Najnowsze oferty pracy

  • Specjalista / Specjalistka ds. procesu zarządzania kapitałem

    Bank Pocztowy S.A.   małopolskie    praca zdalna
    siedziba firmy: Warszawa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    7 dni
    Twój zakres obowiązków koordynacja realizacji procesów wewnętrznych związanych z zarządzaniem kapitałem i; procesem ICAAP; koordynacja wyliczenia miar adekwatności kapitałowej i MREL; koordynacja realizacji testów warunków skrajnych; koordynacja aktualizacji Planu Naprawy; dokonywanie...
  • Kontroler ds. Finansowych

    PwC   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Twoja przyszła rola: bieżące leadowanie w obszarze procesów finansowych spółki (procesie raportowania miesięcznego, kwartalnego, rocznego - w tym sprawozdania finansowego, i innych wymaganych przez prawo oraz procesy wewnętrzne), analiza złożonych transakcji i operacji finansowych,...
  • Transition Project Leader

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca zdalna / hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    General duties: acting leading role in medium to complex centralization projects within GA and AR accounting areas, managing transition projects in terms of scope, cost, timelines, resources, risk, change and communication, planning, coordinating, and providing deliverables within each project...
  • Controlling Consultant

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Your main area of responsibility in this position will include: Strategic: Data analysis of 'as is' and 'to be' Merchandize related processes in Accounting and Database systems; Leading and coordinating standardization projects; Methodology wise assistance provided to technical team to maintain...
  • Analityk procesów sprzedażowych

    KRONOSPAN OSB Sp. z o.o   Strzelce Opolskie    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Twój zakres obowiązków: Przygotowywanie raportów i analiza na potrzeby Zarządu, Przygotowanie i analiza statystyk sprzedaży, Wsparcie działu handlowego w ustalaniu właściwych warunków współpracy, Kontrola przedziałów cenowych w poszczególnych grupach asortymentu, Przygotowanie i...
  • Finance and Reporting Process Improvement Specialist

    Medicover Sp. z o.o.   Warszawa, al. Jerozolimskie 96    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Your responsibilities: Taking part in financial systems (mainly D365) implementations in the entities within the Group. Leading continuous improvement projects and processes standardization across the Group. Process analysis, including 'as-is' state and 'to-be' design (enhanced with process maps and...
  • Specjalista / Specjalistka w Wydziale Technicznym

    Polskie Koleje Państwowe S.A.   Gdańsk    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Na tym stanowisku będziesz odpowiedzialny(-a) m.in. za: Przygotowanie materiałów i danych do planu inwestycji i remontów, Terminową realizację przydzielonych zadań inwestycyjnych i remontowych, Kompletowanie materiałów wyjściowych, koncepcji, studiów wykonalności, projektów budowlanych...
  • Finance Project Lead (Global Finance)

    Coloplast Business Centre Sp z o.o.   Szczecin    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    4 dni
    About the job Finance Project Lead will be responsible for driving projects related to finance, active search and execution of global finance process improvements. This role acts across department teams, Coloplast locations and across Coloplast business areas following different finance-related...
  • Ekspert w departamencie ryzyka kredytowego klienta bankowości korporacyjnej

    PKO Bank Polski   Warszawa    praca stacjonarna
    ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Na co dzień w naszym zespole:pracujesz w Departamencie Ryzyka Kredytowego Klienta Korporacyjnego,tworzysz i wdrażasz regulacje wewnętrzne w zakresie procesu oceny i monitorowania ryzyka kredytowego klientów korporacyjnych,inicjujesz zmiany w procesach wykorzystywanych do oceny ryzyka kredytowego...
  • Starszy Specjalista ds. Rozliczeń

    Trakcja S.A.   Skoczów    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Opis stanowiska Przygotowywanie dokumentów rozliczeniowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym (na podstawie otrzymanych obmiarów wykonanych robót) oraz innych dokumentów będących podstawą do wystawienia faktur sprzedażowych. Przygotowanie w porozumieniu z Przełożonym dokumentów...
Zobacz więcej ofert pracy

Specialist, Treasury Operations

Lundbeck Business Service Centre
Kraków
specjalista mid / senior
praca stacjonarna
739 dni temu

Lundbeck Group Business Services Krakow (GBS Krakow) is a strategic part of Lundbeck, a global pharmaceutical company based in Copenhagen, specialized in brain diseases. We are tirelessly dedicated to restoring brain health, so every person can be their best. To fulfill this purpose, Lundbeck is engaged in the research, development, manufacturing, and commercialization of pharmaceuticals across the world. For more than 70 years, Lundbeck has been at the forefront of neuroscience research.

