Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane na pierwszym piętrze budynku wielokondygnacyjnego Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej. Dojścia i dojazdy utwardzone, budynek posiada bariery architektoniczne dla osób ze stopniem niepełnosprawności z dysfunkcją ruchową (schody, brak wind), brak pomieszczeń higieniczno-sanitarnych przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. Praca na stanowisku administracyjno-biurowym, wykonywana wewnątrz budynku. Ze względu na rozmieszczenie wewnętrznych komórek zachodzi potrzeba pieszego przemieszczania się pomiędzy kondygnacjami budynku oraz po terenie zewnętrznym kompleksu budynków W-MOSG. Na stanowisku nie występują czynniki niebezpieczne lub szkodliwe dla zdrowia. Ryzyko zawodowe na poziomie akceptowalnym.
Występują kontakty zewnętrzne: kilka razy w miesiącu: z kandydatami do pracy podczas współuczestniczenia w procedurze kwalifikacyjnej wyboru kandydatów do pracy, kilka razy w roku: telefonicznie z osobami, które chcą uzyskać informacje o możliwości zatrudnienia w oddziale. Występują czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań takie jak: zagrożenie korupcją oraz stres.
Zakres zadań
- na bieżąco sporządza stanowiska w zakresie ustalania pracownikom prawa do: podwyższania i obniżania oraz pozbawiania premii, pozbawienia lub przyznania dodatków do wynagrodzeń, w tym: dodatków zadaniowych, dodatków specjalnych oraz przygotowuje zapytania do Wydziału Zamiejscowego Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej w sprawach nagród i dodatkowych zajęć zarobkowych, emblematów pamiątkowych celem zajęcia przez ww. komórkę stanowiska. Przygotowuje projekty pism stanowiących odpowiedzi dla interesantów. Zatwierdzone przez pracodawcę pisma lub zajęte stanowiska przekazuje zainteresowanym podmiotom celem terminowej realizacji zadań kadrowych i wypłaty bądź potrąceń należnych świadczeń pieniężnych pracownikom urzędu. Prowadzi obsługę informacyjną w tym zakresie,
- na bieżąco rejestruje odręcznie i w komputerowej bazie danych zaświadczenia lekarskie z tytułu niezdolności do pracy pracowników, sprawdza poprawność ich wystawienia i przekazuje do właściwej komórki finansowej celem sporządzenia stosownych naliczeń do wypłaty pracownikom. W formie elektronicznej wprowadza i monituje terminy wydanych orzeczeń lekarskich z badań profilaktycznych: okresowych, kontrolnych i sanitarno-epidemiologicznych celem zapewnienia ciągłości pracy w W-MOSG. Prowadzi obsługę informacyjną w tym zakresie,
- sprawdza poprawność rozliczeń czasu pracy na podstawie dostarczonych wykazów godzin pracowników pracujących na podstawie harmonogramów celem kontroli obowiązujących norm czasu pracy i rozliczenia systemów czasu pracy poszczególnych grup zawodowych. Prowadzi obsługę informacyjną w tym zakresie,
- przygotowuje na bieżąco projekty zmian wewnętrznych aktów prawnych, m.in.: Regulaminu premiowania, wytycznych w sprawie przyznawania dodatków specjalnych, poleceń Komendanta W-MOSG w sprawie przyznawania dodatków zadaniowych, odpowiedzi na prośby, celem aktualizacji w urzędzie obowiązujących aktów prawnych oraz zapewnienia właściwej informacji zwrotnej,
- współuczestniczy z pracownikami I funkcjonariuszami Sekcji Organizacji i Naboru Wydziału Kadr i Szkolenia w pracach komisji kwalifikacyjnych powoływanych przez Komendanta w celu wyłonienia kandydatów do pracy,
- zamieszcza w BiP KPRM i BiP W-MOSG: ogłoszenia o pracę korpusu służby cywilnej i wyniki naboru, w BiP W-MOSG listy kandydatów spełniających wymagania formalne oraz zamieszcza na stronie internetowej W-MOSG ogłoszenia o pracę na stanowiska k.s.c i pomocniczo-obsługowe celem zapewnienia obsady kadrowej W-MOSG,
- dokonuje archiwizacji oraz klasyfikacji dokumentacji Referatu do spraw Pracowników Sekcji Spraw Osobowych Wydziału Kadr i Szkolenia, celem przechowywania dokumentacji.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie- doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 9 miesięcy udokumentowanego doświadczenia zawodowego/stażu pracy w sporządzaniu dokumentacji kadrowej,
- znajomość ustawy kodeks pracy w zakresie rozliczania czasu pracy,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość ustawy o pracownikach urzędów państwowych,
