Centrala Narodowego Funduszu Zdrowia poszukuje kandydatów na stanowisko
Starszego Specjalisty w Wydziale Metodyki Kontroli i Szkoleń
w Departamencie Kontroli
Zapraszamy do składania aplikacji i udziału w procesie rekrutacji do Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia. Praca w Centrali NFZ to szansa zdobycia unikalnej wiedzy i licznych kompetencji. Jesteśmy instytucją publiczną, nadzorowaną przez Ministra Zdrowia. Zarządzamy i odpowiadamy za środki finansowe przeznaczone na leczenie, pełnimy rolę płatnika publicznego, działamy na rzecz wszystkich Uprawnionych.
Praca w Funduszu to nauka, doświadczenie i satysfakcja z tworzenia wartości, które mają realny wpływ na otaczającą nas rzeczywistość.
Naszym pracownikom oferujemy:
- pracę w organizacji sprawnie zarządzanej i skoncentrowanej na realizacji konkretnych celów i zadań;
- możliwość intensywnego rozwoju - pracownikom oferujemy kursy
i szkolenia podnoszące kwalifikacje; - możliwość awansu zawodowego;
- stabilne zatrudnienie na umowę o pracę;
- opiekę mentora, który przygotuje nowo zatrudnionego pracownika do samodzielnego wykonywania zadań na wyznaczonym stanowisku pracy;
- godne wynagrodzenia - zgodnie z obowiązującymi przepisami wewnętrznymi
i Zakładowym Układem Zbiorowym Pracy dla Pracowników Zatrudnionych w NFZ; - atrakcyjne wsparcie socjalne finansowane z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w postaci dofinansowania do wypoczynku pracowników, a także ich dzieci;
- opiekę pracodawcy i wsparcie związków zawodowych dbających
o poszanowanie godności pracownika i bezwzględnie eliminującego wszelkie przejawy patologii i nieprawidłowości, takie jak nepotyzm czy mobbing.
Kogo szukamy:
- osób ambitnych, nastawionych na wspólne osiąganie celów;
- ludzi marzących o sukcesie zawodowym;
- osób o wysokim poziomie motywacji osobistej;
- pracowników z inicjatywą i zapałem do pracy;
- kandydatów w różnym wieku, młodzi zdobędą doświadczenie, starsi podzielą się
wcześniej nabytymi umiejętnościami i kompetencjami; - osób o wysokiej kulturze osobistej.
Szczegóły oferty:
Wymiar etatu: 1 etat
Miejsce wykonywania pracy: Warszawa / Centrala NFZ
Główne obowiązki:
- udział w określaniu i monitorowanie stosowania jednolitej metodyki działalności kontrolnej NFZ;
- udział w określaniu i monitorowanie stosowania wewnętrznych regulacji i procedur dotyczących realizacji zadań, o których mowa w dziale IIIA ustawy o świadczeniach we współpracy z Wydziałem Prawnym;
- udział w określaniu wskaźników i mierników efektywności działalności kontrolnej oraz ich ewaluacja;
- współpraca z Wydziałem Prawnym przy przygotowywaniu projektów regulacji prawnych dotyczących realizacji zadań, o których mowa w dziale IIIA ustawy o świadczeniach;
- rekomendowanie działań usprawniających i naprawczych w odniesieniu do działalności kontrolnej NFZ;
- monitorowanie stanu osobowego korpusu kontrolerskiego oraz udział w określaniu potrzeb kadrowych korpusu;
- monitorowanie kwalifikacji i określanie potrzeb szkoleniowych członków korpusu, w celu zachowania i rozwoju potencjału korpusu;
- prowadzenie rejestru szkoleń pracowników Departamentu Kontroli;
- prowadzenie rejestru pracowników, uczestniczących w egzaminie kontrolerskim i jego wyników oraz prowadzenie dokumentacji egzaminu;
- prowadzenie rejestru członków korpusu kontrolerskiego;
- udział w wyznaczaniu celów i priorytetów działalności kontrolnej NFZ w oparciu o informacje przekazane przez Wydział Analiz Kontrolnych, Wydział Kontroli Świadczeń i Wydział Kontroli Aptek i Ordynacji;
- udział w określeniu i ewaluacja zakresu kontroli umów ze świadczeniodawcami, ordynacji i refundacji recept w oparciu o informacje przekazane przez Wydział Kontroli Świadczeń i Wydział Kontroli Aptek i Ordynacji;
- identyfikowanie i analizowanie we współpracy z Wydziałem Analiz Kontrolnych obszarów ryzyk do rocznego planu kontroli NFZ;
- udział w opracowywaniu rocznego planu kontroli NFZ we współpracy z Wydziałem Analiz Kontrolnych i w oparciu o informacje przekazane przez Wydział Kontroli Świadczeń, Wydział Kontroli Aptek i Ordynacji i Terenowe Wydziały Kontroli I-XVI;
