Your tasks. Active contribution to development and implementation of Sourcing strategies Cooperating with suppliers and internal stakeholders, participation in cross-funcional projects, bulding and develop strong mutual beneficial partnerships in order to fullfill the overall procurement targets...
Your tasks. Active contribution to development and implementation of Sourcing strategies Cooperating with suppliers and internal stakeholders, participation in cross-funcional projects, bulding and develop strong mutual beneficial partnerships in order to fullfill the overall procurement targets...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
13 godz.
Zakres obowiązków: współpraca z dostawcami; zamawianie materiałów / surowców; monitorowanie i optymalizacja poziomu zapasów w magazynach własnych i u podwykonawców; poszukiwanie nowych partnerów oraz rozwiązań w zakresie stosowanych materiałów; negocjowanie cen i warunków...
Od teraz pracujemy dla Ciebie!
Włącz zgodę na udostępnianie swojego CV, a my polecimy je pracodawcom.
Opis stanowiska: obsługa administracyjna biura, rejestrowanie, opisywanie i rozliczanie faktur, prowadzenie korespondencji przychodzącej i wychodzącej, rejestracja i archiwizacja poczty, dbanie o prawidłowy i terminowy przepływ informacji i dokumentów wewnątrz firmy, przygotowywanie raportów...
młodszy specjalista (junior) umowa o pracę pełny etat
15 godz.
Główne zadania: Koordynacja odchyleń od procesu w obszarze odpowiedzialności działu Zakupów (np. MRB); Monitorowanie i zatwierdzanie propozycji zmian technicznych (DCP); Nadzorowanie wydajności i efektywności dostawców; Terminowe pozyskiwanie materiałów niezbędnych do produkcji foteli...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
15 godz.
prowadzenie negocjacji handlowych z dostawcami, kompleksowe zarządzanie procesem zakupów i jego optymalizacja, zarządzanie przydzieloną grupą produktów oraz współuczestnictwo w budowaniu strategii zakupowych w wybranych kategoriach asortymentowych, analiza rynku, trendów i zachowań...
Your tasks. Active contribution to development and implementation of Sourcing strategies Cooperating with suppliers and internal stakeholders, participation in cross-funcional projects, bulding and develop strong mutual beneficial partnerships in order to fullfill the overall procurement targets...
specjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat
16 godz.
praca z Category Managerem m.in. wspieranie go w codziennych zadaniach, analiza wyników sprzedaży; koordynowanie prac marketingowych związanych z realizacją projektu wprowadzenia produktów na rynek; bieżąca współpraca z klientem i partnerami w trakcie prowadzonych prac; zarządzanie bazą...
specjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
17 godz.
Zakres obowiązków: Planowanie zakupu surowców i opakowań; Planowanie produkcji oraz nadzór nad stokiem magazynowym; Kontrola stanów magazynowych komponentów i produktów gotowych; Kompleksowe zarządzanie zakupami; Nadzorowanie realizacji planów produkcji i ich terminowości; Analiza i...
ekspert / kierownik/koordynator / menedżer umowa o pracę pełny etat rekrutacja online
17 godz.
Wyzwania, które czekają na tym stanowisku: Kreowanie strategii sprzedaży i rozwój podległej grupy produktowej; Zamawianie towaru, negocjacje z aktualnymi i nowymi dostawcami; Zarządzanie magazynem zgodnie z założonymi celami; Kształtowanie polityki cenowej (cenniki, wyceny, trendy rynkowe);...
GŁÓWNE ZADANIA NA STANOWISKU przygotowywanie projektów wniosków dotyczących wszczęcia postępowania, wzorów ogłoszeń o przetargach oraz zatwierdzanie wyników rozstrzygnięć postępowań do umieszczania w Biuletynie Urzędu Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej Urzędu,...
specjalista senior / mid umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
18 godz.
