Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
• brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
Rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu)
Zakres zadań
- Przygotowuje materiały do projektu ustawy budżetowej w zakresie wydatków budżetu państwa oraz zatrudnienia i wynagrodzeń, w tym: opracowuje propozycje podziału wstępnych kwot wydatków na następny rok budżetowy oraz wyjściowych kwot wydatków na dwa kolejne lata, przyznanych przez Ministra Finansów, na poszczególne jednostki; weryfikuje zgłoszenia jednostek do projektu budżetu w zakresie wydatków bieżących oraz analizuje i kontroluje pod względem formalno-rachunkowym formularze planistyczne; opracowuje dla Ministerstwa Finansów zbiorcze materiały do projektu ustawy budżetowej w zakresie wydatków budżetowych na rok następny i dwa kolejne lata oraz zatrudnienia i wynagrodzeń wraz z uzasadnieniami; sporządza dla Szefa Służby Cywilnej materiały do projektu budżetu w zakresie wynagrodzeń członków korpusu służby cywilnej; opracowuje informacje w szczególności dla komisji sejmowych i senackich, Najwyższej Izby Kontroli, Ministerstwa Finansów oraz członków kierownictwa Ministerstwa w zakresie projektu wydatków budżetowych, we współpracy z właściwymi wydziałami Departamentu;
- Opracowuje plan finansowy na dany rok budżetowy w zakresie wydatków budżetu państwa, w tym: przygotowuje dla dysponentów niższego stopnia informacje o kwotach dochodów i wydatków budżetowych, w tym wynagrodzeń, wynikających z projektu ustawy budżetowej oraz z ustawy budżetowej na dany rok; weryfikuje projekty planów finansowych oraz planów finansowych jednostek budżetowych we współpracy z pozostałymi komórkami wewnętrznymi Departamentu; sporządza projekt planu finansowego oraz planu finansowego na dany rok budżetowy, w zakresie wydatków budżetowych, w układzie części budżetowej; prowadzi sprawy z zakresu planu zatrudnienia i wynagrodzeń dla jednostek budżetowych;
- Dokonuje w trakcie roku budżetowego zmian w planach finansowych jednostek budżetowych funkcjonujących w resorcie infrastruktury, w zakresie budżetu państwa, w tym: prowadzi sprawy związane z uruchamianiem środków z rezerw celowych oraz rezerwy ogólnej budżetu państwa na wydatki bieżące (z wyłączeniem środków na projekty UE), w tym weryfikuje wnioski oraz przygotowuje wystąpienia do Ministra Finansów lub Prezesa Rady Ministrów, a także w zakresie dotacji i subwencji dla uczelni publicznych; opracowuje wnioski w sprawie przyznania przez Radę Ministrów środków na zwiększenie wynagrodzeń wynikających ze zmian organizacyjnych i nowych zadań; przygotowuje projekty decyzji dysponenta części budżetowej w sprawie zmian lub blokowania wydatków budżetowych, w zakresie środków bieżących (z wyłączeniem środków na projekty UE); weryfikuje wnioski jednostek o dokonanie zmian w planie finansowym, w tym analizuje sprawozdania z wykonania wydatków budżetowych oraz uzgodnienia z komórkami merytorycznymi; przygotowuje - na podstawie decyzji Ministra Finansów oraz dysponenta części - zawiadomienia o zmianach w planach finansowych jednostek budżetowych; weryfikuje pod względem formalno-rachunkowym oraz monitoruje wprowadzane - na podstawie udzielonego przez Ministra upoważnienia - przeniesienia wydatków budżetowych przez kierowników jednostek budżetowych; prowadzi ewidencję zmian dokonywanych w planie wydatków budżetowych w trakcie roku oraz sporządza co miesiąc aktualizację tego planu;
- Obsługuje Informatyczny System Obsługi Budżetu Państwa TREZOR w wyżej wymienionym zakresie, we współpracy z Ministerstwem Finansów i dysponentami niższego stopnia;
- Obsługuje proces legislacyjny, poprzez opiniowanie projektów aktów normatywnych i aktów wewnętrznych, przekazywanych do uzgodnień wewnątrzresortowych;
- Weryfikuje sprawozdania jednostek budżetowych, poprzez comiesięczne uzgadnianie planu wydatków budżetowych oraz kwartalnego planu zatrudnienia i wynagrodzeń;
- Bierze udział w sporządzaniu rocznej analizy z przebiegu realizacji wydatków budżetowych w zakresie resortu infrastruktury;
- Obsługuje kontrolę NIK w zakresie realizowanych zadań resortu oraz archiwizuje dokumentację zgromadzoną w Wydziale.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze problematyki finansowej
- Znajomość przepisów prawa z zakresu finansów publicznych
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe