starszy specjalista (senior) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat
4 dni
Zakres obowiązków: Prowadzenie postępowań zakupowych w tym negocjacje z dostawcami w ramach przydzielonych kategorii zakupowych; Weryfikacja ofert zgodnie z procedurami. Realizacja celów zakupowych i optymalizacja kosztów. Obsługa i monitorowanie zamówień zakupowych. Sprawdzanie faktur pod...
Klient portalu Praca.pl
Warszawa
praca stacjonarna
specjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat
17 godz.
Przygotowywanie analiz rynku, trendów i cen materiałów; Ocena aktualnych dostawców oraz poszukiwanie nowych kontrahentów; Tworzenie raportów dotyczących zużycia materiałów i ich odchyleń; Opracowywanie analiz strategicznych związanych z polityką zakupową; Nadzór nad dokumentacją i...
Od teraz pracujemy dla Ciebie!
Włącz zgodę na udostępnianie swojego CV, a my polecimy je pracodawcom.
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
18 godz.
Zakres obowiązków: Planowanie zapotrzebowania na towary i analiza sprzedaży. Kontrola jakości i ilości produktów na magazynie. Dbanie o ekspozycję i świeżość towaru. Monitorowanie cen i rekomendowanie zmian. Obsługa systemu sprzedażowo-magazynowego.
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
18 godz.
Zakres obowiązków: współtworzenie planów i zapotrzebowania na towary, dbanie o estetyczny wygląd, świeżość oraz dostępność towarów, nadzór nad stanem jakościowym i ilościowym towarów świeżych na magazynach, kontrola dynamiki sprzedaży partii towarów, analiza poziomu cen oraz...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
19 godz.
Opis stanowiska: Pozyskiwanie i zamawianie materiałów technicznych niezbędnych w produkcji, takich jak stal czy zawory ciśnieniowe. Monitorowanie rynku pod kątem nowych dostawców i optymalizacji kosztów zakupów. Współpraca z innymi działami w celu określenia potrzeb zakupowych. Szukanie...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
21 godz.
OPIS STANOWISKA: uczestniczenie w procesem zakupowym w ramach strategii spółki, pozyskiwanie ofert w ramach realizowanych inwestycji, sporządzanie tabel porównawczych pozyskanych ofert, negocjacje cenowe z dostawcami / podwykonawcami, sporządzanie zleceń i umów handlowych, udoskonalanie...
specjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat
21 godz.
Kluczowe zadania: Realizacja projektów wdrożeniowych (w kraju i za granicą) systemu IFS App/Cloud we wskazanym obszarze produkcyjnym; Analiza procesów biznesowych i oczekiwań klientów oraz ich odwzorowanie w systemie IFS App/Cloud; Prowadzanie szkoleń i warsztatów dla użytkowników systemu;...
Zarządzanie procesami zakupowymi w firmie. Współpraca z kupcami podczas przetargów na platformie zakupowej. Tworzenie raportów i analiz zakupowych. Przygotowywanie dokumentów zakupowych oraz ich archiwizacja. Udział w tworzeniu i aktualizacji procedur zakupowych.
specjalista mid / junior umowa o pracę pełny etat 20 000 - 25 000 zł brutto/mies. aplikuj szybkoaplikuj bez CV
1 dni
Opis stanowiska: Poszukujemy ambitnego i proaktywnego specjalisty ds. zakupów, który wesprze międzynarodowy zespół Klienta w Berlinie. Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za kompleksowy proces zakupowy – od identyfikacji oraz on boardingu nowych dostawców, przez prowadzenie...
FTL S.A.Kajetany, ul. Klonowa 48
praca stacjonarna
młodszy specjalista (junior) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat
1 dni
Twój zakres obowiązków Przygotowywanie zapytań ofertowych; Zakup materiałów/ towarów niezbędnych do produkcji zgodnie z wytycznymi; Kompleksowa realizacja procesu zakupowego; Monitorowanie zawartych umów i analiza rynku dostawców; Bieżące monitorowanie rynku i stałe poszukiwanie...
specjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat 10 800 - 11 100 zł brutto/mies.
