Ogłoszenie numer: 3961230, z dnia: 2020-11-25
Instytut Fizyki Polskiej Akademii Nauk z siedzibą przy al. Lotników 32/46, 02-668 Warszawa
zatrudni osobę na stanowisko:
Specjalista ds. zamówień publicznych w Dziale Zamówień Publicznych, Zaopatrzenia i Gospodarki Aparaturowej
Miejsce pracy: mazowieckie / Warszawa
Zadania:
- prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami wewnętrznymi zarówno w zakresie obowiązywania Ustawy PZP jak i zamówień publicznych, dla których ustawa nie ma zastosowania w tym:
- weryfikacja składanych wniosków o udzielanie zamówień
- współpraca z komórkami merytorycznymi przy przygotowywaniu dokumentacji związanej z zamówieniami
- ustalanie właściwej procedury dla konkretnych zamówień;
- przygotowanie i dokumentowanie przeprowadzanych procedur zakupowych
- w tym m.in. przygotowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub zapytań ofertowych, przygotowywanie projektów umów, zamieszczanie ogłoszeń o udzieleniu zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub przekazywaniem ogłoszeń o udzieleniu zamówienia Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich jeśli wymagane, wykonywanie innych wymaganych czynności, koniecznych dla prawidłowego przygotowania i przeprowadzenia postępowań o zamówienie publiczne;
- badanie i ocena ofert składanych przez wykonawców w toku prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
- prowadzenie dokumentacji i odpowiednich ewidencji/rejestrów związanych z realizowanymi zamówieniami publicznymi;
- udział w pracach Komisji przetargowej;
- przekazywane zawartych umów do realizacji komórkom organizacyjnym w Instytucie, monitorowanie realizacji prowadzonych zamówień;
- analizowanie rynku w celu szacowania wartości składanych do Działu DZPiE zapotrzebowań;
- udział w kształtowaniu polityki zakupowej, optymalizacji procesu zakupów oraz sporządzanie planów zamówień publicznych;
- obsługa platformy zakupowej Instytutu (Marketplanet) w zakresie prowadzenia postępowań;
- nadzór nad realizacją zawartych umów oraz sporządzanie aneksów umów w przypadku ich zmiany;
- prowadzenie rejestru zamówień oraz monitorowanie realizacji prowadzonych zamówień.
- kompletowanie, przechowywanie oraz archiwizowanie dokumentacji;
- udzielanie wyjaśnień i informacji z zakresu zamówień publicznych.
- przygotowywanie dokumentów i informacji na potrzeby współpracy z audytorami, kontrolerami i uprawnionymi do prowadzenia kontroli w zakresie zamówień publicznych.
Wymagania:
- wykształcenie wyższe magisterskie, preferowane kierunkowe lub uzupełniające z zakresu zamówień publicznych,
- bardzo dobra znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych wraz z aktami wykonawczymi do ww. ustawy, orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej,
- doświadczenie w przygotowywaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych – min. 2 letnie,
- bardzo dobra znajomość obsługi komputera, w szczególności pakietu MS Office,
- znajomość przepisów ustawy PZP oraz aktów wykonawczych do ustawy,
- komunikatywność, samodzielność, skrupulatność, umiejętności organizacyjne, umiejętność pracy w zespole, umiejętność działania pod presją czasu, terminowość,
- pożądane doświadczenie w pracy w jednostkach sektora finansów publicznych w szczególności w jednostkach naukowych, badawczych.