Komendant Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Praca o charakterze administracyjno–biurowym w systemie 8 godzinnym w siedzibie Oddziału. Godziny pracy od 07:30 do 15:30. Praca w komendzie Nadwiśalńskiego Oddziału Straży Graniczej, dopuszcza się pracę w terenie, w ramach wykonywanych obowiązaków instnieje możliwośc prowadzenia pojazdów słuzbowych, przewiduje się pracę z interesantami w tym z cudzoziemcami. Wspólpraca z przedstawicielami innych komórek i jednostek organizacyjnych NwOSG oraz z instytucjami zewnętrznymi. Budynek nie jest przystosowany do poruszania się osób niepełnosprawnych ruchowo (brak obecności wind, pomieszczeń higieniczno–sanitarnych przystosowanych dla osób niepełnosprawnych). Pracownik wykonuje prace biurowe w naturalnym i sztucznym oświetleniu z wykorzystaniem monitora ekranowego, drukarki, telefonu, faksu i niszczarki dokumentów. Konieczność poruszania się po obiekcie.
Zakres zadań
- przeprowadza kontrole działalności komórek organizacyjnych Komendy Oddziału oraz placówek Straży Granicznej pod względem legalności, gospodarności, celowości i rzetelności oraz w przypadku kontroli wykonywania zadań - skuteczności, wydajności i oszczędności i dostarcza Komendantowi Oddziału informację w zakresie podmiotów kontrolowanych
- kieruje zespołami kontrolnymi, w tym m.in: przygotowuje program kontroli, organizuje i koordynuje prace zespołu kontrolnego oraz właściwie dokumentuje dokonane w toku kontroli ustalenia
- przyjmuje skargi, wnioski, petycje kierowane do Komendanta Oddziału oraz prowadzi czynności wyjaśniające w tych sprawach, sporządza wymaganą przepisami dokumentację
- przygotowuje projekty stanowisk Komendanta Oddziału
- monitoruje i sprawdza wykonanie uwag, wniosków i zaleceń zawartych w wystąpieniach lub sprawozdaniach pokontrolnych
- uczestniczy w przygotowywaniu ocen i uwag do zastrzeżeń wnoszonych przez kierowników podmiotów kontrolowanych
- uczestniczy w planowaniu działalności kontrolnej na rok następny, w tym dokonuje analizy ryzyka, analizuje wyniki wcześniejszych kontroli i audytów, petycji oraz skarg i wniosków, a także propozycji zgłoszonych przez kierowników komórek organizacyjnych Komendy Oddziału oraz Komendantów Placówek Straży Granicznej
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z rozpatrywaniem petycji, skarg i wniosków lub przeprowadzaniem kontroli albo audytu
- znajomość przepisów prawa w zakresie kontroli, petycji, skarg i wniosków. Znajomość zagadnień dotyczących funkcjonowania Straży Granicznej, postępowań administracyjnych.
- umiejętność obsługi komputera ( pakiet MS Office)
- posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne” lub wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawa o ochronie informacji niejawnych
- umiejętność stosowania przepisów w praktyce, umiejętność pracy w zespole, analityczne i syntetyczne myślenie, komunikatywność, umiejętności redakcyjne, inicjatywa w rozwiązywaniu problemów, umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych, dyspozycyjność
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym