Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa
- gotowość do krajowych lub zagranicznych wyjazdów słóżbowych
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- użytkowanie sprzętu biurowego
- praca siedząca przed komputerem z monitorem ekranowym
- budynek Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie dostosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez zapewnienie odpowiedniej szerokości ciągów komunikacyjnych, odpowiedniej szerokości drzwi, braku progów na ciągach komunikacyjnych i do pomieszczeń biurowych, wyłożenie na ciągach komunikacyjnych wykładziny antypoślizgowej, dostosowanie toalet, platformy przyschodowe zamontowane są przy schodach wewnętrznych prowadzących z holu głównego na korytarze parteru
- budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo, ze względu na korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami
Zakres zadań
- przygotowuje opinie i opracowania dotyczące polityki społecznej na obszarach wiejskich i zabezpieczenia społecznego, bierze udział w przygotowywaniu propozycji nowych rozwiązań w zakresie rozwoju społecznych funkcji gospodarstw rolnych, w celu prezentacji całego spektrum zagadnienia dającego przełożonym oraz komórkom organizacyjnym ministerstwa realizującym zadania PROW 2014-2020 oraz Plan Strategiczny WPR na lata 2023-2027 możliwość podjęcia właściwych decyzji i działań zmierzających do poprawy jakości życia na obszarach wiejskich;
- prowadzi sprawy, w tym opiniuje projekty aktów prawnych, stanowisk i innych dokumentów opracowanych przez inne resorty lub komórki organizacyjne ministerstwa, dotyczące polityki społecznej wobec rolników i mieszkańców wsi, w szczególności grup defaworyzowanych, zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym w szczególności w ramach PROW 2014-2020 i Planu Strategicznego WPR na lata 2023-2027, w celu utworzenia jak najefektywniejszych systemów wsparcia na rzecz poprawy jakości życia rolników i mieszkańców wsi;
- opracowuje stanowiska i opinie wobec interpelacji i zapytań poselskich, wystąpień Rzecznika Praw Obywatelskich i innych organów lub podmiotów odnośnie systemu zabezpieczenia społecznego, ubezpieczenia społecznego rolników, ubezpieczenia zdrowotnego dla rolników, a także styku dwóch systemów ubezpieczeń: powszechnego i rolnego;
- opracowuje materiały analityczne, studyjne i informacyjne w zakresie realizacji działań systemowych w zakresie polityki społecznej wobec rolników i mieszkańców wsi oraz programów krajowych i unijnych o charakterze społecznym z właściwymi komórkami, organizacjami i instytucjami, w celu wypracowania optymalnych rozwiązań, w tym w zakresie Planu Strategicznego WPR na lata 2023-2027;
- udziela odpowiedzi na skargi, wnioski i listy od obywateli w sprawach zabezpieczenia społecznego rolników oraz zagadnień na styku z PROW 2014-2020 oraz PS WPR 2023-2027, w celu zapewnienia dostępu do informacji publicznej, a także opracowuje wnioski i spostrzeżenia w celu doskonalenia systemu i poprawy efektywności pracy instytucji realizującej ten system oraz komunikacji z interesariuszami;
- współpracuje przy prowadzeniu spraw w zakresie koordynacji działań związanych z polityką równego traktowania, wdrażania konwencji międzynarodowych i dyrektyw UE związanych ze sferą zabezpieczenia społecznego, tj. pomocy i integracji społecznej, niedyskryminacji, polityki prorodzinnej i zdrowotnej, itp. oraz tworzenia i realizacji programów i inicjatyw rządowych w tym obszarze, w zakresie działań Ministerstwa, w celu kontroli ich realizacji;
- reprezentuje Departament i Ministerstwo w pracach zespołów wewnętrznych i międzyresortowych w zakresie zadań Wydziału, w celu przedstawiania i uzgadniania stanowiska w sprawach będących w zakresie działań Wydziału i Departamentu.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- 2 lata stażu pracy w administracji publicznej
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- Znajomość przepisów postępowania administracyjnego
- Znajomość przepisów w zakresie zabezpieczenia społecznego
- Znajomość przepisów w zakresie tworzenia prawa
- Umiejętność praktycznego stosowania przepisów
- Wiedza w zakresie polityki społecznej oraz polityki senioralnej
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie wyższe prawnicze lub w zakresie nauk ekonomicznych lub w zakresie nauk społecznych
- Roczne doświadczenie w obszarze polityki społecznej
- Przeszkolenie w zakresie prawa zamówień publicznych lub w zakresie funduszy UE lub w zakresie polityki społecznej
- Znajomość z zakresu PS WPR 2023-2027
- Znajomość przepisów o zamówieniach publicznych
- Znajomość przepisów o finansach publicznych
- Umiejętność analitycznego myślenia
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających wymagany w ogłoszeniu 2-letni staż pracy w administracji publicznej
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- .
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia wyższego prawniczego lub w zakresie nauk ekonomicznych lub w zakresie nauk społecznychKopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie rocznego doświadczenia w obszarze polityki społecznejKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia w zakresie prawa zamówień publicznych lub w zakresie funduszy UE lub w zakresie polityki społecznejTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2025-01-15 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Wspólna 30, 00-930 Warszawa
w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "oferta pracy – starszy specjalista w DEJ - zastępstwo" lub osobiście składając w Biurze Przepustek MRiRW. Dokumenty można składać w formie elektronicznej przez Elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowychi w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), (Dz. Urz. UE L 119, str. 1
z 04.05.2016 r. oraz Dz. Urz. UE L Nr 127 str. 2 z 23.05.2018 r.) (dalej: RODO) uprzejmie informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Siedziba Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi znajduje się w Warszawie, ul. Wspólna 30, kod 00-930.
2) Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych - iod@minrol.gov.pl., tel. 22 623 26 25.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej, tj. na podstawie art. 22¹ Kodeksu pracy oraz art. 26 i nast. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
5) Administrator, nie będzie przekazywał danych osobowych do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
6) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 3 lat od dnia rozpoczęcia procesu naboru, a następnie będą komisyjnie niszczone.
7) Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych oraz ich sprostowania; prawo do żądania usunięcia, ograniczenia przetwarzania a także prawo do cofnięcia zgody przysługuje Pani/Panu o ile dane zostały pozyskane na podstawie Pani/Pana zgody i obowiązek ich przetwarzania nie będzie wynikał z przepisów prawa.
8) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
9) Podanie przez Panią/Pana danych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
10) W trakcie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych nie dochodzi do wyłącznie zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO, co oznacza, że żadne decyzje dotyczące osoby, której dane dotyczą, nie będą zapadać automatycznie oraz że nie będą tworzone żadne profile dotyczącej Pani/Pana osoby.