1 dni
Będziesz odpowiadać za: przygotowanie analiz i badań rynku (w tym analiz trendów, cen materiałów), analizę prowadzonej bazy, dokonywanie oceny obecnych dostawców i poszukiwanie nowych, przygotowanie analiz potrzeb klientów wewnętrznych, przygotowanie analiz dotyczących zużycia...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat rekrutacja online
1 dni
Jaktorów k. Grodziska Mazowieckiego i okolice ZADANIA: Zarządzanie i kontrola zamówień części zamiennych do maszyn, Optymalizacja i koordynacja przepływu towarów, Składanie zamówień u dostawców oraz monitorowanie ich terminowości, Kontrola zaopatrzenia i jakości dostaw, Współpraca z...
Na co dzień w naszym zespole: prowadzisz samodzielnie oraz wspierasz członków zespołu w prowadzeniu postępowań weryfikacyjnych dotyczących zakupu towarów lub usług, bierzesz udział w identyfikacji, analizie i ocenie ryzyka oraz potencjalnych zagrożeń związanych z zakupem towarów lub...
OSOBA NA TYM STANOWISKU BĘDZIE ODPOWIEDZIALNA ZA: przygotowywanie i przeprowadzanie zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, udział w pracach Komisji Przetargowej (w tym m.in. pełnienie funkcji sekretarza komisji przetargowej, badanie i...
specjalista mid / senior / ekspert umowa o pracę pełny etat
1 dni
Chcesz rozwijać swoją karierę w jednej z najbardziej rozpoznawalnych firm w Polsce? Dołącz do zespołu Polskich Kolei Państwowych. Poszukujemy osób, które chcą zdobywać doświadczenie w obszarze zamówień publicznych i wspólnie z nami budować przyszłość kolei. Na tym stanowisku...
Chcesz rozwijać swoją karierę w jednej z najbardziej rozpoznawalnych firm w Polsce? Dołącz do zespołu Biura Zakupów Polskich Kolei Państwowych. Poszukujemy osób, które chcą zdobywać doświadczenie w obszarze zamówień publicznych i wspólnie z nami budować przyszłość kolei. Na tym...
Klient portalu Praca.pl
Małkowo
praca zdalna / hybrydowa / stacjonarna
specjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat
1 dni
Realizacja zakupów materiałów produkcyjnych i usług. Składanie zapytań ofertowych i zamówień. Kontrola i monitorowanie terminów dostaw. Analizy cenowe i optymalizacja kosztów zakupów. Negocjacje handlowe cen i warunków zakupowych. Zarządzanie relacjami z dostawcami.
Dołącz do naszego dynamicznego zespołu i rozwijaj swoją karierę w międzynarodowym środowisku! Obowiązki: Analiza i klasyfikacja globalnych rynków zakupowych (np. metale, tworzywa sztuczne). Opracowanie i wdrażanie strategii zakupowej. Zarządzanie portfelem dostawców i optymalizacja...
Zarządzanie kompleksowym procesem zakupowym usług inżynieryjnych, materiałów oraz potrzeb działu R&D; Negocjowanie warunków handlowych i przygotowywanie umów zakupowych; Koordynacja przepływu dokumentacji oraz bieżąca kontrola faktur; Udział w kształtowaniu strategii zakupowej oraz...
specjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
1 dni
praca z Category Managerem m.in. wspieranie go w codziennych zadaniach, analiza wyników sprzedaży; koordynowanie prac marketingowych związanych z realizacją projektu wprowadzenia produktów na rynek; bieżąca współpraca z klientem i partnerami w trakcie prowadzonych prac; zarządzanie bazą...
specjalista (mid) / kierownik/koordynator / menedżer umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
1 dni
Analizowanie danych lub spostrzeżeń w celu określenia trendów branżowych i konsumenckich dotyczących produktu i kategorii; Aktywny benchmark kategorii i opracowywanie planów sourcingowych / zakupowych; Tworzenie i rozwijanie strategicznego długoterminowego planu rozwoju kategorii;...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
2 dni
Opis stanowiska: Pozyskiwanie ofert i zamawianie materiałów technicznych niezbędnych w procesach produkcyjnych (stal o różnorodnych właściwościach, zawory ciśnieniowe itp); Monitorowanie rynku w poszukiwaniu nowych dostawców oraz optymalizacji kosztu zakupów; Współpraca z pozostałymi...