Księgowanie faktur kosztowych krajowych, zagranicznych (unijne, importowe), w tym dot. środków trwałych oraz leasingów; Wystawianie i księgowanie faktur sprzedaży (krajowe, unijne, eksport) Kontrola faktur zakupu i sprzedaży pod względem formalnym, merytorycznym, rachunkowym i podatkowym;...
specjalista (mid) umowa o pracę aplikuj szybkoaplikuj bez CV
19 godz.
organizacja i realizacja procesów zaopatrzeniowych w firmie, poszukiwanie oraz negocjowanie warunków współpracy z dostawcami, kontrolowanie stanów magazynowych i zamawianie towarów zgodnie z zapotrzebowaniem, monitorowanie terminowości dostaw oraz jakości zamówionych produktów, prowadzenie...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
19 godz.
realizacja, koordynowanie i monitorowanie przebiegu zamówień, współpraca z dostawcami, dbanie o terminowy obieg dokumentów handlowych, współpraca z magazynem w zakresie analizy stanów magazynowych, nawiązywanie współpracy, budowanie relacji z dostawcami, przygotowywanie dokumentów...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
1 dni
Miejsce pracy: siedziba firmy, możliwość pracy w trybie hybrydowym Zakres obowiązków: Strategiczne zakupy: Zarządzanie procesem zakupów sprzętu medycznego i weterynaryjnego, aby zapewnić naszym klientom najwyższą jakość. Negocjacje: Tworzenie i utrzymywanie silnych relacji z dostawcami...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
1 dni
The candidate will be responsible for handling all aspects of the procurement of spares, stores, services for his/her assigned vessels/projects. Key Duties: Process requisitions received in accordance with company procedures. Monitor vessels’ schedules and provide timely status updates of each...
specjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
1 dni
Zakres obowiązków: współpraca z aktualnymi dostawcami oraz wyszukiwanie nowych potencjalnych dostawców; realizacja kontraktów, negocjacje cen; zabezpieczenie i optymalizacja stanu zapasów magazynowych; prowadzenie dokumentacji zakupowej; ścisła współpraca z pozostałymi działami firmy;
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
1 dni
Obowiązki: Sprzedaż i promocja usług sprzątających w obszarze komercyjnym i publicznym; Aktywne pozyskiwanie nowych klientów biznesowych; Budowanie i utrzymanie relacji z klientami; Współpraca przy projektowaniu ofert dla klientów; Prezentowanie ofert i korzyści dla klientów; Realizacja...
pracownik fizyczny umowa o pracę pełny etat 5 000 - 7 000 zł brutto/mies. aplikuj szybkoaplikuj bez CV
1 dni
Poszukujemy doświadczonej i odpowiedzialnej osoby na stanowisko pracownik budowlany/zaopatrzeniowiec. Jeśli masz praktyczne umiejętności w pracach budowlanych, takich jak montaż pyt kartonowo gipsowych , układanie paneli podłogowych malowanie ścian , a dodatkowo potrafisz organizować...
specjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
2 dni
Twój zakres obowiązków Planowanie zakupu surowców i opakowań, planowanie produkcji, planowanie i nadzór nad stokiem magazynowym Kontrola stanów magazynowych komponentów oraz wyrobów gotowych; Całościowe zarządzanie zakupami Nadzór nad terminowością oraz realizacją planów produkcji;...
specjalista junior / mid umowa o pracę pełny etat 8 000 - 12 000 zł brutto/mies. aplikuj szybkoaplikuj bez CV
3 dni
Rozwijaj, monitoruj i zarządzaj dostawcami, aby ustanowić stabilny łańcuch dostaw. Odpowiedzialny za planowanie zakupów i wykonawstwo wyrobów metalowych firmy, sprzętu wodno-kanalizacyjnego i grzewczego oraz maszyn rolniczych. Monitoruj trendy rynkowe, regularnie analizuj koszty produktów i...
Zadania: kompleksowe opracowywanie ofert przetargowych składanych przez Spółkę, analiza dokumentacji przetargowej, wyjaśnianie niezgodności w postępowaniach, sporządzanie pism wymaganych w postępowaniach przetargowych, udział w przygotowaniu środków ochrony prawnej do Krajowej Izby...
specjalista (mid) umowa o pracę / zlecenie pełny etat rekrutacja online
3 dni
Zadania: Obsługa kancelarii Procesowanie zakupów spożywczych i artykułów biurowych Wsparcie w obsłudze floty samochodowej firmy Prowadzenie dokumentacji rozliczeniowo-finansowej działu administracji Wymagania: Wykształcenie min, średnie Min. roczne doświadczenie na podobnym stanowisku w...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
3 dni
Twój zakres obowiązków: sprzedaż usług sprzątania w sektorze komercyjnym oraz przetargów publicznych, aktywne pozyskiwanie nowych klientów biznesowych, budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z klientami, współpraca z innymi działami nad stworzeniem dedykowanej oferty dla klienta,...
