Prezydent Wrocławia
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W URZĘDZIE MIEJSKIM WROCŁAWIA
pl. Nowy Targ 1-8
50-141 Wrocław
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi:
-
prowadzenie postępowań podatkowych, administracyjnych, cywilnych w zakresie rozpatrywania wniosków o udzielenie ulgi, w tym m.in.:
- prowadzenie postępowania dowodowego i wyjaśniającego w zakresie rozpatrywania wniosków o ulgę;
- sporządzanie wezwań do złożenia dokumentów o sytuacji materialnej, finansowej, w zakresie pomocy publicznej i innych informacji niezbędnych do rozpatrzenia przedmiotowych wniosków;
- analiza dostarczonych dokumentów i informacji uzyskanych w trakcie prowadzonych postępowań dowodowych i wyjaśniających;
- ocena zgodności dowodów z przepisami z zakresu pomocy publicznej – możliwość udzielenia ulgi stanowiącej pomoc de minimis, de minimis w rolnictwie lub de minimis w rybołówstwie;
- sporządzanie opinii w sprawie wniosków o udzielenie ulgi w oparciu o zgromadzony materiał dowodowy;
- sporządzanie decyzji, postanowień, porozumień oraz innych pism w sprawach wnioskowanych ulg w zakresie jw.;
- sporządzanie zaświadczeń o pomocy de minimis, de minimis w rolnictwie lub de minimis w rybołówstwie;
- rozpatrywanie odwołań i zażaleń w trybie samokontroli lub przekazywanie dokumentów sprawy wraz ze stanowiskiem organu w sprawie przedstawionych zarzutów, do rozpatrzenia Samorządowemu Kolegium Odwoławczemu;
-
prowadzenie postępowań podatkowych, administracyjnych, cywilnych w zakresie rozpatrywania wniosków o udzielenie ulgi z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (ePUAP, elektroniczna skrzynka podawcza).
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Miejsce pracy: budynek Urzędu Miejskiego Wrocławia - ul. Kotlarska 41, 50-151 Wrocław
Stanowisko pracy: praca stacjonarna przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie
Przewidywany termin zatrudnienia: III kwartał 2015
Wymagania niezbędne:
-
obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn.zm.));
-
wykształcenie: wyższe;
-
doświadczenie zawodowe: min. 6 miesięcy w strukturach samorządu terytorialnego;
-
znajomość ustawy Ordynacja podatkowa;
-
znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego;
-
znajomość ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
-
znajomość ustawy o podatkach i opłatach lokalnych;
-
znajomość ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
-
znajomość Kodeksu cywilnego w zakresie najmu lokali mieszkalnych;
-
znajomość ustawy o finansach publicznych;
-
znajomość ustawy o podpisie elektronicznym;
-
znajomość ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
-
znajomość ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
-
znajomość zagadnień prawnych i umiejętność stosowania prawa w prowadzonych postępowaniach podatkowych, administracyjnych i cywilnych, również z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej (ePUAP, elektroniczna skrzynka podawcza);
-
znajomość zagadnień dotyczących postępowania w sprawie udzielenia pomocy publicznej w ramach zasady de minimis, de minimis w rolnictwie lub de minimis w rybołówstwie oraz inne przeznaczenia;
-
umiejętność wyliczania wartości pomocy publicznej w przeliczeniu na EDB, dla udzielonej ulgi, w sposób określony w przepisach prawa;
-
umiejętność dokonywania analizy ekonomicznej sprawozdań finansowych;
-
znajomość pakietu Microsoft Office;
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
-
niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe:
-
wykształcenie: prawo lub administracja lub ekonomia;
-
doświadczenie zawodowe: w danym obszarze działalności;
-
znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym i ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego;
-
znajomość programu LEX;
-
komunikatywność, dokładność i skrupulatność, umiejętność pracy w zespole, samodzielność, sumienność, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim Wrocławia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu lipcu 2015 roku wynosił poniżej 6%.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
-
CV z przebiegiem nauki i pracy zawodowej - opatrzone własnoręcznym podpisem;
-
list motywacyjny - opatrzony własnoręcznym podpisem;
-
kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie;
-
kopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe (dodatkowo w przypadku pozostawania w stosunku pracy - zaświadczenie o zatrudnieniu, zawierające okres zatrudnienia);
-
oświadczenie o posiadanym obywatelstwie - opatrzone własnoręcznym podpisem;
-
kopia dokumentu potwierdzająca znajomość języka polskiego (dot. osób nieposiadających obywatelstwa polskiego);
-
oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych - opatrzone własnoręcznym podpisem;
-
oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe - opatrzone własnoręcznym podpisem;
-
oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (j.t. Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 ze zm.)” - opatrzone własnoręcznym podpisem;
-
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
Poznaj
Urząd Miejski Wrocławia
Urząd Miejski Wrocławia mieści się w kilkunastu budynkach. W 40 wydziałach urzędnicy wydają decyzje w sprawach właściwych dla swojego wydziału, obsługują mieszkańców i kontrolują przebieg przeprowadzanych inwestycji miejskich. Specjalne zespoły wdrażają projekty, dotyczące m.in. infrastruktury miejskiej, rewitalizacji zabytków, czy pozyskiwania środków na kolejne przedsięwzięcia.