Twój zakres obowiązków: Realizacja strategii firmy w zakresie zakupów artykułów spożywczych i niespożywczych dla restauracji, Realizacja zadań związanych z procesem zakupów w tym: negocjacje zakupowe z dostawcami i podwykonawcami, ustalanie warunków umów handlowych w ramach wyznaczonych...
starszy specjalista (senior) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat
2 dni
Prowadzenie i negocjacje w postępowaniach zakupowych w przydzielonych kategoriach. Weryfikacja ofert wg procedur. Realizacja celów zakupowych, optymalizacja kosztów. Obsługa i monitorowanie zamówień zakupowych. Weryfikacja faktur i rozwiązywanie rozbieżności. Poszukiwanie nowych dostawców...
Twój zakres obowiązków Wyposażymy Cię w wiedzę o naszych usługach oraz pokażemy Ci naszą strategię gry; Będziesz kontaktować się z potencjalnymi Partnerami (obiekty sportowo-rekreacyjne) w celu nawiązania z nimi współpracy; Zajmiesz się negocjacjami warunków współpracy z...
Do zadań na ww. stanowisku należeć będzie między innymi: realizacja zakupów zgodnie z harmonogramem zakupów oraz polityką zapasów, analiza zużycia materiałów oraz określanie stanów minimalnych i nienaruszalnych, nadzór, ocena i współpraca z dostawcami w zakresie terminowej...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
2 dni
Twoje zadania: Tworzenie planów zamówień i kontrola zapasów. Dbanie o estetykę i świeżość towarów. Nadzór nad stanem magazynowym i jakością produktów. Analiza sprzedaży i poziomu cen. Organizacja ekspozycji na hali sprzedaży. Obsługa systemu sprzedażowo-magazynowego.
Organizacja, przygotowanie i prowadzenie postępowań dotyczących zamówień publicznych i prywatnych zgodnie z ustawą oraz wewnętrznymi regulacjami. Pełnienie funkcji przewodniczącego lub sekretarza w komisjach przetargowych. Prowadzenie negocjacji oraz opiniowanie wniosków dotyczących...
Klient portalu Praca.pl
Warszawa
praca stacjonarna
specjalista mid / senior / ekspert umowa o pracę pełny etat
2 dni
Przeprowadzanie czynności kontrolnych w procesie zakupu towarów i usług; Projektowanie zaleceń pokontrolnych oraz monitorowanie ich wdrażania w jednostkach banku; Opracowywanie i nadzór nad realizacją zaleceń audytowych dotyczących zakupów; Monitorowanie zmian przepisów obowiązujących...
specjalista (mid) / pracownik fizyczny umowa o pracę pełny etat
2 dni
Opis stanowiska: Dołącz do naszego małego i zgranego zespołu! W swojej roli będziesz odpowiedzialny za kontrolę zgodności dostaw, wykonywanie prac fizycznych (podnoszenie do 25 kg), pracę na wysokości (drabina 1 m) oraz obsługę ręcznego wózka paletowego. Szukamy osoby pracowitej,...
Zakres obowiązków: Zarządzanie procesami zakupowymi w ramach naszej organizacji. Aktywna współpraca z zespołem zakupowym przy organizacji przetargów za pomocą platformy zakupowej. Przygotowywanie raportów i analiz zakupowych, oraz zestawień ofert. Dokumentacja faktur i zagadnień...
Klient portalu Praca.pl
Kazuń Nowy
praca stacjonarna
młodszy specjalista (junior) umowa o pracę pełny etat
2 dni
Zamawianie materiałów zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami; Monitorowanie stanów magazynowych w celu zapewnienia ciągłości produkcji; Nawiązywanie i rozwijanie relacji z dostawcami, poszukiwanie nowych partnerów; Nadzór nad realizacją zamówień i terminowością dostaw; Weryfikacja...
specjalista mid / junior / senior umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
3 dni
Do Twoich obowiązków będzie należało: wycena części zakupowych niezbędnych do przygotowania ofert handlowych, analiza rynku w zakresie materiałów produkcyjnych (bezpośrednich i pośrednich) oraz pozostałych materiałów i usług w obecnych i przyszłych projektach, kontakt z klientem w...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj bez CV
3 dni
Przygotowywanie zapytań o dostępność i cenę surowców i komponentów; Analiza ofert i sporządzanie zamówień; Monitorowanie stanów magazynowych i rotacji zapasów; Poszukiwanie nowych dostawców i analiza rynku; Współpraca z działami: technologii, handlowym oraz dostawcami; Kontrola prawidłowości faktur;
Do zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku należeć będzie: praca na centralnej kartotece towarowej i bazie dostawców (m.in.zakładanie, poprawa kart), wykonywanie zamówień centralnych (zgodnie z wytycznymi Category Managera), współpraca z hurtowniami i dostawcami zewnętrznymi (m.in.w...
Dołącz do naszego dynamicznego zespołu i rozwijaj swoją karierę w międzynarodowym środowisku! Twoje zadania: Obserwowanie, analizowanie i klasyfikowanie globalnych rynków zakupowych dla różnych grup produktowych (np. metal, tworzywa sztuczne) Opracowywanie i wdrażanie strategii globalnej,...
Komórka organizacyjna: Biuro Zakupu Bydła Miejsce pracy: Województwo Podlaskie i Mazowieckie Główny cel stanowiska: skup bydła na podległym terenie; pozyskiwanie nowych producentów do kontraktacji bydła; współpraca, doradztwo i wsparcie producentów bydła w ramach programu “Razem w...
Komórka organizacyjna: Biuro Zakupu Bydła Miejsce pracy: Województwo Podlaskie i Mazowieckie Główny cel stanowiska: skup bydła na podległym terenie; pozyskiwanie nowych producentów do kontraktacji bydła; współpraca, doradztwo i wsparcie producentów bydła w ramach programu “Razem w...
specjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat
3 dni
Zakres obowiązków: Opracowywanie raportów, sprawozdań oraz planu zakupów na dany rok kalendarzowy; Dbanie o poprawny obieg dokumentów; Nadzór nad wprowadzaniem, opisywaniem oraz weryfikacją zakupową faktur w systemie; Realizacja procesu zakupów strategicznych zgodnie z obowiązującymi w...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
3 dni
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za: sporządzanie zamówień zakupu; nadzór nad terminową realizacją dostaw; codzienna kontrola i utrzymanie optymalnych stanów magazynowych; weryfikacja poprawności i modyfikacja danych w systemie; bezpośrednia współpraca z...
Zakres obowiązków: Zarządzanie procesem zakupowym: Prowadzenie pełnego procesu zakupowego zgodnie z obowiązującymi procedurami, dbanie o jego terminową realizację oraz zgodność z polityką zakupową firmy. Negocjowanie warunków: Samodzielne prowadzenie negocjacji z dostawcami w zakresie...
młodszy specjalista (junior) umowa o pracę pełny etat
3 dni
Do zadań osoby na tym stanowisku będzie należeć m.in.: Rejestracja faktur przychodzących; Kontrola zgodności dokumentów z fakturami od kontrahentów – wyjaśnianie rozbieżności; Przygotowywanie danych do raportowania na potrzeby Spółki; Fakturowanie klientów oraz przygotowywanie...
Klient portalu Praca.pl
Warszawa
praca hybrydowa / stacjonarna
specjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat
3 dni
Monitorowanie przetargów na rynku polskim; Przygotowywanie i składanie ofert; Koordynowanie działań zgodnie z harmonogramem; Prowadzenie korespondencji przetargowej z Zamawiającym; Współpraca z Project Managerem;
Klient portalu Praca.pl
Warszawa
praca zdalna / stacjonarna
specjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat
3 dni
Przygotowanie i składanie ofert przetargowych na rynku polskim i zagranicznym; Planowanie harmonogramu działań; Nadzór nad realizacją projektów zgodnie z terminami; Współpraca z działem zakupów, logistyki, oddziałami zagranicznymi oraz szwalniami; Tłumaczenie specyfikacji technicznych...
Do zadań na ww. stanowisku należeć będzie między innymi: przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, w tym sporządzanie dokumentacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych, nadzór nad poprawnością interpretacji przepisów w zakresie zamówień...
Jakie zadania na Ciebie czekają? Identyfikacja rynku, ustalanie priorytetów oraz zarządzanie lejkiem sprzedaży; Pozyskiwanie nowych sprzedawców; Budowanie i utrzymywanie relacji z nowymi sprzedawcami, opracowywanie dostosowanych rozwiązań w celu spełnienia ich wymagań; Analiza konkurencji i...
specjalista (mid) / menedżer umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
3 dni
Twój zakres obowiązków: sprzedaż usług sprzątania w sektorze komercyjnym oraz przetargów publicznych, aktywne pozyskiwanie nowych klientów biznesowych, budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z klientami, współpraca z innymi działami nad stworzeniem dedykowanej oferty dla klienta,...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj bez CV
3 dni
Udział w procesach zakupowych zgodnie ze strategią firmy. Pozyskiwanie ofert dla projektów inwestycyjnych. Porównywanie ofert i negocjowanie warunków z dostawcami. Przygotowywanie zleceń i umów handlowych. Optymalizacja procesów zakupowych. Współpraca z innymi działami, szczególnie z...