- monitorowanie wykonania rocznego planu kontroli NFZ;
- przygotowywanie w oparciu o informacje przekazane przez Wydział Prawny, Wydział Kontroli Świadczeń, Wydział Kontroli Aptek i Ordynacji, Wydział Informacji i Komunikacji Wewnętrznej oraz przeprowadzanie we współpracy z tymi Wydziałami czynności nadzorczych w zakresie prawidłowości realizacji zadań, określonych w dziale IIIA ustawy o świadczeniach, przez Terenowe Wydziały Kontroli I-XVI oraz prowadzenie rejestru tych czynności;
- udział w opiniowaniu programów kontroli koordynowanych opracowywanych przez Wydział Kontroli Świadczeń, Wydział Kontroli Aptek i Ordynacji i Terenowe Wydziały Kontroli I-XVI;
- udział w kontrolach w zakresie świadczeń opieki zdrowotnej, ordynacji leków i refundacji recept;
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi NFZ w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;
- udzielanie odpowiedzi na wnioski o udzielenie informacji publicznej, dotyczące zakresu działania wydziału, z wyłączeniem decyzji administracyjnych o odmowie udzielenia informacji publicznej;
- współpraca z Wydziałem Prawnym przy opracowywaniu decyzji administracyjnych o odmowie udzielenia informacji publicznej, w zakresie dotyczącym zakresu działania Wydziału;
- opracowywanie sprawozdań oraz informacji zarządczej w zakresie działania Wydziału;
- wykonywanie innych zadań powierzonych przez przełożonych.
Wykształcenie: wyższe - preferowane wykształcenie medyczne lub pokrewne (zdrowie publiczne), prawnicze, administracyjne.
Wymagania konieczne:
- minimum 4 lata pracy zawodowej;
- posiadanie obywatelstwa polskiego;
- posiadanie zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za popełnione z winy umyślnej przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
- bardzo dobra znajomość obowiązujących przepisów i zagadnień związanych z funkcjonowaniem krajowego systemu opieki zdrowotnej, w tym dotyczących ubezpieczeń zdrowotnych;
- bardzo dobra znajomość obsługi pakietu MS Office (Word, Excel, PowerPoint),
- umiejętności: pracy koncepcyjnej, analitycznego i syntetycznego myślenia oraz argumentowania i formułowania wniosków na podstawie analizy dokumentacji, ustalania priorytetów wykonywanych zadań, redagowania tekstów, pracy zespołowej;
- rzetelność i terminowość;
- dyspozycyjność;
- duża odporność na stres.
Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie zawodowe w podmiotach realizujących umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej lub jednostkach organizacyjnych NFZ na stanowisku obejmującym podobny zakres obowiązków, związanych z obsługą umów lub prowadzeniem kontroli;
- ukończone studia podyplomowe/kursy/szkolenia z zakresu zagadnień dotyczących procesu kontroli, w tym metodyki kontroli;
- komunikatywność i kreatywność.
Wymagane dokumenty:
- podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- podpisany list motywacyjny;
- podpisane CV;
- kopie dokumentów potwierdzające 4 lata pracy zawodowej na podstawie stosunku pracy, a także okresy aktywności zawodowej wynikające z umów, do których stosuje się przepisy o zleceniu (potwierdzone zaświadczeniem okresu zatrudnienia z tytułu umowy zlecenia), jak również wykonywaniu działalności gospodarczej;
- w przypadku posiadania kopie dokumentów potwierdzające wymagania konieczne i dodatkowe wskazane powyżej;
- podpisane oświadczenia o treści:
Na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 399), oświadczam, że w dniu składania niniejszych dokumentów spełniałem/łam wymagania określone w art. 61y ust. 3 pkt 1-3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1373, z późn. zm.):
1. posiadam obywatelstwo polskie,
2. mam pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystam z pełni praw publicznych,
3. nie byłem/łam karany/a za popełnione z winy umyślnej przestępstwo lub przestępstwo
skarbowe. -
podpisane oświadczenia o treści:
- „Wyrażam zgodę na przetwarzanie mojego wizerunku dołączonego do oferty pracy DK/20/08.”UWAGA! Dołączenie wizerunku kandydata jest dobrowolne.
