Ogłoszenie numer: 4493645, z dnia 2021-04-23
Główną gałęzią działalności spółki jest produkcja i sprzedaż specjalistycznych maszyn oraz urządzeń wykorzystywanych w lotnictwie dla naziemnej obsługi statków powietrznych. Równocześnie działamy w branży urządzeń komunalnych. Zajmujemy się nie tylko sprzedażą maszyn i urządzeń, ale również sprzedażą części zamiennych, świadczeniem usług naprawy oraz konserwacji. Spółka cechuje się koncepcją działalności tzw. ”SSS” (Sale, Service and Spare parts), czyli Sprzedaż, Serwis, Części zamienne. Na tym polega nasza konkurencyjna przewaga, ponieważ oferujemy kompleksowy pakiet usług dla naszych klientów.
Specjalista ds. Sprzedaży
Miejsce pracy: Kraków
Opis stanowiska
Postanowienia ogólne:
- Przełożonym Specjalisty ds. Sprzedaży jest Kierownik Sprzedaży;
- Specjalisty ds. Sprzedaży odpowiada bezpośrednio przed Kierownikiem Sprzedaży;
- Dział: Sprzedaży;
- Główne cele stanowiska pracy:
- systematyczne utrzymywanie oraz zwiększanie indywidualnego planowanego poziomu sprzedaży towarów i usług, na warunkach określonych w regulaminach firmy, poprzez pozyskiwanie nowych klientów oraz prowadzenie i rozwijanie współpracy z już istniejącymi klientami, w przydzielonym regionie działalności.
- w zakresie posiadanych uprawnień, dbałość o całościowe wykonanie zobowiązań firmy, wynikających z prowadzonych przez siebie umów ‐ od momentu ich zaplanowania, do ostatecznej realizacji i finalizacji.
Zadania i obowiązki:
Kompleksowa obsługa klientów, a w szczególności:
- nawiązywanie i rozwijanie nowych relacji handlowych, poprzez przygotowanie, składanie i negocjowanie ofert zapewniających sprzedaż towarów i usług, w zakresie uzgodnionym z przełożonym;
- samodzielne uzgadnianie z klientami specyfikacji produktów, parametrów technicznych, jak również konsultowanie ich z odpowiednimi specjalistami Spółki;
- planowanie, realizacja, wspieranie oraz finalizacja procesów przetargowych i sprzedażowych, w tym terminowe spełnianie umownych zobowiązań wobec kontrahentów;
- prowadzenie korespondencji z kontrahentami, w sprawie zapisów negocjowanych, celem zapewnienia ich kompletności oraz aktualności, jak również inicjowanie odnowień tych porozumień, w przypadku których zbliża się termin wygaśnięcia;
- dbałość o terminowe zabezpieczenie wpływu środków pieniężnych za produkty oraz o niedopuszczenie do powstania przeterminowanych bądź wątpliwych należności;
- planowanie i organizowanie, jak również osobiste uczestnictwo w terminowym przekazaniu produktów klientom;
- organizacja, prowadzenie i analiza skuteczności działań informacyjnych i marketingowych oraz doradztwa wśród kontrahentów, dotyczących oferty Spółki, uczestnictwo w targach, akcjach promocyjnych;
- uczestnictwo w rozpatrzeniu roszczeń ze strony kontrahentów, przygotowywanie odpowiedzi jak również egzekwowanie roszczeń wobec kontrahentów naruszających warunki zawartych umów;
- systematyczne informowanie przełożonego o przebiegu wykonywanych zadań, występujących trudnościach realizowanych zadań oraz o rekomendowanych i podjętych środkach zaradczych.
