą realizowane przez zatrudnioną załogę – motorniczych, dyspozytorów, pracowników zaplecza, pracowników administracyjnych oraz kadrę kierowniczą.

Rekrutacje do Zakładu Annopol rozpoczęły się w I kwartale 2023 roku.

Obecnie w Zakładzie zatrudniona jest kadra zarządzająca, której zadaniem jest tworzenie nowych struktur Zakładu, nabór pracowników, nadzór i monitorowanie postępu prac na budowie oraz przygotowanie i zapewnienie wyposażenia w maszyny, urządzenia oraz zasoby niezbędne do uruchomienia Zakładu.

Do Zakładu Annopol poszukujemy zarówno pracowników zaplecza, jak i specjalistów. Szczególnie pożądani będą kandydaci posiadający doświadczenie w takich dziedzinach jak: elektronika, energoelektronika, mechanika, transport, budowa maszyn, utrzymanie infrastruktury czy ochrona środowiska. Zatrudnienie znajdą też osoby z doświadczeniem w obszarach ekonomicznych, finansowych, kadrowych i technicznych.



Angażujemy się społecznie

Realizując misję Spółki „Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu” angażujemy się w liczne inicjatywy społeczne. Jako podmiot będący integralną częścią tkanki miejskiej wspieramy działania, które mają charakter miastotwórczy.

Współpracujemy z Fundacją Stare Powązki, która opiekuje się najstarszym warszawskim cmentarzem. Podjęliśmy się konserwacji słupków oznaczających numery kwater na warszawskich Powązkach.

Od lat wspieramy warszawski konkurs na najlepszą inicjatywę pozarządową – S3KTOR; w 2022 r. byliśmy partnerem już 12. edycji. Nagrodę Tramwajów Warszawskich otrzymała Fundacja Dobrych Inicjatyw za inicjatywę #PaczkaDlaSeniora.

Rok rocznie bierzemy udział w akcji Szlachetna Paczka, która ma na celu konkretną pomoc rodzinom w trudnej sytuacji życiowej.

Gramy razem z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, a dotychczas na licytację przeznaczyliśmy m.in.: przejażdżkę wagonem, zwiedzanie zajezdni Żoliborz oraz kolację w tramwaju wspólnie z koszykarską drużyną Legii Warszawa i jej trenerem. Z tej okazji uruchamiamy też specjalnie linie tramwajowe.



Zazieleniamy torowiska

Realizując swoje zadania nie zapominamy zarówno o zieleni znajdującej się na terenach własnych, jak i tych przez nas użytkowanych. Prowadzimy prace pielęgnacyjne zieleni na terenach zakładów, pętlach tramwajowych, podstacjach trakcyjnych i szlakach.

W 2022 r. powiększyła się liczba tzw. zielonych torowisk. Utworzyliśmy torowiska o zabudowie rozchodnikowej na trasie tramwajowej w Al. Jana Pawła II (od Ronda ONZ do Dw. Centralnego) i w Al. Jerozolimskich (od przystanku Pl. Starynkiewicza do Pl. Zawiszy) o łącznej powierzchni 4005 m2 i w ramach Tramwaju na Kasprzaka (od ul. Karolkowej do ul. Skierniewickiej) o powierzchni 3088,28 m2. W istniejącej zielonej zabudowie torowisk prowadzono zabiegi pielęgnacyjne, w tym koszenie czy odchwaszczanie, służące utrzymaniu torowiska.

W 2022 r. kontynuowaliśmy program pilotażowy dot. obsadzenia 17 słupów trakcyjnych pnączami. Ponadto na terenach naszych Zakładów i kilku podstacji trakcyjnych na ogrodzeniach posadziliśmy bluszcz pospolity, który z biegiem czasu ma stanowić dodatkowy element zieleni w formie: „zielonej ściany”.

Tramwaje Warszawskie
ul. Siedmiogrodzka 20
Warszawa