Główny zakres obowiązków: sporządzanie - zgodnie z obowiązującymi regulacjami - dokumentacji oraz prowadzenie całokształtu spraw mających na celu wyłonienie wykonawcy zewnętrznego dla specjalistycznych kategorii zakupowych na dostawy: m.in. materiałów chemicznych, odczynników i...
kierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat rekrutacja online
3 dni
Twój zakres obowiązków Nadzór nad materiałami – zamówienia, przygotowanie materiałów i inwentaryzacja; Organizacja zaplecza fit-out, koordynacja dostaw; Realizacja nadzoru BHP – IBWR, Przegląd elektronarzędzi i środków ŚOI; Udział w naradach technicznych, sprawdzenie punktów...
Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za analizę procesów zakupowych, monitorowanie wydajności dostawców oraz wspieranie zespołu zakupowego w podejmowaniu strategicznych decyzji. Twój zakres obowiązków: Analiza i monitorowanie efektywności procesów zakupowych. Praca z bazami...
Zadania: Zakup drewna okrągłego na podległym terenie (woj. wielkopolskie, woj., lubuskie, woj. zachodniopomorskie) Prowadzenie negocjacji handlowych ze stałymi kontrahentami oraz poszukiwanie nowych Współpraca z Lasami Państwowymi i dostawcami prywatnymi Negocjowanie warunków handlowych i...
specjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
4 dni
Obowiązki: Zarządzanie gospodarką magazynową na budowie, Zapewnienie dostaw materiału na budowę od dostawców zagranicznych, Sterowanie stanami magazynu; Koordynacja oraz optymalizacja dostaw, Kontakt z klientem zagranicznym w zakresie zamówień, ewidencji oraz reklamacji.
Do Twoich obowiązków będzie należeć: Kontraktacja i wsparcie techniczne w zakresie usług najmu/dzierżawy oraz zakupu materiałów związanych z organizacją pracy placu budowy, Prowadzenie negocjacji handlowych i uzgodnień technicznych, Utrzymywanie bieżących kontaktów z Dostawcami,...
kierownik/koordynator / menedżer umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
4 dni
Do obowiązków osoby zatrudnionej na stanowisku Kierownika Działu Zakupów w szczególności należeć będzie: Planowanie i koordynacji działań Zespołu Prowadzenie i nadzorowanie procesów zakupowych; Analiza rynku, poszukiwania dostawców i podwykonawców, nadzorowanie bazy dostawców;...
Opis stanowiska: obsługa procesów zachodzących w obszarze objętym planowaniem zapasów; bieżąca kontrola stanów magazynowych w celu optymalizacji zapasu oraz planowanie regularnych uzupełnień; nadzorowanie i realizacja bieżących zamówień na stan; kontrola terminów dostaw; współpraca...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
4 dni
TWÓJ ZAKRES OBOWIĄZKÓW: Sporządzanie zamówień zakupu zapewniających ciągłość dostaw, Negocjacje cen oraz warunków handlowych z dostawcami, Nadzór nad terminową realizacją dostaw, Pozyskiwanie ofert handlowych od dostawców, analizowanie i rekomendowanie najlepszego wyboru,...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
5 dni
Opis stanowiska Przygotowywanie zapytań ofertowych; Składanie zamówień, monitorowanie dostaw surowców, materiałów; Ustalanie i kontrola cen u dostawców, rachunków, warunków płatności; Sprawdzanie stanów magazynowych w współpracy z magazynierami; Przygotowywanie i planowanie...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
5 dni
Nawiązywanie współpracy i utrzymywanie relacji z dostawcami; Zarządzanie procesami zakupowymi zgodnie z polityką firmy; Koordynowanie przebiegu zamówień; Dbanie o obieg dokumentów handlowych; Współpraca z magazynem w zakresie analizy stanów magazynowych i zapewnienia ciągłości dostaw;
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
5 dni
Kluczowe zadania: Opracowywanie i wdrażanie strategii zakupowych w koordynacji z różnymi interesariuszami w celu osiągnięcia nowych projektów produktowych i celów seryjnych; Negocjowanie złożonych umów; Prowadzenie i finalizowanie negocjacji cenowych w celu optymalizacji kosztów i...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
5 dni
Zakres obowiązków: Negocjowanie warunków zakupów z dostawcami zagranicznymi. Monitorowanie poziomu zapasów i zamówień w celu zapewnienia ciągłości dostaw. Analiza danych zakupowych. Dbanie o terminowość dostaw i rozwiązywanie ewentualnych problemów logistycznych. Współpraca z innymi...
specjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat rekrutacja online aplikuj szybkoaplikuj bez CV
5 dni
Zakres obowiązków: Koordynowanie procesu sprzedaży (ofertowanie, potwierdzanie i realizacja zamówień, kontrola dostaw oraz działania gwarancyjne). Pozyskiwanie nowych klientów z branży budowlanej. Realizacja planów sprzedaży. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Badania rynku i...
Obowiązki: Koordynacja odstępstw od standardowego procesu w departamencie Zakupów; Monitorowanie i aprobacja zmian technicznych; Nadzór nad wydajnością dostawców i ich efektywnością; Zapewnienie terminowej dostawy materiałów do produkcji oraz innych towarów i usług, z zachowaniem...
Zakres obowiązków: prowadzenie postępowań zakupowych, udział w pracach komisji przetargowych, opracowywanie dokumentacji przetargowej w zakresie kompetencji organizacji zakupowej (m.in. SWZ, umowy), przygotowywanie protokołów z postępowań oraz materiałów z pracy komisji przetargowych,...
specjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat 5 500 - 6 000 zł brutto/mies.
5 dni
Zakres obowiązków: sporządzanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie instrukcji dla wykonawców oraz warunków umowy w oparciu o Opis Przedmiotu Zamówienia/Program Funkcjonalno-Użytkowy umożliwiających wszczęcie procedury przetargowej, sporządzanie i publikowanie...
Główne zadania na tym stanowisku: wsparcie i koordynacja procesu promocyjnego (Excel), koordynacja procesu wprowadzania nowych produktów oraz zmian asortymentowych, odpowiedzialność za właściwy obieg dokumentów (weryfikacja treści oraz kompletacja dokumentów), wsparcie procesów zakupowych...
kierownik/koordynator / menedżer umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
5 dni
Analiza potrzeb technicznych i identyfikowanie odpowiednich dostawców na skalę globalną. Negocjowanie kontraktów z dostawcami oraz zarządzanie umowami w celu zapewnienia konkurencyjnych kosztów, wysokiej jakości materiałów i usług. Prowadzenie badań rynkowych i zbieranie danych,...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
7 dni
Miejsce pracy: siedziba firmy, możliwość pracy w trybie hybrydowym Zadania na stanowisku: Prowadzenie procesów zakupowych sprzętu medycznego i weterynaryjnego. Budowanie i podtrzymywanie relacji z dostawcami; Negocjowanie warunków współpracy. Śledzenie trendów rynkowych i analizowanie...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
9 dni
Twoje zadania: Realizacja i monitorowanie zamówień, Negocjowanie cen i warunków współpracy z dostawcami, Monitorowanie terminów dostaw, Zbieranie i analizowanie ofert od dostawców, wybieranie najlepszych, Zarządzanie reklamacjami u dostawców, Budowanie relacji z dostawcami, Zarządzanie i...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
9 dni
Opis stanowiska Rozwój i utrzymywanie relacji z dostawcami; Składanie zamówień i monitorowanie dostaw; Monitorowanie stanów magazynowych; Planowanie materiałów do produkcji; Zamawianie transportu międzynarodowego;
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
10 dni
Opis stanowiska: Wyszukiwanie najlepszych dostawców z uwzględnieniem ceny i warunków dostaw; Udział w kontraktacjach i selekcji nowych kolekcji; Budowanie oraz utrzymanie relacji z dostawcami; Zarządzanie zamówieniami i harmonogramami dostaw; Realizacja kompleksowego procesu zakupowego;...
