Urząd do Spraw Cudzoziemców w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 105128
Warunki pracy
- Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
- Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Narażenie na szkodliwy czynnik biologiczny związany z kontaktami z cudzoziemcami: wirus zapalenia wątroby typu B (HBV). Zalecane szczepienia ochronne wymagane przy wykonywaniu czynności zawodowych. Koszty przeprowadzania szczepień oraz zakupu szczepionek ponosi pracodawca.
Zakres zadań
- Zapewnia obsługę sekretarską i kancelaryjną Zespołu w zakresie przyjmowania, rejestrowania i wysyłania korespondencji, a także obsługi poczty elektronicznej.
- Zakłada teczki spraw (aktowych) i przekazuje je do właściwych komórek DPU lub archiwum Urzędu po ich uprzednim przygotowaniu do archiwizacji.
- Udziela informacji o prowadzonych w Departamencie postępowaniach.
- Rejestruje odwołania od decyzji wydawanych w postępowaniach prowadzonych w Departamencie oraz obsługuje krajowy zbiór rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców w zakresie rejestrowania danych w sprawach należących do właściwości Departamentu.
- Wydaje zaświadczenia, w tym zaświadczenia o których mowa w art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz decyzje o umorzeniu postępowania o udzielenie ochrony międzynarodowej w przypadku wycofania wniosku przez cudzoziemca lub zgodnie art. 40 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przed przekazaniem teczki sprawy do właściwych komórek, o których mowa w §1.
- Wyszukuje dane cudzoziemców w zakresie postępowań prowadzonych w komórkach wewnętrznych, o których mowa w §1 m.in. w Systemie Informacji Schengen (SIS), Wizowym Systemie Informacyjnym (VIS), wykazie cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany oraz systemie elektronicznej rejestracji cudzoziemców – SERCE.
- Występuje do: CLKP o: a) oznaczenie danych zgodnie z art. 18 ust. 1 rozporządzenia nr 603/2013, b) usunięcie oznaczenia lub odblokowanie danych dotyczących obywatela państwa trzeciego lub bezpaństwowca zgodnie z art. 18 ust. 3 rozporządzenia nr 603/2013, c) usunięcie danych cudzoziemca, co do którego jest wiadome, że uzyskał obywatelstwo któregokolwiek z państw członkowskich, w tym obywatelstwo polskie; oraz do organów w trybie art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
- Znajomość ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP.
- Ogólna znajomość ustawy o służbie cywilnej.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą co najmniej „poufne” lub zgoda na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego według przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 2019 poz. 742).
- Umiejętność pracy w zespole.
- Umiejętność planowania i koordynowania.
- Samodzielność.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych.
- Przeszkolenie z zakresu obsługi Krajowego zbioru rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców.
- Znajomość języka rosyjskiego na poziomie A2.