- znajomość aktów wykonawczych wydanych na podstawie ww. ustaw,
- umiejętność pracy w zespole,
- łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,
- umiejętność argumentowania,
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: preferowane udokumentowane doświadczenie zawodowe/staż pracy w sporządzaniu dokumentacji kadrowej w administracji publicznej,
- umiejętność działania w sytuacjach znacznego, okresowego spiętrzenia zadań,
- umiejętność posługiwania się komputerowymi pakietami biurowymi,
- posiadanie dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne”.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później,
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyoświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych. W przypadku wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, należy napisać i dołączyć jako odrębne, gdyż brak jest we wzorach oświadczeń.Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2025-04-07 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddział Straży Granicznej
ul. gen. Wł. Sikorskiego 78
11-400 Kętrzyn
(pocztą lub osobiście do urzędu) w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Przewodniczący Komisji Kwalifikacyjnej – do rąk własnych” oraz wskazaniem stanowiska i komórki organizacyjnej, której dotyczy oferta.
- w formie elektronicznej: za pośrednictwem (ePUAP) lub usługi e-Doręczeń.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO.
Każdy kandydat przystępujący do naboru podaje swoje dane dobrowolnie. Bez podania wymaganych danych osobowych nie będzie możliwy udział w naborze.
Stosownie do art. 13 ust. 1 RODO informujemy, że:
Administrator danych osobowych
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej im. gen. bryg. Stefana Pasławskiego z siedzibą w Kętrzynie przy ulicy Gen. Władysława Sikorskiego 78.
Dane kontaktowe:
- ul. Gen. Władysława Sikorskiego 78, 11-400 Kętrzyn;
- e-mail: wmosg@strazgraniczna.pl
- telefon: (89) 750-30-00
Inspektor ochrony danych
Kontakt z inspektorem ochrony danych wyznaczonym przez Komendanta Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej: woi.wmosg@strazgraniczna.pl
Podstawa prawna przetwarzania
Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w oparciu o:
- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zakresie wskazanym w art. 22 prim 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy w związku z art. 9 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o służbie cywilnej oraz art. 4, art. 26, art. 29, art. 31 i art. 33 ustawy o służbie cywilnej,
- art. 6 ust. 1 lit. a) RODO w związku z art. 22 prim 1a tj. na podstawie Pana/Pani zgody – w zakresie danych nie objętych zakresem ww. ustawy, przy czym przesłanie wspomnianych danych będzie równoznaczne z wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie w rozumieniu definicji „zgody”, o której mowa w art. 4 pkt 11 RODO.
Jeżeli w Pana/Pani dokumentach zawarte będą dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz danych genetycznych i danych biometrycznych, które pozwalają jednoznacznie zidentyfikować osobę fizyczną lub dane dotyczące zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej, przetwarzanie ich będzie możliwe tylko na podstawie pisemnej zgody na ich przetwarzanie. Brak zgody będzie skutkowało niemożnością ich przetwarzania.
Cel przetwarzania danych
Przeprowadzenie naboru na wybrane stanowisko pracy w korpusie służby cywilnej.
Odbiorcy danych osobowych
W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celu wskazanym powyżej, Pana/Pani dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie organom i podmiotom upoważnionym na podstawie stosownych przepisów prawa lub umów.
Okres przechowywania danych
Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.
Prawa osób, których dane dotyczą
Przysługuje Panu/Pani prawo do żądania od Administratora danych dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia ich przetwarzania.
W zakresie danych przetwarzanych na podstawie zgody przysługuje Panu/Pani prawo do jej wycofania, przy czym jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Przysługuje Panu/Pani również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy RODO.
Inne informacje
Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.