specjalista senior / mid umowa o pracę / na zastępstwo pełny etat
11 dni
Główny zakres obowiązków: przygotowywanie strategii zakupowych zawierających sprecyzowane i sformalizowane podejście biznesowe ukierunkowane na jak najbardziej efektywną realizację zakupów w tym analiza efektywności procesów zakupowych; aktualizowanie wybranych strategii zakupowych...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat / część etatu 5 000 - 8 000 zł brutto/mies. aplikuj szybkoaplikuj bez CV
12 dni
Do naszego zespołu poszukujemy doświadczonego i odpowiedzialnego Specjalisty ds. Zakupów. Stanowisko to odpowiada głównie za zakupy maszyn, urządzeń przemysłowych i innych materiałów niezbędnych firmie do zapewnienia efektywności i optymalizacji kosztów łańcucha dostaw. Opracowywanie...
specjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybkoaplikuj bez CV
12 dni
Twój zakres obowiązków Poszukiwanie i wybór najlepszych dostawców pod względem ceny i przy zachowaniu optymalnych warunków dostaw, Uczestniczenie w kontraktacjach/ selekcja nowych kolekcji, Budowanie i utrzymanie relacji z dostawcami; Przygotowanie i kontrola zamówień oraz harmonogramu...
Szukasz nowego wyzwania zawodowego i zwróciłeś / zwróciłaś uwagę na oferty pracy na stanowisko specjalisty ds. zakupów? Jest to rola zawodowa, która bywa różnie nazywana. Oprócz najczęściej spotykanego miana specjalisty ds. zakupów może to być chociażby specjalista ds. zaopatrzenia i logistyki, kupiec, a w przypadku wyższych stopniem posad senior logistics specialist, category manager czy starszy specjalista ds. zakupów. Jest to pracownik, który odgrywa istotną rolę w każdym średnim i dużym przedsiębiorstwie, zarówno produkcyjnym, jak i usługowym. Zakres obowiązków różni się w zależności od specyfiki firmy, niemniej specjalista ds. zakupów nieodmiennie pracuje z produktami w ramach przydzielonego budżetu. Szukasz pracy i interesuje Cię ta profesja? Przeczytaj cały opis stanowiska i aplikuj na aktualne oferty pracy!
Charakterystyka zawodu specjalisty ds. zakupów
Specjalista ds. zakupów pracuje w dziale zakupów, zaopatrzenia bądź logistyki w średnich i dużych przedsiębiorstwach oraz różnego rodzaju instytucjach i organizacjach. Osoba zatrudniona na tym stanowisku jest odpowiedzialna za zarządzanie całym procesem zakupowym: od analizy asortymentu, przez utrzymanie dobrych relacji z dostawcami i innymi pośrednikami, poszukiwanie nowych dostawców i kontrahentów, po nadzorowanie realizacji procesu zakupów i analizę otrzymanych ofert sprzedażowych. Osoba obejmująca to stanowisko dba o to, żeby przedsiębiorstwo, dla którego pracuje, zawsze miało odpowiednią ilość towaru bądź surowców niezbędnych do funkcjonowania i rozwijania się na rynku. Towar ten powinien być dodatkowo w optymalnej cenie i jak najwyższej jakości.
Jak zostać specjalistą ds. zakupów?
Jeśli posiadasz minimum 2 lata doświadczenia, umiesz pracować z dużą ilością danych, a znajomość języka angielskiego na poziomie B2 nie stanowi dla Ciebie problemu, jesteś idealnym kandydatem na to stanowisko. W opisach ofert często można napotkać wymaganie doświadczenia w prowadzeniu procesów zakupowych, niemniej jako osoba początkująca także masz szansę na znalezienie posady. Istotna jest umiejętność zarządzania procesami, a także dobra znajomość specyfiki danej branży, a tych można nauczyć się na wielu różnych stanowiskach. Dlatego nie wahaj się i zaaplikuj na wybraną posadę nawet mimo braku stażu pracy.
Pracodawcy czasami wymagają ponadto wykształcenia wyższego (kierunek związany z biznesem, zarządzaniem, logistyką, transportem, matematyką, marketingiem – kryteria mogą być naprawdę bardzo różne) bądź statusu studenta. Istotna może być także znajomość języka niemieckiego, rosyjskiego czy angielskiego w stopniu bardzo dobrym, umożliwiającym prowadzenie negocjacji biznesowych czy tworzenie zapytań ofertowych.
