Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowa
- praca przed monitorem komputera, powyżej 4 godzin dziennie
- praca z materiałami archiwalnymi, możliwość narażenia na czynniki biologiczne: grzyby i roztocza kurzu domowego
Stanowisko pracy zlokalizowane na drugim piętrze urzędu (budynek 2 piętrowy), konieczność poruszania się między kondygnacjami po schodach - w budynku brak windy osobowej. Obiekt wyposażony w platformę pionową przy wejściu głównym oraz w dźwig towarowy do przewozu akt znajdujący się wewnątrz.
Pomieszczenie sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.
Zakres zadań
- Ewidencjonuje, porządkuje i opracowuje materiały archiwalne zgodnie z zasadami archiwalnymi oraz obowiązującymi przepisami metodycznymi w celu przygotowania ich do udostępniania i popularyzacji.
- Sporządza archiwalne pomoce ewidencyjno-informacyjne oraz pomoce archiwalne wyższego rzędu.
- Digitalizuje materiały archiwalne w celu ich zabezpieczania i udostępniania oraz kontroluje jakość wykonania skanów.
- Przekazuje skany wykonane przez Archiwum Państwowe w Koszalinie do serwisu www.szukajwarchiwach.gov.pl
- Rozpoznaje przynależność zespołową akt, nadaje układ wewnętrzny jednostkom archiwalnym dokumentacji tradycyjnej.
- Dokonuje oceny wartości dokumentacji w kontekście brakowania wewnętrznego jednostek, opisuje teczki aktowe.
- Segreguje akta w zespole, nadaje im układ, sporządza wstępy do inwentarzy i przedstawia je do zatwierdzania.
- Opisuje jednostki archiwalne w systemie ZoSIA oraz wprowadza do systemu spisy zdawczo-odbiorcze materiałów archiwalnych przyjmowanych do zasobu.
- Bierze udział w projektach popularyzatorskich, edukacyjnych i wydawniczych.
- Bierze udział w skontrum zasobu archiwalnego w celu kontroli jego ewidencji.
- Realizuje zamówienia materiałów archiwalnych dla użytkowników Czytelni Akt (w zastępstwie).
- Zajmuje się opakowywaniem, paginowaniem i znakowaniem materiałów archiwalnych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe o profilu historycznymdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego pracy w instytucjach ochrony dziedzictwa narodowego, wymagane doświadczenie w pracy z materiałami archiwalnymi i archiwaliami
- Znajomość historii regionalnej
- Podstawowa wiedza z zakresu przepisów prawa archiwalnego
- Komunikatywność
- Łatwość wypowiedzi i pisania tekstów
- Umiejętność pracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość języka angielskiego i/ lub niemieckiego w stopniu komunikatywnym
- Umiejętność obsługi programów i baz archiwalnych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2025-01-03 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Archiwum Państwowe w Koszalinie
ul. M. Skłodowskiej-Curie 2
75-950 Koszalin
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego:
- Kontakt do inspektora ochrony danych:
- Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru - Informacje o odbiorcach danych:
- Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji - Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej; - prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane