Summary Statement
The main objective of LUCA program is to successfully upgrade METRO’s Finance to SAP S/4HANA to ensure business continuity and avoid security and compliance risks. The LUCA program is, in addition, a critical enabler of METRO’s strategy to achieve standardization, harmonization, and centralization.
We are seeking a skilled and experienced Procurement expert with solid SAP expertise to join our team. The ideal candidate will be responsible for supporting our P2P team within a global ERP rollout, ensuring efficient and streamlined procurement processes, and optimizing the use of SAP Ariba and SAP MM module within the organization.
- Roll-Out Management: Support the P2P team in managing the future roll-out waves for all remaining Metro companies.
- SAP Ariba and SAP MM Module Optimization: Ensure successful implementation and optimization of these modules with focus on keeping SAP standard functionalities.
- Process Improvement: Collaborate with cross-functional teams to identify and implement process improvements. Develop and maintain process documentation and training materials.
- Support Stakeholder Management: Support relationship management with LUCA stakeholders, including suppliers, vendors, and internal teams. Ensure that all P2P processes are integrated and synchronized with business needs.
- Performance Monitoring: Monitor and analyze P2P performance metrics, identify areas for improvement, and implement effective solutions.
- Educational Background: Bachelor's degree in Business Administration or a related field.
- Professional Experience: Minimum of 5 years of experience in a P2P process stream with the focus on Procurement processes.
- Analytical Skills: Strong analytical and problem-solving skills.
- Communication Skills: Excellent communication and interpersonal skills, capable of working effectively in a fast-paced, dynamic environment.
- Project Management: Project management skills with the ability to guide and motivate a team are preferrable.
- Languages: excellent command of English (written and spoken).
- Travel: Willingness to travel around 20-25% of working time.
- Stable employment in an international corporation, which is constantly growing.
- Chance to expand knowledge and experience in various areas.
- Private medical care and group insurance, also for family members.
- Cash benefits as part of the Social Benefits Fund, i.e., Christmas allowance.
- A monthly salary supplement for knowing an additional language.
- Co-financed sports card.
- Team and company integrations after hours.
- Hybrid or remote work.
Poznaj
METRO Global Solution Center sp. z o.o.
Jesteśmy METRO Global Solution Center! Nasze motto „We make it count” pokazuje, że księgowość to nie tylko liczby – chodzi o tworzenie wartościowych rozwiązań, wprowadzanie pozytywnych zmian i przekonanie, że zawsze liczy się coś więcej! Jako dumny członek rodziny METRO/MAKRO, wiodącego międzynarodowego hurtownika z ponad 93 tysiącami pracowników w ponad 30 krajach, stawiamy na doskonałość i innowacje. Nasza otwarta i różnorodna społeczność sprzyja współpracy, rozwojowi osobistemu i wspólnemu osiąganiu celów.
Dołącz do naszego zespołu i poczuj ducha „We make it count”.
Dlaczego my?
We make it count! Jako pracodawca dążymy do stworzenia spójnego, międzynarodowego i nowoczesnego środowiska, w którym ludzie mają wpływ na rozwój własny i rozwój firmy. Wspólnie dążymy do perfekcji. Ciągle się doskonalimy, bo aspirujemy do bycia po prostu najlepszymi w tym, co robimy. Stale rośniemy, a co za tym idzie rozwijamy naszą pozycję i serdecznie zapraszamy do udziału w tym doświadczeniu.
Zachęcamy do skorzystania z naszych ekscytujących możliwości rozwoju i podnoszenia kwalifikacji oraz otwartej kultury pracy, międzynarodowego nastawienia, nieformalnej atmosfery i pięknego biura w urokliwym Szczecinie!