Stanowisko specjalisty ds. zakupów i logistyki – predyspozycje zawodowe
Doskonały specjalista ds. zamówień to osoba dobrze zorganizowana, nie mająca żadnego kłopotu zarówno z organizacją pracy własnej, jak i czuwaniem nad zleceniami powierzonymi innym stronom projektu. Powinien być to także ktoś komunikatywny, otwarty i cechujący się wysoką kulturą osobistą, gdyż specjalista do spraw zakupów ma za zadanie utrzymywanie relacji z klientami i kontrahentami, na co dzień utrzymuje kontakty z dostawcami i prowadzi współpracę z pozostałymi działami firmy. Inne ważne cechy osoby na stanowisku pracownika ds. dostaw to: umiejętność pracy pod presją czasu i dotrzymania terminów, odporność na stres, uważność, kreatywność, umiejętność wyszukiwania najlepszych ofert, zdolności negocjacyjne, asertywność, wysoka motywacja do pracy.
Jak wygląda praca specjalistki ds. zakupów?
Pracownik dokonuje zamówień, wykonuje research dostępnych na rynku materiałów, a także prowadzi współpracę z dostawcami i czuwa nad powierzonym budżetem. Jednym z największych wyzwań w codziennej pracy specjalisty ds. zakupów jest optymalizacja dostaw i zarządzanie powierzoną kategorią zakupową. To on decyduje o tym, co, kiedy i w jakiej ilości zostanie zakupione dla firmy. Wyborowi towaru / surowca często towarzyszy bieżąca analiza zaopatrzenia, budżetu, operacji logistycznych, a także tworzenie planów zakupowych i współpraca z innymi działami firmy.
Specjalista ds. zakupów i zaopatrzenia – co robi?
Specjalista ds. zakupów to pracownik odpowiedzialny za identyfikację, negocjowanie i nawiązywanie kontaktów z dostawcami oraz innymi kontrahentami. Pracownik na co dzień zarządza kosztami i czuwa nad tym, by zakupy realizowane zgodnie ze standardami firmy, w ramach budżetu oraz zgodnie z jej potrzebami. Jego obowiązkiem jest również monitorowanie dostaw i kontrola jakości produktów. Pracownik upewnia się, że zakupione towary spełniają określone specyfikacje, nie mają wad produkcyjnych itp. Współcześnie specjalista ds. zakupów prowadzi szeroko zakrojone działania offline i online. Bierze udział w spotkaniach z dostawcami i kontrahentami, niekiedy samodzielnie wybiera produkt w siedzibie dostawcy, ale także prowadzi negocjacje, wysyła zapytania i wybiera produkty za pośrednictwem internetu. Kolejnym, ale nie mniej ważnym zadaniem specjalisty ds. zakupów, jest prowadzenie analizy rynku i śledzenie działań konkurencji, dzięki czemu pracownik może podejmować trafne decyzje zakupowe zgodnie z najnowszymi trendami i zmieniającymi się warunkami w branży
Młodszy specjalista ds. zakupów, asystent kupca
Specjalistę ds. zakupów często wspiera w codziennej pracy asystent ds. zakupów / młodszy specjalista ds. zakupów. Osoba na tym stanowisku pomaga w sporządzaniu i utrzymaniu prawidłowej dokumentacji zakupów. Pod nadzorem przełożonego koordynuje dostawy i gromadzi informacje na temat trendów rynkowych.
Specjalista w dziale zakupów technicznych
Specjalista w dziale zakupów technicznych m.in. prowadzi analizę potrzeb operacyjnych, negocjuje umowy z dostawcami oraz kontroluje jakość nabywanych produktów bądź usług technicznych. Osoba na tym stanowisku musi posiadać gruntowną wiedzę techniczną, a także wysoko rozwinięte umiejętności negocjacyjne i być w stanie podejmować strategiczne decyzje zakupowe. Niekiedy wymagane jest wykształcenie kierunkowe związane z dziedziną, w której działa przedsiębiorstwo.
Specjalista ds. marketingu i zakupów z językiem angielskim
Specjalista ds. marketingu i zakupów z językiem angielskim to osoba, która posiada kompetencje z zakresu marketingu i zakupów i jednocześnie umiejętność płynnej komunikacji w języku angielskim (poziom biznesowy). Jest to stanowisko wymagające nie tylko rozumienia strategii marketingowych, procesów zakupowych i logistycznych oraz trendów rynkowych, ale także zdolności do nawiązywania i utrzymania dobrych relacji biznesowych z międzynarodowymi partnerami. Swobodna komunikacja w języku angielskim jest oczywiście kluczowa, aby skutecznie koordynować projekty i negocjować warunki kontraktów. Dlatego też pracodawcy szukają osób z certyfikatami językowymi i ukończonymi studiami wyższymi. Jest to posada, która zwykle daje gwarancję wysokich zarobków.
Ile zarabia specjalista ds. zamówień?
Wiele osób zastanawia się, jakie są płace brutto w skali miesiąca osoby zajmującej tak odpowiedzialne stanowisko jak specjalista ds. zakupów / zamówień. Płace mogą się jednak znacznie różnić, zależnie od branży, w jakiej działa firma, jej wielkości, a także zakresu obowiązków, stopnia odpowiedzialności i poziomu stanowiska, jakie obejmuje pracownik. Jak podaje Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń, mediana miesięcznej pensji młodszego specjalisty to 5000 zł brutto miesięcznie, samodzielnego specjalisty 6230 zł brutto na miesiąc, a starszego specjalisty 7970 zł brutto miesięcznie.
Praca w dziale zaopatrzenia i zakupów – warunki zatrudnienia
Miejscem pracy specjalisty ds. zakupów zwykle jest siedziba firmy, niemniej coraz częściej pracodawcy oferują zatrudnionym możliwość pracy zdalnej bądź hybrydowej. Pracownik musi być gotowy na odbywanie podróży służbowych. Często proponuje mu się umowę o pracę, umowę b2b bądź kontrakt menedżerski. Może także liczyć na różne dodatki np. służbowy laptop i telefon, służbowy samochód, wczasy pod gruszą czy prywatną opiekę medyczną.
Specjalista do spraw zakupów – perspektywy zawodowe, ścieżka kariery
Specjalista do spraw zakupów to bardzo istotna funkcja w każdej firmie, a na polskim rynku pracy perspektywy zawodowe dla tej roli są bardzo obiecujące. Kandydaci zwykle nie mają kłopotu ze znalezieniem ofert pracy dla siebie. Co więcej, pracownicy na tym stanowisku stoją przed możliwością rozwoju. Wraz ze zdobywanym doświadczeniem można awansować np. do roli managera ds. zakupów, dyrektora zakupów lub nawet na stanowisko CPO (Chief Procurement Officer).
Sprawdź najnowsze oferty pracy dla specjalisty ds. zakupów
Jeśli jesteś zainteresowany / zainteresowana tym stanowiskiem, bez trudu znajdziesz atrakcyjne oferty pracy na Praca.pl. Pamiętaj, że w naszym serwisie możesz podać różne kryteria wyszukiwania ogłoszeń, np. miejscowość, tryb pracy zdalnej, pracy hybrydowej czy poziom stanowiska. Ustaw Job Alert i wykorzystać Kreator CV Online do stworzenia profesjonalnego życiorysu zawodowego. Dzięki tym nowoczesnym narzędziom praca na stanowisku specjalisty ds. zakupów znajdzie się w Twoim zasięgu!
Praca specjalista ds. zakupów – najczęściej zadawane pytania:
Kim jest specjalista ds. zakupów?
Specjalista ds. zakupów to pracownik, który odpowiada za nabywanie odpowiednich produktów lub usług dla firmy. Jego / jej zadania obejmują m.in. negocjowanie kontraktów z dostawcami, monitorowanie jakości dostaw oraz stałą analizę tendencji rynkowych.
Jakie umiejętności są potrzebne do pracy na stanowisku specjalisty ds. zakupów?
Specjalista ds. zakupów powinien mieć wysoko rozwinięte umiejętności negocjacyjne oraz umiejętność analizy danych i zdolności numeryczne. Musi także wykazywać się umiejętnością strategicznego myślenia, aby być w stanie odpowiednio planować i przewidywać potrzeby zakupowe firmy.