 

In Krakow, we contribute to this mission by delivering best-in-class operations and advice to the Lundbeck Group in the areas of Finance Operations, Finance Compliance & Reporting, Procurement, IT & Business Process and System Support, People Services, Legal, Compliance & Sustainability; Process Efficiency as well as People Analytics, Process Excellence, Project Management, and others.

 

Specialist, Treasury Operations
Miejsce pracy: Kraków
Nr ref.: 3084

We are looking for a focused, passionate and responsible person who is willing to gather knowledge and experience in Treasury Operations. If this sounds like a great challenge for you, why don’t you join the Lundbeck community consisting of more than 5,600 employees in more than 50 countries, all driven by an inspiring purpose of restoring brain health.

 

The purpose of the role


The main purpose of the role is acting as an independent specialist ensuring delivery of all operational treasury and banking related tasks at Lundbeck. Treasury team maintains In-House Bank operations, closely supporting HQ Treasury, working with multiple stakeholders both inside and outside of Lundbeck. Person working in the team will have a chance to join a team of highly skilled individuals executing corporate payment processes and contributing to Group Business Service and HQ strategies.

 

Meet the team 


As our Specialist in Treasury Operations team you will be part of team consisting of 5 treasury experts. Treasury Operations is part of Procurement and Finance Operations department, where we deliver day-to-day operations in areas like Master Data, Procurement, Accounts Payables, Accounts Receivables, Treasury and Intercompany to over 50 legal entities around the world.

 

Why is this role important to us? 
  • Acting as a contact person for operational Treasury and banking area and supporting for Associate and Juniors; introducing new joiners to assigned role  
  • Executing and monitoring In-House Bank payments and manual payments on banking platforms  
  • Ensuring weekly and monthly reporting for cash management and managing funds between HQ and affiliates 
  • Reconciling bank statements against general ledgers and clearing accounts (Treasury Accounting)  
  • Performing Credit card management 
  • Managing external bank accounts, including KYC (Know Your Customer), AML (Anti-Money Laundering) processes  
  • Performing month end activities within Treasury and banking area, uploading exchange rate to the system  
  • Ensuring efficient management of Lundbeck bank accounts and acting as a superuser on strategic banking platforms and managing bank accesses for Lundbeck employees worldwide  
  • Securing compliance according to internal procedures and legislation in the controls defined for In House Bank  
  • Securing deadlines and assignments are executed according to company policies  
  • Ensuring documentation for In-House Bank is updated with latest information 
To be successful in this role, your experience should include 
  • 1-2 years of work experience in In-House Bank/Operational Treasury/Finance Team
  • English - at least B2 
  • Operational Treasury and banking experience
  • Knowledge of ERP systems, preferable SAP Cash Management module
  • Action oriented mindset
  • Ability to work to tight deadlines with switching priorities
  • Stress resistant mindset
  • Ability to work independently according to existing process descriptions stopping process in unforeseen circumstances 
  • Strong attention to details and excellent analytical skills 
  • Proactive and creative in terms of improving ways of working
  • Strong communication skills
  • Team player
Our promise to you

Lundbeck offers an energizing workplace built on a flat structure and open culture that will allow you to have a visible impact on how things are done. We encourage a collaborative working environment while offering numerous development opportunities for our employees (including training, talent programs, and international assignments). We balance interesting, challenging, and rewarding work with many initiatives and programs focused on well-being, especially in the area of mental health. Your dedication is crucial - that is why you can expect us to be committed to your progress, so you can stay committed to our purpose.

 

If you are looking for meaningful work and inspiring purpose in your professional life – Lundbeck GBS Krakow is the place for you. Develop your career and be your best!