TWOJA ROLA: Specjalista ds. Planowania zasobów magazynowych ZADANIA NA STANOWISKU PRACY: Krótko i długookresowe planowanie wszystkich aktywności na magazynie zgodnie z wolumenem zamówień I dostępnością pracowników; Estymacja zapotrzebowania na szkolenia między działami magazynu;...
Rockfin S.A.Małkowo, ul. Pałacowa 9
praca zdalna / hybrydowa / stacjonarna
specjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat
3 dni
Opis stanowiska: Realizacja procesu zakupu materiałów produkcyjnych oraz usług; Tworzenie i składanie zapytań ofertowych oraz zamówień do dostawców; Kontrola terminowej realizacji zamówień, monitorowanie dostaw i opóźnień; Monitorowanie dostawców, dokonywanie analiz cenowych,...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
4 dni
Twoje obowiązki Realizacja zakupów zgodnie z zapotrzebowaniem oraz ustalonymi procedurami; Kontrola planowania i realizacji zamówień; Prowadzenie dokumentacji zakupowej; Utrzymywanie bieżących kontaktów z ustalonymi dostawcami; Adresaci oferty i potrzebne kompetencje: Wykształcenie wyższe...
Szukasz nowego wyzwania zawodowego i zwróciłeś / zwróciłaś uwagę na oferty pracy na stanowisko specjalisty ds. zakupów? Jest to rola zawodowa, która bywa różnie nazywana. Oprócz najczęściej spotykanego miana specjalisty ds. zakupów może to być chociażby specjalista ds. zaopatrzenia i logistyki, kupiec, a w przypadku wyższych stopniem posad senior logistics specialist, category manager czy starszy specjalista ds. zakupów. Jest to pracownik, który odgrywa istotną rolę w każdym średnim i dużym przedsiębiorstwie, zarówno produkcyjnym, jak i usługowym. Zakres obowiązków różni się w zależności od specyfiki firmy, niemniej specjalista ds. zakupów nieodmiennie pracuje z produktami w ramach przydzielonego budżetu. Szukasz pracy i interesuje Cię ta profesja? Przeczytaj cały opis stanowiska i aplikuj na aktualne oferty pracy!
Charakterystyka zawodu specjalisty ds. zakupów
Specjalista ds. zakupów pracuje w dziale zakupów, zaopatrzenia bądź logistyki w średnich i dużych przedsiębiorstwach oraz różnego rodzaju instytucjach i organizacjach. Osoba zatrudniona na tym stanowisku jest odpowiedzialna za zarządzanie całym procesem zakupowym: od analizy asortymentu, przez utrzymanie dobrych relacji z dostawcami i innymi pośrednikami, poszukiwanie nowych dostawców i kontrahentów, po nadzorowanie realizacji procesu zakupów i analizę otrzymanych ofert sprzedażowych. Osoba obejmująca to stanowisko dba o to, żeby przedsiębiorstwo, dla którego pracuje, zawsze miało odpowiednią ilość towaru bądź surowców niezbędnych do funkcjonowania i rozwijania się na rynku. Towar ten powinien być dodatkowo w optymalnej cenie i jak najwyższej jakości.
Jak zostać specjalistą ds. zakupów?
Jeśli posiadasz minimum 2 lata doświadczenia, umiesz pracować z dużą ilością danych, a znajomość języka angielskiego na poziomie B2 nie stanowi dla Ciebie problemu, jesteś idealnym kandydatem na to stanowisko. W opisach ofert często można napotkać wymaganie doświadczenia w prowadzeniu procesów zakupowych, niemniej jako osoba początkująca także masz szansę na znalezienie posady. Istotna jest umiejętność zarządzania procesami, a także dobra znajomość specyfiki danej branży, a tych można nauczyć się na wielu różnych stanowiskach. Dlatego nie wahaj się i zaaplikuj na wybraną posadę nawet mimo braku stażu pracy.
Pracodawcy czasami wymagają ponadto wykształcenia wyższego (kierunek związany z biznesem, zarządzaniem, logistyką, transportem, matematyką, marketingiem – kryteria mogą być naprawdę bardzo różne) bądź statusu studenta. Istotna może być także znajomość języka niemieckiego, rosyjskiego czy angielskiego w stopniu bardzo dobrym, umożliwiającym prowadzenie negocjacji biznesowych czy tworzenie zapytań ofertowych.
Stanowisko specjalisty ds. zakupów i logistyki – predyspozycje zawodowe
Doskonały specjalista ds. zamówień to osoba dobrze zorganizowana, nie mająca żadnego kłopotu zarówno z organizacją pracy własnej, jak i czuwaniem nad zleceniami powierzonymi innym stronom projektu. Powinien być to także ktoś komunikatywny, otwarty i cechujący się wysoką kulturą osobistą, gdyż specjalista do spraw zakupów ma za zadanie utrzymywanie relacji z klientami i kontrahentami, na co dzień utrzymuje kontakty z dostawcami i prowadzi współpracę z pozostałymi działami firmy. Inne ważne cechy osoby na stanowisku pracownika ds. dostaw to: umiejętność pracy pod presją czasu i dotrzymania terminów, odporność na stres, uważność, kreatywność, umiejętność wyszukiwania najlepszych ofert, zdolności negocjacyjne, asertywność, wysoka motywacja do pracy.
Jak wygląda praca specjalistki ds. zakupów?
Pracownik dokonuje zamówień, wykonuje research dostępnych na rynku materiałów, a także prowadzi współpracę z dostawcami i czuwa nad powierzonym budżetem. Jednym z największych wyzwań w codziennej pracy specjalisty ds. zakupów jest optymalizacja dostaw i zarządzanie powierzoną kategorią zakupową. To on decyduje o tym, co, kiedy i w jakiej ilości zostanie zakupione dla firmy. Wyborowi towaru / surowca często towarzyszy bieżąca analiza zaopatrzenia, budżetu, operacji logistycznych, a także tworzenie planów zakupowych i współpraca z innymi działami firmy.
Specjalista ds. zakupów i zaopatrzenia – co robi?
Specjalista ds. zakupów to pracownik odpowiedzialny za identyfikację, negocjowanie i nawiązywanie kontaktów z dostawcami oraz innymi kontrahentami. Pracownik na co dzień zarządza kosztami i czuwa nad tym, by zakupy realizowane zgodnie ze standardami firmy, w ramach budżetu oraz zgodnie z jej potrzebami. Jego obowiązkiem jest również monitorowanie dostaw i kontrola jakości produktów. Pracownik upewnia się, że zakupione towary spełniają określone specyfikacje, nie mają wad produkcyjnych itp. Współcześnie specjalista ds. zakupów prowadzi szeroko zakrojone działania offline i online. Bierze udział w spotkaniach z dostawcami i kontrahentami, niekiedy samodzielnie wybiera produkt w siedzibie dostawcy, ale także prowadzi negocjacje, wysyła zapytania i wybiera produkty za pośrednictwem internetu. Kolejnym, ale nie mniej ważnym zadaniem specjalisty ds. zakupów, jest prowadzenie analizy rynku i śledzenie działań konkurencji, dzięki czemu pracownik może podejmować trafne decyzje zakupowe zgodnie z najnowszymi trendami i zmieniającymi się warunkami w branży
Młodszy specjalista ds. zakupów, asystent kupca
Specjalistę ds. zakupów często wspiera w codziennej pracy asystent ds. zakupów / młodszy specjalista ds. zakupów. Osoba na tym stanowisku pomaga w sporządzaniu i utrzymaniu prawidłowej dokumentacji zakupów. Pod nadzorem przełożonego koordynuje dostawy i gromadzi informacje na temat trendów rynkowych.
Specjalista w dziale zakupów technicznych
Specjalista w dziale zakupów technicznych m.in. prowadzi analizę potrzeb operacyjnych, negocjuje umowy z dostawcami oraz kontroluje jakość nabywanych produktów bądź usług technicznych. Osoba na tym stanowisku musi posiadać gruntowną wiedzę techniczną, a także wysoko rozwinięte umiejętności negocjacyjne i być w stanie podejmować strategiczne decyzje zakupowe. Niekiedy wymagane jest wykształcenie kierunkowe związane z dziedziną, w której działa przedsiębiorstwo.
