Ogłoszenie numer: 1714981, z dnia 2017-07-14
Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego
ZARZĄD DRÓG POWIATU KRAKOWSKIEGO
UL. WŁOŚCIAŃSKA 4, 30 – 138 KRAKÓW
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Specjalista ds. księgowości budżetowej i rozliczeń w Wydziale Finansów
1 etat – pełny wymiar czasu pracy
Specjalista ds. księgowości budżetowej i rozliczeń w Wydziale Finansów
Miejsce pracy: Kraków
Opis stanowiska
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
-
Otwieranie i zamykanie ksiąg rachunkowych zgodnie zasadami i w terminach wynikających z obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa;
-
Prowadzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami przy użyciu systemu informatycznego ksiąg rachunkowych:
-
dzienników,
-
księgi głównej,
-
wybranych ksiąg pomocniczych określonych w polityce rachunkowości.
-
Prowadzenie analitycznej ewidencji pozabilansowej planu wydatków i zaangażowania wydatków budżetowych roku bieżącego i lat przyszłych;
-
Prowadzenie wyodrębnionej ewidencji syntetycznej i analitycznej dla projektów
i zadań finansowanych z dotacji i dofinansowań zgodnie z wymogami umów
o dofinansowanie oraz zakładowego planu kont; -
Współdziałanie w przygotowaniu rozliczenia finansowego projektów i zadań finansowanych z dotacji i dofinansowań, w tym ze środków pochodzących z Unii Europejskiej zgodnie z wymogami umów o dofinansowanie oraz wewnętrznymi instrukcjami;
-
Uzgadnianie danych z ewidencji księgowej z działami merytorycznymi odpowiedzialnymi za realizacje projektów i zadań współfinansowanych z dotacji
i dofinansowań; -
Współdziałanie z jednostkami samorządu terytorialnego oraz instytucjami udzielającymi dofinansowania w zakresie spraw finansowych związanych
z wydatkowaniem środków pochodzących z dotacji i dofinansowań; -
Kompletowanie, porządkowanie i przygotowywanie do dekretowania sprawdzonych
i zatwierdzonych dokumentów księgowych; -
Dekretowanie i ewidencja dokumentów księgowych w księgach rachunkowych;
-
Sporządzanie dokumentów i dowodów księgowych w ramach wykorzystywanego systemu informatycznego;
-
Systematyczna kontrola i uzgadnianie obrotów i sald kont syntetycznych z obrotami
i saldami kont ewidencji analitycznej; -
Bieżąca analiza prawidłowości zapisów w księgach w zakresie prowadzonych ewidencji;
-
Sporządzanie na koniec każdego okresu sprawozdawczego zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej;
-
Sporządzanie na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych zestawienia sald wszystkich kont ksiąg pomocniczych;
-
Przeprowadzanie rocznej inwentaryzacji sald wybranych kont księgowych w drodze potwierdzenia salda i weryfikacji;
-
Wycena składników majątku inwentaryzowanych w drodze spisu z natury;
-
Ewidencjonowanie i analiza konta Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
-
Przygotowywanie danych do sprawozdań budżetowych Rb 23, Rb 27S, Rb 28S, RbN, RbZ, Rb NW, Rb Ws oraz sprawozdań finansowych;
-
Sporządzanie innych sprawozdań i raportów wymaganych przepisami
o rachunkowości, finansach publicznych oraz na potrzeby wewnętrzne jednostki; -
Przygotowywanie na podstawie danych wynikających z ewidencji księgowej zestawień i opracowań niezbędnych do sporządzenia sprawozdawczości opisowej
z wykonania planu finansowego jednostki oraz okresowych analiz; -
Przestrzeganie przepisów prawa oraz instrukcji i regulaminów obowiązujących
w jednostce; -
Właściwe numerowanie, zabezpieczenie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów księgowych;
-
Bieżące podnoszenie kwalifikacji zawodowych i uczestnictwo w organizowanych szkoleniach;
-
Bieżące informowanie Głównego Księgowego o stwierdzonych nieprawidłowościach
w zakresie spraw objętych zakresem obowiązków; -
Wykonywanie innych prac zleconych przez Głównego Księgowego i Dyrektora jednostki.
Wymagania
Wymagania niezbędne:
-
Spełnienie wymogów określonych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. j.t. z 2016r., poz.902 ze zm.);
-
Wykształcenie co najmniej średnie (kierunek ekonomiczny) oraz co najmniej 4 letni staż pracy w komórce finansowo-księgowej w samorządowej jednostce budżetowej;
-
doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku;
-
doświadczenie w zakresie dekretacji dowodów księgowych;
-
doświadczenie w zakresie prowadzenia syntetycznej i analitycznej ewidencji księgowej;
-
Zakres wiedzy ogólnej i specjalistycznej wynikający z posiadanego wykształcenia
i doświadczenia zawodowego; -
Dobra znajomość przepisów prawa z zakresu zadań realizowanych przez Wydział Finansowy w tym znajomość:
-
ustawy o rachunkowości,
-
ustawy o finansach publicznych oraz rozporządzenia w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
-
ustawy o samorządzie powiatowym;
-
ustawy o samorządzie gminnym;
-
oraz przepisów wykonawczych wydanych na podstawie ww. ustaw;
Wymagania dodatkowe:
-
Preferowane wykształcenie wyższe ekonomiczne o specjalności: rachunkowość, finanse i rachunkowość, zarządzanie i finanse;
-
Preferowany 5 letni staż pracy w komórce finansowo-księgowej w samorządowej jednostce budżetowej;
-
Doświadczenie w zakresie rozliczania środków pochodzących z dofinansowania ze źródeł zewnętrznych, w tym ze środków pochodzących z Unii Europejskiej;
-
Znajomość programów finansowo-księgowych stosowanych w księgowości budżetowej;
-
Dobra znajomość programów z pakietu MS Office, w szczególności praktyczna obsługa arkusza kalkulacyjnego Excel;
-
Praktyczna umiejętność stosowania przepisów prawa;
-
Samodzielność, rzetelność, terminowość, dokładność, komunikatywność;
-
Odporność na stres, zdolność analitycznego myślenia.
Wymagane dokumenty:
-
Podpisany list motywacyjny;
-
Podpisany życiorys (CV) – ze szczegółowym określeniem przebiegu pracy;
-
Kserokopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie;
-
Podpisany Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
-
Kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń z dotychczasowych miejsc pracy potwierdzające staż pracy;
-
Kserokopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje i umiejętności (certyfikaty, zaświadczenia ze szkoleń itp.);
-
Oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia kandydat przedstawia zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego); -
Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
-
Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na w/w stanowisku.
Miejsce wykonywania pracy:
Wydział Finansów, Zarząd Dróg Powiatu Krakowskiego ul. Włościańska 4, 30-138 Kraków do dnia 31.08.2017r. (od 1 września 2017r. nastąpi zmiana adresu siedziby ZDPK: m. Batowice 130, 32-086 Węgrzce, Gmina Zielonki).