Ogłoszenie numer: 2013277, z dnia 2018-07-09
Instytut Fizyki Polskiej Akademii Nauk ogłasza nabór na stanowisko:
Samodzielna Księgowa / Samodzielny Księgowy
Miejsce pracy: Warszawa
Opis stanowiska
- dekretacja i ewidencja księgowa dokumentów w systemie finansowo-księgowym SIMPLE ERP, po uprzednim zweryfikowaniu poprawności i kompletności udokumentowania zdarzeń gospodarczych, zakwalifikowanych do ujęcia w księgach rachunkowych,
- bieżąca analiza oraz sprawdzanie poprawności, zaewidencjonowanych w zakresie zajmowanego stanowiska dowodów księgowych w księgach rachunkowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami i procedurami wewnętrznymi,
- współpraca z komórkami merytorycznymi w zakresie uzgadniania poprawności ewidencji księgowej zdarzeń gospodarczych (w tym m in.: w zakresie rozliczeń realizowanych projektów badawczych, zadań inwestycyjnych, środków trwałych, środków trwałych w budowie, wartości niematerialnych i prawnych, zbiorów bibliotecznych, wyposażenia),
- przygotowywanie niezbędnych danych do sprawozdań i raportów finansowych, związanych z zakresem zadań wykonywanych na zajmowanym stanowisku,
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Instytutu, instytucjami zewnętrznymi, z kontrahentami, itd.
Wymagania
- wykształcenie wyższe, mile widziane ekonomiczne
- doświadczenie w pracy w księgowości minimum trzy lata,
- znajomość zasad rachunkowości, zagadnień finansowo-księgowych, podatkowych oraz sprawozdawczości finansowej,
- znajomość przepisów ustawy o VAT i CIT,
- mile widziana znajomość przepisów dotyczących zasad finansowania nauki,
- praktyczna znajomość oprogramowania finansowo-księgowego: atutem będzie znajomość systemu SIMPLE ERP
- znajomość pakietu MS Office (Excel, Word),
- mile widziana znajomość języka angielskiego.
- umiejętność analitycznego myślenia,
- dobra organizacja pracy i samodzielność,
- sumienność, odpowiedzialność i zaangażowanie,
- umiejętność rozwiązywania problemów, samodzielnej pracy oraz pracy w zespole.
Majątek trwały, rozliczenia podatku VAT/sporządzanie deklaracji VAT, przychody (sprzedaż), koszty (zakupy), delegacje, wyciągi bankowe, w tym m.in.:
-
prowadzenie ewidencji księgowej majątku trwałego (w tym aparatury naukowo-badawczej) Instytutu oraz uzgadnianie ewidencji środków trwałych w księgach rachunkowych z księgami inwentarzowymi majątku trwałego,
-
naliczanie amortyzacji majątku trwałego,
-
plany amortyzacji, weryfikacja i uzgodnienia w tym zakresie,
-
uzgadnianie rozliczeń podatku VAT (w tym m.in. uzgadnianie miesięcznych rozliczeń podatku VAT, przygotowywanie rejestrów podatku VAT, deklaracji podatku VAT, wysyłka deklaracji podatku VAT, wysyłka JPK),
-
zakupy/koszty w zakresie wybranych obszarów działalności Instytutu,
-
sprzedaż/przychody w zakresie wybranych obszarów działalności Instytutu,
-
rozliczanie delegacji,
-
księgowanie wyciągów bankowych w wybranych obszarach działalności Instytutu,
-
weryfikacja poprawności faktur zakupu wprowadzonych do systemu obiegu dokumentów, weryfikacja dokumentów przed zatwierdzeniem i importem danych do systemu finansowo-księgowego.
Oferujemy
-
Umowę o pracę na pełny etat finansowany z funduszy projektu MagTop w wysokości zależnej od doświadczenia zawodowego i kwalifikacji.