Jesteśmy jednym z 37 instytutów, tworzących Sieć Badawczą Łukasiewicz – trzecią największą sieć badawczą w Europie. Posiadamy kilkudziesięcioletnią tradycję. Nasze główne obszary działania to informatyka stosowana, informatyka techniczna oraz technologia informacyjna.
To ludzie tworzą firmę, dlatego dążymy do tego, by budować zespół ludzi identyfikujących się z wizją i misją Łukasiewicz - EMAG, dobrze znających się na swojej specjalności i zaangażowanych w pracę.
Zastępca Dyrektora ds. Finansowych
Miejsce pracy: Katowice
Opis stanowiska:
Osoba zatrudniona na ww. stanowisku będzie odpowiedzialna za:
- efektywne planowanie, organizowanie, koordynowanie, zarządzanie oraz rozliczanie pracy komórek pionu finansowego,
- kształtowanie i realizację strategii finansowej firmy,
- opracowanie i nadzór nad realizacją i wykonaniem rocznych planów i sprawozdań finansowych Instytutu,
- analizy finansowe i ekonomiczne,
- współtworzenie i rozwój najlepszych praktyk i standardów w obszarze finansowania, analizy, strategii i zarządzania operacyjnego,
- opracowywanie wytycznych i monitorowanie realizacji dla kluczowych wskaźników finansowych i controlingowych,
- monitorowanie i ocenę sytuacji ekonomiczno-finansowej instytutu,
- poszukiwanie unifikacji, synergii, poprawę efektywności oraz przygotowywanie rozwiązań systemowych i proceduralnych w obszarach finansów i kontroli,
- kontrolę kosztów i rozliczanie poszczególnych projektów realizowanych przez instytut,
- zarządzenie finansami w projektach.
Wymagania:
- wykształcenie wyższe magisterskie (preferowane wykształcenie: finansowe lub ekonomiczne),
- wysoko rozwinięte umiejętności menedżerskie, minimum 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowniczymi,
- minimum 3-letnie doświadczenie w kompleksowym zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa na stanowisku co najmniej Dyrektora Finansowego,
- doświadczenie min. 3-letnie w konsultingu biznesowym; orientacja probiznesowa,
- znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości oraz ustawy Prawo Zamówień Publicznych i ustawy o Sieci Badawczej Łukasiewicz,
- znajomość zagadnień prawa cywilnego i prawa spółek handlowych,
- praktyczna znajomość zagadnień z zakresu kontrolingu finansowego i biznesowego,
- doświadczenie w prowadzeniu projektów finansowych, kontrolingowych i audytowych,
w szczególności doświadczenie w zarządzaniu i rozliczaniu projektów ze wsparciem dotacyjnym, - znajomość procesów due dilligance i wyceny przedsiębiorstw oraz projektów,
- doświadczenie w pracy dla instytutu badawczego będzie dodatkowym atutem,
- umiejętność strategicznego i analitycznego myślenia,
- rozwinięte umiejętności komunikacji oraz pracy zespołowej,
- biegła znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie,
- bardzo dobra organizacja pracy własnej,
- bardzo dobra znajomość pakietu MS Office.
Pożądane cechy:
- bardzo dobra organizacja pracy,
- zaangażowanie w wykonywane obowiązki,
- samodzielność,
- dokładność,
- przedsiębiorczość,
- inicjatywa, kreatywność i chęć wdrażania zmian.
Oferujemy:
- pracę w instytucie o ugruntowanej pozycji na rynku,
- umowę o pracę na cały etat,
- możliwość rozwoju zawodowego,
- udział w szkoleniach,
- Pracowniczy Program Emerytalny,
- prywatną opiekę medyczną PZU,
- grupowe ubezpieczenie na życie,
- przyjazną atmosferę pracy,
- stabilność zatrudnienia.