- „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy, dla potrzeb niezbędnych do procesów rekrutacyjnych prowadzonych przez Centralę NFZ w przyszłości.”
UWAGA! Dołączenie zgody jest dobrowolne.
Informacje dla osób niepełnosprawnych:
- kandydaci z orzeczeniem o niepełnosprawności mogą dołączyć do oferty kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
UWAGA! W przypadku dołączenia dokumentu z orzeczeniem o niepełnosprawności, konieczne jest podpisanie poniższego oświadczenia:
- „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych - RODO), zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do procesu rekrutacyjnego DK/20/08”.
Informacja o metodach i technikach naboru:
- weryfikacja ofert pod względem formalnym i spełnienia wymagań wskazanych
w ogłoszeniu rekrutacyjnym zostanie dokonana przez pracowników Biura Kadr
i Szkoleń; - formy weryfikowania kompetencji kandydatów ustali komisja rekrutacyjna, która może w szczególności stosować następujące narzędzia i techniki selekcji: kwestionariusze, formularze, rozmowę kwalifikacyjną, test wiedzy i umiejętności oraz zadania symulacyjne.
Informacje dodatkowe dotyczące naboru:
- kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i adresu poczty elektronicznej;
- lista kandydatów spełniających wymagania formalne, którzy po analizie dokumentów zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru, będzie zamieszczona przy ogłoszeniu o naborze;
- kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy po analizie dokumentów zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru, będą powiadomieni telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej o terminie, miejscu oraz formie przeprowadzenia naboru;
- kandydaci, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie nie będą o tym informowani.
Ponadto kandydaci do zatrudnienia powinni spełniać wymogi określone dla pracowników NFZ w art. 112 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.1373, z późn. zm.).
Art. 112.
1. Pracownicy Funduszu nie mogą być jednocześnie:
1) świadczeniodawcami, którzy zawarli umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej lub ubiegają się o zawarcie takich umów;
2) właścicielami lub pracownikami aptek związanych z Funduszem umową na wydawanie refundowanego leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobu medycznego na receptę, właścicielami lub pracownikami świadczeniodawców, którzy zawarli umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej lub ubiegają się
o zawarcie takich umów lub osobami współpracującymi z tymi podmiotami;
3) członkami organów lub pracownikami podmiotów tworzących w rozumieniu przepisów
o działalności leczniczej, z wyłączeniem urzędu obsługującego organ sprawujący nadzór nad Funduszem;
4) członkami organów lub pracownikami jednostek samorządu terytorialnego;
5) członkami organów zakładu ubezpieczeń prowadzącego działalność ubezpieczeniową na podstawie ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej
i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2019 r., poz. 381);
6) właścicielami akcji lub udziałów w spółkach handlowych prowadzących podmioty, o których mowa w pkt 2;
7) właścicielami w spółkach handlowych więcej niż 10% akcji lub udziałów przedstawiających więcej niż 10% kapitału zakładowego - w każdej z tych spółek, w przypadku spółek innych niż określone w pkt 6;
8) posłami, posłami do Parlamentu Europejskiego albo senatorami;
9) członkami Rady Funduszu oraz rad oddziałów wojewódzkich Funduszu.
2. Pracownicy Funduszu nie mogą bez zgody Prezesa Funduszu:
1) podejmować zatrudnienia u innego pracodawcy;
2) wykonywać działalności gospodarczej.
3. W przypadku gdy osoba najbliższa, w rozumieniu art.115§11 ustawy z dnia
6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny, kontrolera jest świadczeniodawcą albo właścicielem apteki lub świadczeniodawcy, kontroler jest obowiązany do poinformowania Prezesa Funduszu o tym fakcie w terminie 7 dni od dnia powołania na stanowisko, a także w trakcie pełnienia funkcji, jeżeli w tym czasie jego osoba najbliższa stała się świadczeniodawcą albo właścicielem apteki lub świadczeniodawcy – w terminie 7dni od zaistnienia tego faktu.
4.Kontroler nie może przed upływem dwóch lat od dnia sporządzenia wystąpienia pokontrolnego być zatrudniony lub wykonywać innych zajęć w podmiotach kontrolowanych, których dotyczy to wystąpienie.