- Support the VAT, corporate income taxes, withholding tax.
- Participate in the deployment of global projects including tax optimization initiatives, M&A, restructurings, corporate legal reorganizations, refinancing etc.
- Support in dividend and recapitalization campaigns
- Ensure global consistency of transfer pricing policy and documentation.
- Support to identify and manage Region tax risks and ensure controls are in place.
- Support changes in tax legislation flagged by country/Region, consider impact on CEVA’s tax position and take action, if necessary.
- Support relationship with external auditors on tax matters in Region.
- Practical knowledge of MDR.
- Support the Region when needed in the relation with tax advisors and mitigate their costs.
- Degree in Finance, Accounting, Business Administration or Law.
- 3-5 years of experience in tax - tax consulting / in-house tax expert.
- Strong analytical skills, creativity, problem-solving skills and attention to details.
- Team player; energetic and flexible.
- Solid understanding of direct and indirect taxes in an international context.
- Good understanding of transfer prices matters in multinational environment.
- Accountancy knowledge with a tax background (or vice versa).
- Proficiency in English.
- Proficiency in working with MS Office.
- Cooperation based on B2B contract.
- Interesting, quite independent job in global organization with multiple development opportunities.
As a global organization, and as part of the CMA CGM Group, diversity is critical to our business success; only when we can reflect the cultures, languages, behaviors and local knowledge of our customers, we can succeed. By employing people with different experiences and abilities, we expand our knowledge and increase our creativity and innovation.
Please note: Legitimate CEVA Logistics recruitment processes include communication with candidates through recognized professional networks, such as LinkedIn or via an official company email address: firstname.lastname@cevalogistics.com. We recommend that you do not respond to unsolicited business propositions and/or offers from people with whom you are unfamiliar.
Poznaj
CEVA Logistics Poland Sp. z o.o.
ul. Hodowców 37, 43-300,
CEVA Logistics Poland
Dlaczego warto?
CEVA jest wiodącym globalnym operatorem logistycznym, dostarczającym dedykowane rozwiązania w zakresie logistyki kontraktowej, frachtu lotniczego i morskiego, dystrybucji i zarządzania transportem swoim klientom na wszystkich kontynentach.
Powyżej 40,000 specjalistów jest zaangażowanych w obsługę naszych klientów. Wdrażamy najlepsze praktyki, dzięki czemu dostarczamy JAKOŚĆ i DOSKONAŁOŚĆ. Stale pracujemy nad swoim rozwojem, co przekłada się na rozwój naszej Firmy.
Proces rekrutacji
- Krok Przesłanie aplikacji
- Krok Rozmowa telefoniczna
- Krok Spotkanie rekrutacyjne
Opinie o pracodawcy
-
Katarzyna Szpałek
L&D Coordinator Poland, Polska ponad 20 lat doświadczenia w CEVA
Mam za sobą ponad 20 lat doświadczenia w CEVA. Praca w Ceva dostarcza mi ciągłych wyzwań, daje mi dużą satysfakcję i motywuje mnie do działania.
-
Magda Kwiatkowska
Junior Financial Controller Air&Ocean E&CE, Polska 3 lata doświadczenia w CEVA
W firmie Ceva Freight Poland jestem zatrudniona od ponad trzech lat. Praca dała mi ogromną mozliwość rozwoju, zarówno zawodowego jak i osobistego.
Jedną z rzeczy, które bardzo sobie cenię to, że firmę tworzą ludzie- zgrane zespoły, profesjonaliści w swoich dziedzinach.
Ceva stara sie przyciągać oraz kierować na drogę rozwoju swoich najlepszych pracowników. Dzięki temu jesteśmy w stanie połączyć wyjątkową atmosferę jak i najwyższą wydajność. -
Peter Püringer
Air & Ocean Manager, Austria 21 lat doświadczenia w CEVA
Pracę w CEVA najbardziej cenię za różnorodność codziennych zadań, świetną pracę zespołową oraz zróżnicowany charakter pracy w globalnym otoczeniu.