Specjalista ds. marketingu i zakupów z językiem angielskim
Specjalista ds. marketingu i zakupów z językiem angielskim to osoba, która posiada kompetencje z zakresu marketingu i zakupów i jednocześnie umiejętność płynnej komunikacji w języku angielskim (poziom biznesowy). Jest to stanowisko wymagające nie tylko rozumienia strategii marketingowych, procesów zakupowych i logistycznych oraz trendów rynkowych, ale także zdolności do nawiązywania i utrzymania dobrych relacji biznesowych z międzynarodowymi partnerami. Swobodna komunikacja w języku angielskim jest oczywiście kluczowa, aby skutecznie koordynować projekty i negocjować warunki kontraktów. Dlatego też pracodawcy szukają osób z certyfikatami językowymi i ukończonymi studiami wyższymi. Jest to posada, która zwykle daje gwarancję wysokich zarobków.
Ile zarabia specjalista ds. zamówień?
Wiele osób zastanawia się, jakie są płace brutto w skali miesiąca osoby zajmującej tak odpowiedzialne stanowisko jak specjalista ds. zakupów / zamówień. Płace mogą się jednak znacznie różnić, zależnie od branży, w jakiej działa firma, jej wielkości, a także zakresu obowiązków, stopnia odpowiedzialności i poziomu stanowiska, jakie obejmuje pracownik. Jak podaje Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń, mediana miesięcznej pensji młodszego specjalisty to 5000 zł brutto miesięcznie, samodzielnego specjalisty 6230 zł brutto na miesiąc, a starszego specjalisty 7970 zł brutto miesięcznie.
Praca w dziale zaopatrzenia i zakupów – warunki zatrudnienia
Miejscem pracy specjalisty ds. zakupów zwykle jest siedziba firmy, niemniej coraz częściej pracodawcy oferują zatrudnionym możliwość pracy zdalnej bądź hybrydowej. Pracownik musi być gotowy na odbywanie podróży służbowych. Często proponuje mu się umowę o pracę, umowę b2b bądź kontrakt menedżerski. Może także liczyć na różne dodatki np. służbowy laptop i telefon, służbowy samochód, wczasy pod gruszą czy prywatną opiekę medyczną.
Specjalista do spraw zakupów – perspektywy zawodowe, ścieżka kariery
Specjalista do spraw zakupów to bardzo istotna funkcja w każdej firmie, a na polskim rynku pracy perspektywy zawodowe dla tej roli są bardzo obiecujące. Kandydaci zwykle nie mają kłopotu ze znalezieniem ofert pracy dla siebie. Co więcej, pracownicy na tym stanowisku stoją przed możliwością rozwoju. Wraz ze zdobywanym doświadczeniem można awansować np. do roli managera ds. zakupów, dyrektora zakupów lub nawet na stanowisko CPO (Chief Procurement Officer).
Sprawdź najnowsze oferty pracy dla specjalisty ds. zakupów
Jeśli jesteś zainteresowany / zainteresowana tym stanowiskiem, bez trudu znajdziesz atrakcyjne oferty pracy na Praca.pl. Pamiętaj, że w naszym serwisie możesz podać różne kryteria wyszukiwania ogłoszeń, np. miejscowość, tryb pracy zdalnej, pracy hybrydowej czy poziom stanowiska. Ustaw Job Alert i wykorzystać Kreator CV Online do stworzenia profesjonalnego życiorysu zawodowego. Dzięki tym nowoczesnym narzędziom praca na stanowisku specjalisty ds. zakupów znajdzie się w Twoim zasięgu!
Praca specjalista ds. zakupów – najczęściej zadawane pytania:
Kim jest specjalista ds. zakupów?
Specjalista ds. zakupów to pracownik, który odpowiada za nabywanie odpowiednich produktów lub usług dla firmy. Jego / jej zadania obejmują m.in. negocjowanie kontraktów z dostawcami, monitorowanie jakości dostaw oraz stałą analizę tendencji rynkowych.
Jakie umiejętności są potrzebne do pracy na stanowisku specjalisty ds. zakupów?
Specjalista ds. zakupów powinien mieć wysoko rozwinięte umiejętności negocjacyjne oraz umiejętność analizy danych i zdolności numeryczne. Musi także wykazywać się umiejętnością strategicznego myślenia, aby być w stanie odpowiednio planować i przewidywać potrzeby zakupowe firmy.
Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.
Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.
Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379