Organizowanie oraz uczestnictwo w realizacji działań rozwojowych:
- systematyczne gromadzenie informacji z rynku, w tym otoczenia konkurencyjnego, w celu identyfikowania nowych możliwości pozyskiwania kolejnych klientów, jak również poszerzania istniejących rynków zbytu;
- dbałość o dostosowanie oferty firmy do zmieniających się preferencji odbiorców oraz lokalnych uwarunkowańrynku, w celu maksymalizacji wielkości sprzedaży (=revenue);
- systematyczne podnoszenie własnego poziomu wiedzy i umiejętności dotyczących trendów rynkowych, technik negocjacji i sprzedaży, technologii, cech i parametrów produktów, w tym i produktów Konkurentów;
- udział w opracowywaniu i aktualizacji planów sprzedaży towarów i usług, analizę wyników realizowanych planów sprzedaży;
- dostarczanie przełożonemu rekomendacji dotyczących projektów rozwojowych, nowych kanałów sprzedaży, polityki cenowej, specyfikacji produktów i promocji;
- kreowanie pozytywnego wizerunku Spółki wśród kontrahentów i współpracowników.
Zarządzanie dokumentacją i raportowanie:
- gromadzenie dokumentacji sprzedażowej w firmowym archiwum, zgodnie z obowiązującymi standardami;
- wprowadzanie, uzupełnianie i aktualizacja danych w bazie Spólki, w tym i w CRM;
- realizacja spraw formalnych dotyczących dokumentacji księgowej, w zakresie prowadzonych przez siebie procesów i umów;
- raportowanie, zgodnie z uzgodnionymi z przełożonym wzorami;
- Realizacja innych zleconych zadań, związane z realizacją polityki firmy, w porozumieniu z przełożonym.
Prawa
Specjalisty ds. Sprzedaży ma prawo:
- Otrzymywać i przetwarzać informacje, także o charakterze poufnym, w zakresie niezbędnym do rozwiązania przypisanych zadań;
- Wystawiać oraz podpisywać dokumenty w zakresie kompetencji stanowiska pracy;
- Proponować przełożonym sposoby optymalizacji swojej pracy oraz pracy całej firmy;
- Wymagać od przełożonych stworzenia normalnych warunków dla wykonywania obowiązków służbowych;
- Podejmować decyzje w granicach swoich kompetencji;
- Zlecać zadania i otrzymywać wyniki zadań od innych działów (pracowników) w zakresie niezbędnym dla wykonania swoich obowiązków i zadań w ramach swoich pełnomocnictw.
Odpowiedzialność
Specjalista ds. Sprzedaży odpowiada za:
- Nienależyte wykonanie lub niewykonanie swoich obowiązków, przewidzianych w obecnej instrukcji stanowiska pracy, w zakresie przewidzianym w obecnie obowiązującym kodeksie pracy;
- Za uszkodzenia mienia, w zakresie przewidzianym przez kodeks cywilny oraz kodeks pracy;
- Za naruszenia wewnętrznych zasad pracy;
- Za niedochowanie tajemnicy handlowej zgodnie z obowiązującym prawem ta wewnętrznych zasad pracy.
Wymagania
Wymagane cechy i kompetencje:
- zdolności organizacyjne i analityczne, łatwość nawiązywania kontaktów, samodzielność, kreatywność, odporność na stres;
- znajomość etykiety biznesowej, umiejętność budowania relacji, prowadzenia negocjacji handlowych i stosowania technik sprzedaży;
- umiejętność planowania projektów i realizowania budżetów, znajomość sposobów kształtowania cen i obciążeń, podstaw rachunkowości i rozrachunków z kontrahentami;
- znajomość podstaw prawa międzynarodowego, zasad międzynarodowej wymiany towarowej oraz tworzenia umów;
- znajomość perspektyw oraz trendów światowego rozwoju branży i koniunktury rynku;
- znajomość metodologii analiz środowiska rynkowego na poziomie mikroekonomicznym;
- znajomość standardów i warunków technicznych przechowywania, transportu i eksploatacji produktów firmy;
- umiejętność obsługi komputera, w tym programów pakietu Ms Office (MsExel, Outlook, MsProject, PowerPoint, MsWord) oraz innych urządzeń biurowych.
Wymagania Kwalifikacyjne:
- wykształcenie magisterskie w jednym z profili: ekonomia, mechatronika, finanse, marketing, prawo;
- praktyczne doświadczenie i umiejętność w wymaganym zawodzie ‐ min 3 lata w B2B;
- biegły angielski język w tym techniczny;
- wysoki poziom samoorganizacji, zdolności organizacyjne i kierownicze;
- prawo jazdy kat. B.