Specjalista

Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach
Katowice
praca stacjonarna
2 dni temu
Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 140549

Warunki pracy


  • Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych
  • Częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym
  • Szkodliwe czynniki środowiska pracy przy archiwizowaniudokumentacji (wirusy, bakterie, pasożyty, grzyby)
  • Narażenie na alergie, zakażenia górnych dróg oddechowych, choroby skóry lub podrażnienia
  • praca przy komputerze w pozycji siedzącej wymagająca wysiłku statycznego
  • Wysiłek fizyczny związany z przemieszczaniem akt i dokumentacji, w tymumieszczonych w szafach z koniecznością użycia drabiny
  • Podczas pracy w archiwum praca przy sztucznym oświetleniu
  • Sporadyczne podróże służbowe do miejsc, które mogą być niedostosowane do osób niepełnosprawnych
  • Miejsce pracy usytuowane na parterze budynku

Do budynku A i B prowadzi jedno wsspólne wejście dla gości, z poziomu gruntu, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwane.


Recepcja znajduje się na wprost drzwi wejściowych, dalsze przejście jest zabezpieczone drzwiami.


Archiwum Wyższego Urzędu Górniczego zlokalizowane jest w budynku A. Do pomieszczeń archiwum prowadzi pochylnia umożliwiająca poruszanie się osób na wózkach.


Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób  z niepełnosprawnością.


W budynku można skorzystać z pętli indukcyjnej oraz usługi tłumacza polskiego języka migowego online(PJM).


Przed wejściem zamontowane zostało urządzenie do nawigacji współpracujące z aplikacją YourWay, przekazujące głosowo lub tekstowo informację o urzędzie.


W budynku znajdują się oznaczenia kontrastowe.


Budynek wyposażony jest w krzesło ewakuacyjne.


Budynek A posiada dodatkowo dwa wyjścia ewakuacyjne, po schodach, bez ułatwień dla osób z niepełnosprawnością.


Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Zakres zadań

  • Archiwizuje dokumentację przyjętą do archiwum, segreguje tematycznie i chronologicznie dokumenty, nadaje sygnatury (numery ewidencyjne jednostek archiwizacyjnych), składuje dokumentację w składnicy dokumentów tekstowych lub kartograficznych w celu właściwego jej zabezpieczenia oraz bezproblemowego dostępu do informacji w niej zawartych.
  • Uzupełnia i aktualizuje komputerową bazę danych, zawierającą spis i charakterystykę zarchiwizowanych dokumentów, przejętych po likwidacji zakładów górniczych oraz innych dokumentów (również w formie elektronicznej) pozyskanych w ramach współpracy z jednostkami archiwistycznymi w celu umożliwienia szybkiego odszukania potrzebnego dokumentu i zapewnienia sprawnego korzystania z informacji w nim zawartych.
  • Prowadzi bieżący przegląd materiałów archiwalnych złożonych w składnicach dokumentów tekstowych i kartograficznych wraz z kontrolą zgodności miejsca ich przechowywania określonego w bazie danych w celu weryfikacji ich zawartości i zgodności z opisami w bazie danych oraz dokonania opisu pełnej charakterystyki zespołów i jednostek archiwalnych.
  • Dba o prawidłowe zabezpieczenie dokumentacji, prowadzi bieżący przegląd pomieszczeń składnic, dokonuje niezbędnych napraw dokumentów, monitoruje system napowietrzania i nawilżania, w celu utrzymania właściwych warunków klimatycznych oraz ochrony zgromadzonych dokumentów przed zniszczeniem.
  • W oparciu o zgromadzoną dokumentację oraz informacje pozyskane z innych źródeł, uczestniczy w procesie tworzeniu kart zespołów archiwalnych, zawierających podstawowe dane o zakładach górniczych oraz rodzaju i zakresie przejętych z nich dokumentacji w celu uzupełnienia ich o dane dotyczące wiedzy historycznej zlikwidowanych zakładów górniczych.
  • Prowadzi współpracę z archiwami państwowymi, muzeami i innymi placówkami posiadającymi dokumenty i informacje o działalności górniczej prowadzonej na terenie Polski w celu poszerzenia wiedzy o terenach objętych działalnością górniczą.
  • Współdziała z archiwum zakładowym WUG w zakresie przygotowywania, przekazywania i innych spraw związanych z dokumentami wytwarzanymi w ramach działalności Archiwum Dokumentacji Mierniczo-Geologicznej w celu zapewnienia właściwego obiegu tej dokumentacji.
  • Sporządza sprawozdania ze stanu i ilości posiadanych zespołów archiwalnych (dokumentacji zlikwidowanych zakładów górniczych), jednostek i podjednostek archiwalnych (dokumentów i ich części lub tomów) w celu udzielania informacji statystycznych dotyczących działalności Archiwum i zgromadzonych materiałów archiwalnych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe o specjalności archiwistyka lub zarządzanie dokumentacją współczesną
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego pracy w administracji lub archiwach
  • Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
  • Znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko w zakresie gromadzenia, archiwizacji i udostępniania dokumentacji mierniczo-geologicznej
  • Znajomość rozporządzenia w sprawie dokumentacji mierniczo-geologicznej w zakresie jej wytwarzania i postępowania z nią po likwidacji zakładów górniczych
  • Ogólna znajomość ustawy o służbie cywilnej, ustawy o dostępie do informacji publicznej
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz znajomość procedury administracyjnego
  • Umiejętność obsługi komputera, w tym biegła znajomość pakietu biurowego Microsoft Office oraz programów - Access, AutoCAD
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeżeli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Samodzielność i inicjatywa
  • Skuteczna komunikacja
  • Analityczne myślenie
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Kurs obsługi programów - Access, Excel, AutoCAD
  • Znajomość języka niemieckiego - poziom komunikatywny

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów naboru
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/ł współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2024-08-09 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Wyższy Urząd Górniczy
ul. Ks. J. Poniatowskiego 31
40-055 Katowice

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

  • Administrator danych i kontakt do niego:
  • Kontakt do inspektora ochrony danych:
  • Cel przetwarzania danych:
    przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
  • Informacje o odbiorcach danych:
  • Okres przechowywania danych:
    czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
  • Uprawnienia:
    1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
    2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
    3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    4. prawo do usunięcia danych osobowych;
      - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
    5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  • Podstawa prawna przetwarzania danych:
    1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
    2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
    3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
  • Informacje o wymogu podania danych:
    Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

    Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

    Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
  • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
Aplikuj teraz
 

Podobne oferty