BMZ Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Gliwicach jest częścią międzynarodowej korporacji założonej w 1994 r. w Niemczech. Obecnie jest liderem wśród europejskich producentów zestawów akumulatorowych dla przemysłu ogrodniczego i medycznego. Specjalizuje się w projektowaniu i produkcji inteligentnych systemów podtrzymywania energii.
W związku z dynamicznym rozwojem, wzrostem zatrudnienia oraz ze względu na obsługę dwóch lokalizacji firmy poszukujemy osoby, która dołączy do obecnego zespołu BHP.
Specjalista ds. BHP i OŚ
Miejsce pracy: Gliwice
Opis stanowiska:
- Realizacja polityki firmy z zakresu BHP i OŚ, m.in. opracowywanie regulaminów zakładowych, wewnętrznych zarządzeń, procedur i instrukcji;
- Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad BHP, w tym bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych;
- Proponowanie i wdrażanie zmian mających na celu poprawę bezpieczeństwa pracy;
- Opracowywanie i wprowadzanie programów podnoszących świadomość pracowników w zakresie BHP, wdrażanie polityki ciągłego doskonalenia bezpieczeństwa pracy;
- Zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań BHP w stosowanych oraz nowo wprowadzanych procesach produkcyjnych;
- Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy;
- Systematyczne badanie występowania czynników szkodliwych i uciążliwych oraz odpowiedzialność za profilaktykę zdrowotną w tym zakresie;
- Nadzór nad substancjami chemicznymi i ich kartami charakterystyk;
- Raportowanie i prezentowanie wyników i analiz BHP;
- Organizacja i przeprowadzanie szkoleń dla pracowników w zakresie BHP i OŚ;
- Doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe lub uciążliwe, oraz dobór najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej;
- Zlecanie upoważnionym laboratoriom dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych lub warunków uciążliwych na stanowiskach pracy;
- Współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy i lekarzem sprawującym opiekę zdrowotną nad pracownikami;
- Udział w zarządzaniu gospodarką odpadów.
Wymagania podstawowe:
- Wykształcenie wyższe kierunkowe;
- Minimum 3 letnie doświadczenie w pracy w dziale BHP i OŚ ( doświadczenie w firmie produkcyjnej będzie dużym atutem );
- Wysokie umiejętności interpersonalne i komunikacyjne;
- Wysokie umiejętności wywierania wpływu;
- Umiejętność weryfikacji zapisów kart charakterystyk substancji chemicznych;
- Bardzo dobra umiejętność organizacji pracy własnej;
- Prawo jazdy kat. B.
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość narzędzi MS Office;
- Znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym;
- Uprawnienia do prowadzenia szkoleń wstępnych;
- Uprawnienia do prowadzenia szkoleń okresowych z zakresu BHP na stanowiskach administracyjno biurowych i robotniczych mile widziane.
Oferujemy:
- Umowę o pracę, stabilność zatrudnienia;
- Dobre warunki pracy, pracę ze specjalistami w międzynarodowym środowisku;
- Samodzielność w działaniu oraz w proponowaniu rozwiązań, bezpośredni wpływ na realizację bezpieczeństwa pracy;
- Prywatną opiekę medyczną, kartę Multisport, naukę języków obcych.