Specjalista ds. pomiaru i analiz ryzyka obszaru rynków finansowych
Miejsce pracy: Warszawa
Nr Ref.: KLI/002/1215
Główne zadania:
- dokonywanie pomiaru, analiz oraz raportowanie ryzyka rynkowego w trybie dziennym
- monitorowanie sytuacji na rynkach finansowych i oceny wpływu na pozycje/wynik Banku
- sporządzanie wewnętrznych i zewnętrznych raportów oraz analiz w zakresie ryzyka rynkowego, w tym okresowych raportów dla Zarządu Banku, ALCO i Komitetów Ryzyka
- przygotowywanie niestandardowych opracowań, symulacji i analiz ad hoc, w tym na potrzeby większościowego udziałowca oraz instytucji nadzorczych
- współpraca w zakresie raportowanie na potrzeby konsolidacyjne głównego akcjonariusza
- udział w tworzeniu strategii i polityk Banku w zakresie zarządzania ryzykiem rynkowym oraz stopy procentowej
- monitorowanie otoczenia regulacyjnego w zakresie ryzyka rynkowego i stopy procentowej
- współpraca z innymi jednostkami Banku, w szczególności z jednostkami front-office oraz współpraca z jednostkami Grupy odpowiedzialnymi za zarządzanie i raportowanie ryzyka rynkowego
Oczekiwania:
- wykształcenie wyższe (preferowane kierunki: finanse, ekonomia, bankowość, nauki ścisłe)
- minimum 3-letnie doświadczenie na podobnym stanowisku w instytucji finansowej lub w firmie doradczej w obszarze zarządzania ryzykiem, skarbu lub finansów
- znajomość funkcjonowania rynków finansowych, branży bankowej oraz znajomość instrumentów finansowych i produktów bankowych
- znajomość metodologii (w tym modeli ilościowych) stosowanej w pomiarze ryzyka rynkowego np. VaR, Stress Test, BPV
- znajomość podstawowych regulacji w zakresie ryzyka rynkowego i stopy procentowej
- znajomość zagadnień dotyczących struktur bilansu (ALM) oraz działalności handlowej i skarbowej banku, w tym zarządzania ryzykiem stopy procentowej i płynności
- doświadczenie w tworzeniu dokumentów z zakresu zarządzania ryzykiem
- umiejętność projektowania złożonych raportów, przygotowywania analiz i prezentacji
- zaawansowana znajomość pakietu MS Office (w szczególności Word, Excel, Power Point, mile widziana znajomość SQL)
- umiejętność programowania (SAS, VBA) oraz znajomość systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie w ramach ALM. Dodatkowym atutem będzie znajomość C++ i Pythona
- wiedza z zakresu systemu front-office Kondor+ (opcjonalnie)
- znajomość systemów informacyjnych Reuters i Bloomberg będzie dodatkowym atutem
- dobra znajomość pakietu MS Office
- bardzo dobra znajomość j. angielskiego
- wysokie zdolności analityczne, kreatywność i zaangażowanie oraz krytyczne myślenie
- umiejętności rozwiązywania pojawiających się problemów i podejmowania samodzielnych decyzji
- umiejętność efektywnej pracy w zespole, dobra organizacja pracy oraz otwartość na nowe zadania, w tym na pracę wielozadaniową pod presją czasu
Oferujemy:
- zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę w renomowanej instytucji finansowej
- możliwość pracy w organizacji o wysokich standardach korporacyjnych
- atrakcyjny pakiet benefitów płacowych oraz pozapłacowych
- pracę w poszanowaniu idei work-life balance