Kujawsko-Pomorski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- siedziba WITD w Bydgoszczy mieści się w pomieszczeniach na III i IV piętrze w budynku bez windy.
Zakres zadań
- prowadzi nadzór nad całością rachunkowości Inspektoratu zgodnie z zasadami rachunkowości, (znajomość Ustawy o rachunkowości, Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13.09.2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej)
- wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi w celu prawidłowego i terminowego regulowania zobowiązań jednostki oraz dokonywania rozliczeń finansowych,
- dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- prowadzi nadzór w zakresie kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- kompletuje dokumenty księgowe dotyczące wydatków budżetowych, majątku trwałego i ZFŚS, zatwierdza je, dekretuje i wprowadza je do systemu księgowego w układzie rodzajowym, w układzie klasyfikacji budżetowej i zadaniowej,
- dekretuje, wprowadza do systemu dowody księgowe dot. dochodów,
- nadzoruje gospodarowanie środkami finansowymi,
- prowadzi księgi rachunkowe przy użyciu profesjonalnych programów użytkowanych przez Inspektorat,
- sporządza sprawozdania finansowe jednostki oraz sprawozdania budżetowe w zakresie wydatków,
- sporządza analizy finansowe na potrzeby wewnętrzne i na potrzeby jednostek nadrzędnych,
- opracowuje projekt planów finansowych dochodów i wydatków budżetu Inspektoratu oraz na bieżąco dokonuje zmian w planie finansowym jednostki,
- opracowuje harmonogram wydatków oraz dokonuje – w miarę potrzeb – jego modyfikacji,
- przygotowuje dane do wpłat na PFRON,
- sporządza sprawozdania do GUS w zakresie majątku trwałego,
- przygotowuje dane w zakresie wynagrodzeń do sprawozdań GUS,
- nadzoruje czynności związane z obsługą elektronicznego systemu budżetu państwa TREZOR w celu zapewnienia szybkiego przepływu informacji dotyczących budżetu państwa,
- przygotowuje materiały zespołom spisowym (arkusze spisu), wycenia arkusze spisu, rozlicza inwentaryzację aktywów i pasywów, w tym inwentaryzacje majątku trwałego,
- opracowuje i aktualizuje zarządzenia wewnętrzne w zakresie prowadzenia rachunkowości – politykę rachunkowości,
- przygotowuje projekty zarządzeń wewnętrznych o przeprowadzaniu inwentaryzacji,
- zatwierdza dowody księgowe w systemie księgowym, zamyka miesiące sprawozdawcze w systemie księgowym, zamyka i otwiera rok sprawozdawczy w systemie księgowym,
- zastępuje Głównego Księgowego podczas jego nieobecności.
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych w dniu 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeżeli urodziła się przed dniem 1 sierpnia 1972 r.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
a) ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki na stanowiskach kierowniczych w księgowości;
b) ukończona średnia, policealną lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki na stanowiskach kierowniczych w księgowości;
c) legitymowanie się wpisem do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;
d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo posiadanie świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów,
- Znajomość i umiejętność stosowania w praktyce aktualnie obowiązujących ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych, o klasyfikacji budżetowej wydatków i dochodów oraz rozporządzenia o szczególnych zasadach prowadzenia rachunkowości w jednostkach budżetowych,
- Znajomość programu Płatnik,
- Umiejętność obsługi komputera, w tym programów Word, Excel,
- Zdolność analitycznego myślenia,
- Odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole, terminowość, kreatywność, odporność na stres.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;
- oświadczenie lustracyjne, dla osób, które urodziły się przed dniem 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2024-10-30 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Wymagane dokumenty można składać osobiście w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego przy ul. Hetmańskiej 28 w Bydgoszczy (IV piętro) w godzinach od 8:00 do 15:00, lub przesłać pocztą na adres: Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Bydgoszczy, ul. Hetmańska 28, 85-039 Bydgoszcz. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Inspektoratu.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informuję, że:
· Administratorem Pana/i danych osobowych jest Kujawsko-Pomorski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego w Bydgoszczy, z siedzibą przy ulicy Hetmańskiej 28.
· Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym może się Pani/Pan kontaktować w sprawach dotyczących swoich danych osobowych pod adresem e-mail: iod@witd.bydgoszcz.pl lub tradycyjnie pod adresem: ul. Hetmańska 28, 85-039 Bydgoszcz (z dopiskiem ochrona danych osobowych).
Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania: Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie wyłącznie w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego na stanowisko wskazane w ogłoszeniu. Okres przechowywania danych osobowych: Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez cały okres prowadzenia postępowania rekrutacyjnego. Dokumenty nieodebrane w terminie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego: Gdy uzna Pani/Pan, że podczas przetwarzania Pani/Pana danych Administrator naruszył przepisy RODO to ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Obowiązek podania danych i konsekwencje niepodania danych osobowych: Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zakwalifikowania aplikacji do dalszej weryfikacji oraz obowiązkiem wynikającym z Kodeksu pracy. W przypadku niepodania danych niemożliwe będzie dopuszczenie kandydata, kandydatki do dalszego etapu rekrutacji. Odbiorcy danych: Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie upoważnieni pracownicy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Bydgoszczy . Informacja o wynikach naboru ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz miejsca zamieszkania wybranego kandydata, kandydatki podlega upowszechnieniu poprzez publikację między innymi na stronach internetowych, na których ukazało się ogłoszenie o naborze. W tym przypadku odbiorcami Pani/Pana danych będą także użytkownicy Internetu. Przekazanie danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej: Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie: Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji i nie będą profilowane. Oznacza to, że Administrator nie będzie dokonywał oceny Pani/Pana czynników osobowych, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy, sytuacji ekonomicznej lub zdrowotnej. Jakakolwiek decyzja mogąca na Panią/Pana wpływać będzie podejmowana przez upoważnionego do tego pracownika Administratora.