 

Highlights of selected benefits:

  • Flexible working arrangements and top-notch equipment
  • Private healthcare and life insurance
  • Employee capital plans (retirement saving system)
  • Unique recognition system with attractive rewards
  • Cafeteria program
  • Holiday bonus for when you’re out of the office
  • Comfortable and modern office with well-equipped relax rooms
  • Robust integration and event framework

and more!

 

 

Podobne oferty

  • Specjalista / Specjalistka ds. procesu zarządzania kapitałem

    Bank Pocztowy S.A.   małopolskie    praca zdalna
    siedziba firmy: Warszawa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    7 dni
    Twój zakres obowiązków koordynacja realizacji procesów wewnętrznych związanych z zarządzaniem kapitałem i; procesem ICAAP; koordynacja wyliczenia miar adekwatności kapitałowej i MREL; koordynacja realizacji testów warunków skrajnych; koordynacja aktualizacji Planu Naprawy; dokonywanie...
  • Kontroler ds. Finansowych

    PwC   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Twoja przyszła rola: bieżące leadowanie w obszarze procesów finansowych spółki (procesie raportowania miesięcznego, kwartalnego, rocznego - w tym sprawozdania finansowego, i innych wymaganych przez prawo oraz procesy wewnętrzne), analiza złożonych transakcji i operacji finansowych,...
  • Transition Project Leader

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca zdalna / hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    General duties: acting leading role in medium to complex centralization projects within GA and AR accounting areas, managing transition projects in terms of scope, cost, timelines, resources, risk, change and communication, planning, coordinating, and providing deliverables within each project...
  • Controlling Consultant

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Your main area of responsibility in this position will include: Strategic: Data analysis of 'as is' and 'to be' Merchandize related processes in Accounting and Database systems; Leading and coordinating standardization projects; Methodology wise assistance provided to technical team to maintain...
  • Analityk procesów sprzedażowych

    KRONOSPAN OSB Sp. z o.o   Strzelce Opolskie    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Twój zakres obowiązków: Przygotowywanie raportów i analiza na potrzeby Zarządu, Przygotowanie i analiza statystyk sprzedaży, Wsparcie działu handlowego w ustalaniu właściwych warunków współpracy, Kontrola przedziałów cenowych w poszczególnych grupach asortymentu, Przygotowanie i...
  • Finance and Reporting Process Improvement Specialist

    Medicover Sp. z o.o.   Warszawa, al. Jerozolimskie 96    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Your responsibilities: Taking part in financial systems (mainly D365) implementations in the entities within the Group. Leading continuous improvement projects and processes standardization across the Group. Process analysis, including 'as-is' state and 'to-be' design (enhanced with process maps and...
  • Specjalista / Specjalistka w Wydziale Technicznym

    Polskie Koleje Państwowe S.A.   Gdańsk    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Na tym stanowisku będziesz odpowiedzialny(-a) m.in. za: Przygotowanie materiałów i danych do planu inwestycji i remontów, Terminową realizację przydzielonych zadań inwestycyjnych i remontowych, Kompletowanie materiałów wyjściowych, koncepcji, studiów wykonalności, projektów budowlanych...
  • Finance Project Lead (Global Finance)

    Coloplast Business Centre Sp z o.o.   Szczecin    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    4 dni
    About the job Finance Project Lead will be responsible for driving projects related to finance, active search and execution of global finance process improvements. This role acts across department teams, Coloplast locations and across Coloplast business areas following different finance-related...
  • Ekspert w departamencie ryzyka kredytowego klienta bankowości korporacyjnej

    PKO Bank Polski   Warszawa    praca stacjonarna
    ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Na co dzień w naszym zespole:pracujesz w Departamencie Ryzyka Kredytowego Klienta Korporacyjnego,tworzysz i wdrażasz regulacje wewnętrzne w zakresie procesu oceny i monitorowania ryzyka kredytowego klientów korporacyjnych,inicjujesz zmiany w procesach wykorzystywanych do oceny ryzyka kredytowego...
  • Starszy Specjalista ds. Rozliczeń

    Trakcja S.A.   Skoczów    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Opis stanowiska Przygotowywanie dokumentów rozliczeniowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym (na podstawie otrzymanych obmiarów wykonanych robót) oraz innych dokumentów będących podstawą do wystawienia faktur sprzedażowych. Przygotowanie w porozumieniu z Przełożonym dokumentów...