Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godz. dziennie, permanentna obsługa klientów zewnętrznych
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym wyposażonym w instalację klimatyzacyjną
- Narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe (drukarka, kserokopiarka, skaner, niszczarka i inne urządzenia biurowe)
- Budynek posiada windę osobową do transportu pionowego, nie posiada podjazdów dla osób niepełnosprawnych, ale jest wyposażony w transporter gąsiennicowy typu T09 "ROBY" służący do transportu po schodach wejściowych do budynku osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Pomieszczenia pracy GIF mieszczą się na parterze oraz I i III piętrze budynku.
Zakres zadań
- Wykonuje zadania (również w języku angielskim) wynikające z konwencji ONZ, Jednolitej Konwencji o Środkach odurzających z 1961 r. zmienione protokołem z 1972 r. oraz Konwencji o substancjach psychotropowych z 1971 r. oraz Konwencji Narodów Zjednoczonych o zwalczaniu nielegalnego obrotu środkami odurzającymi i substancjami psychotropowymi z 1988 r., jak również z rozporządzenia 273/2004, rozporządzenia 111/2005 rozporządzenia 2015/1011 oraz rozporządzenia 2015/1013.
- Identyfikuje i rozróżnia związki chemiczne w celu ustalenia ich przynależności do wykazu środków odurzających lub substancji psychotropowych i tym samym ustala rodzaj ich nadzoru.
- Współdziała w przygotowywaniu raportów (również w języku angielskim) do Międzynarodowego Organu Kontroli Środków Odurzających (INCB) w zakresie analiz i sprawozdań dotyczących ilości wytworzonych, przywiezionych, wywiezionych i zużytych środków odurzających i substancji psychotropowych oraz przygotowuje roczne oszacowania w tym zakresie.
- Obsługuje bazę Pre-export Notifocation (PEN) w zakresie eksportu prekursorów kat. 1 i 4 oraz uzupełnia wewnętrzną bazę danych dotyczącą obrotu substancjami kontrolowanymi i europejską bazę prekursorową EUdatabase.
- Wydaje dokumenty na przywóz/wywóz substancji kontrolowanych na własne potrzeby lecznicze na podstawie przekazanej dokumentacji medycznej.
- Prowadzi w I instancji postępowania administracyjne prowadzone na podstawie art. 35 ust. 1 pkt 1-3, art. 36 ust. 1, art. 37 ust. 1 i 10, art. 40 ust. 1, art. 49 ust. 1 albo art. 49a ust. 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii - w tym weryfikuje wnioski przesyłane przez podmioty zewnętrzne oraz przygotowuje projekty zezwoleń/pozwoleń.
- Przekazuje do Departamentu Inspekcji pozyskane w toku wykonywania zadań informacje, które uzasadniałyby przeprowadzenie inspekcji wytwórcy, importera lub podmiotu prowadzącego hutrtownie farmaceutyczną lub pośrednika w obrocie produktami leczniczymi.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe w dziedzinach nauki: chemia, inżynieria chemiczna, farmacja, analityka medyczna, biologia, biotechnologia, medycyna, weterynaria, technologia farmaceutyczna, mikrobiologia lub pokrewnedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze chemii, farmacji lub medycyny
- Znajomość ustawy Prawo farmaceutyczne
- Znajomość ustawy o Przeciwdziałaniu narkomanii, w obszarze wytwarzania, przechowywania oraz obrotu i stosowania środków odurzających, substancji psychotropowych lub prekursorów kategorii 1.
- Znajomość Jednolitej Konwencji o Środkach Odurzających z 1961 r. zmienionej Protokołem z 1972 r. oraz Konwencji z 1971 r. o substancjach psychotropowych.
- Znajomość rozporządzenia unijnego 273/2004, rozporządzenia 111/2005, rozporządzenia 2015/1011 oraz rozporządzenia 2015/1013.
- Znajomość struktury organizacyjnej i zadań Urzędu
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Komunikatywność
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Organizacja pracy własnej
- Umiejętność identyfikacji i nazewnictwa skomplikowanych związkóww organicznych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości j. angielskiego na poziomie B1
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2025-04-06 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Główny Inspektorat Farmaceutyczny
ul. Senatorska 12
00-082 Warszawa
z dopiskiem "Starszy specjalista w Wydziale ds. Substancji Kontrolowanych " ogłoszenie nr 150032
lub elektronicznie poprzez ePUAP
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego:
- Kontakt do inspektora ochrony danych:
- Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru - Informacje o odbiorcach danych:
- Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji - Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej; - prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane