W Warszawie znajdziesz wiele możliwości rozwoju kariery w obszarze sprzedaży. Oferty pracy dla sprzedawców, młodszych specjalistek ds. sprzedaży czy doświadczonych handlowców często dotyczą takich branż jak sprzedaż OZE, e-commerce, ubezpieczenia i finanse, turystyka czy handel detaliczny. Specjalista do spraw sprzedaży może zajmować się zarówno wsparciem sprzedaży, jak i bezpośrednim kontaktem z klientem czy obsługą kluczowych klientów. W opisach stanowisk pracy często wymienia się takie zadania zawodowe jak: pozyskiwanie nowych klientów, negocjowanie umów handlowych, utrzymanie długotrwałych relacji biznesowych, podtrzymywanie pozytywnego wizerunku firmy, realizowanie celów sprzedażowych.
Szczególnie perspektywiczne stanowiska, na których można rozwijać swoje umiejętności w obszarze sprzedaży, to m.in doradca klienta, account manager, przedstawiciel handlowy ds. OZE, konsultant ds. sprzedaży czy starszy opiekun finansowy. Sprawdź, którzy pracodawcy aktualnie poszukują specjalisty ds. sprzedaży i aplikuj! Pamiętaj, że w branży sprzedażowej bardzo często poszukuje się też pracowników zdalnych.
Warszawa specjalista ds. sprzedaży – co robi?
Specjalista ds. sprzedaży w Warszawie może mieć zakres obowiązków zbliżony do handlowców. Wówczas zajmuje się aktywną sprzedażą produktów lub usług firmy, zarówno w obszarze B2B, jak i B2C, a także profesjonalną obsługą klientów. W związku z tym do zakresu obowiązków osoby na takim stanowisku należy m.in. pozyskiwanie nowych klientów i utrzymanie pozytywnych relacji z obecnymi klientami. Jest to w znacznej mierze praca biurowa przed komputerem. Specjalista ds. sprzedaży odpowiada bowiem także za przygotowywanie ofert handlowych i aktualizowanie bazy klientów. Specjalista bierze udział w projektach związanych z realizacją planów marketingowych i sprzedażowych. Jeśli stanowisko ma charakter nieco bardziej analityczny i strategiczny, specjalista ds. sprzedaży ma za zadanie przygotowywanie raportów dotyczących wyników sprzedaży, potrzeb grupy docelowej, co wymaga dogłębnej znajomości produktu i rynku, na którym działa firma. Zleca badania rynku, monitoruje konkurencję i wspiera sprzedawców i handlowców w ich pracy.
Jak zostać specjalistą ds. sprzedaży w Warszawie?
Wiele osób zastanawia się, czy żeby zostać specjalistą ds. sprzedaży w Warszawie, muszą mieć wykształcenie wyższe. Nie zawsze jest ono obligatoryjne, choć pracodawcy najchętniej przyjmują studentów i absolwentów kierunków związanych z handlem, marketingiem, ewentualnie zarządzaniem. Czasami wystarczy jednak tytuł technika handlowca albo doświadczenie w pracy w sprzedaży i np. kursy podnoszące kwalifikacje w obszarze technik sprzedażowych, analizy danych handlowych itp. Warto jednak wiedzieć, że młodszy specjalista ds. sprzedaży lub młodszy przedstawiciel handlowy często nie muszą mieć żadnego stażu pracy, ale wykazywać się chęcią do nauki. Warto zwrócić uwagę na inne wymagania stawiane przez firmy w Warszawie. Są to przede wszystkim: znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie, umiejętność pracy z arkuszami kalkulacyjnymi i narzędziami analitycznymi, dyspozycyjność i gotowość do odbywania spotkań i podróży służbowych, ewentualnie prawo jazdy kat. B.
Specjalistka ds. sprzedaży Warszawa – predyspozycje zawodowe
Specjalista ds. sprzedaży w Warszawie musi charakteryzować się wysoką motywacją do pracy oraz orientacją na osiąganie założonych celów sprzedażowych. Często jest to praca pod dużą presją, z którą pracownik musi umieć sobie radzić i zawsze zachowywać profesjonalizm.
W pracy z klientem niezwykle ważne jest oczywiście umiejętne prowadzenie rozmów handlowych i negocjacji, a także zdolność do podtrzymywania pozytywnych i długofalowych relacji z klientami. To wszystko wymaga zarówno empatii, jak i determinacji, a także, o czym czasami się zapomina, umiejętności praktycznego zastosowania technik sprzedażowych.
Kluczowe kompetencje miękkie specjalisty ds. sprzedaży:
- umiejętność pracy w zespole,
- dobrą organizację pracy własnej, samodzielność,
- rozwinięte umiejętności komunikacyjne,
- orientację na klienta,
- empatia i elastyczność w kontaktach z klientem,
- zdolność do analitycznego myślenia i szybkiego rozwiązywania problemów,
- odporność na stres,
- wysoką kulturę osobistą,
- zdolność do szybkiego uczenia się.
Ile zarabia specjalista ds. sprzedaży w Warszawie?
Specjaliści ds. sprzedaży najczęściej otrzymują wynagrodzenie składające się z podstawy oraz premii uzależnionej od realizacji planów sprzedażowych. System premiowy pozwala na osiąganie wysokich zarobków, ale może też być stresujący dla pracownika. Wiele firm oferuje także benefity pozapłacowe, takie jak prywatne ubezpieczenie zdrowotne czy karnety sportowe, ubezpieczenie na życie, służbowy laptop, służbowy telefon, bezpłatne szkolenia branżowe i językowe, imprezy integracyjne, bezpłatne owoce w biurze, dofinansowania do lunchu itp.
Ile można zarobić jako specjalista ds. sprzedaży (Warszawa)? Zgodnie z Ogólnopolskim Badaniem Wynagrodzeń za rynkową uznaje się pensję rzędu 3697-5435 zł brutto w przypadku specjalisty średniego szczebla i 4270-6765 zł brutto w przypadku starszego specjalisty. Juniorzy muszą liczyć się z dość niskimi płacami na start (3609-4830 zł brutto). Należy jednak podkreślić, że często wiele zależy od umiejętności i determinacji samego pracownika.
Najnowsze oferty pracy dla specjalisty ds. sprzedaży i w obsłudze klienta Warszawa
Szukasz pracy w obszarze sprzedaży bądź obsługi klienta? Aktualne oferty dla specjalistów ds. sprzedaży w Warszawie znajdziesz na Praca.pl. Pamiętaj, że specjaliści ci często mają możliwość pracy zdalnej lub hybrydowej! Zaznacz odpowiednią opcję w czasie korzystania z wyszukiwarki ogłoszeń i zacznij aplikować na najlepsze stanowiska pracy!
Praca specjalista ds. sprzedaży Warszawa – najczęściej zadawane pytania:
-
Jakie umiejętności są niezbędne u specjalisty ds. sprzedaży w Warszawie?
Aby odnieść sukces jako specjalista ds. sprzedaży w warszawskiej firmie, zwykle niezbędne są umiejętności związane z profesjonalną obsługą klienta i sprzedażą, rozpoznawaniem potrzeb klientów, aktywnym pozyskiwaniem nowych klientów, a także analizą rynku, przygotowaniem konkurencyjnych ofert oraz opracowywaniem strategii sprzedażowych (zależnie od miejsca pracy. Niekiedy znaczenie mają także umiejętności i wykształcenie techniczne, np. na takim stanowisku jak przedstawiciel techniczno-handlowy. Liczy się także wysoka kultura osobista i komunikatywność pozwalające na właściwą obsługę klienta biznesowego.
-
Jakie są podstawowe zadania specjalisty ds. sprzedaży w Warszawie?
Stanowisko to może mieć różny charakter, niemniej najczęściej głównymi zadaniami specjalisty ds. sprzedaży jest realizacja założonych planów sprzedażowych poprzez pozyskiwanie nowych i bieżącą obsługę klientów. Specjalista ds. sprzedaży odpowiedzialny jest za przygotowywanie ofert, doradztwo, prowadzenie rozmów i negocjacji, telefoniczną sprzedaż produktów, obsługę klienta internetowego czy wykorzystywanie innych kanałów sprzedaży. To, czym dokładnie zajmuje się specjalista ds. sprzedaży, zależy od charakteru stanowiska tworzonego w konkretnej firmie, warto zatem dokładnie przeczytać ogłoszenie oraz dopytać o zakres obowiązków w czasie rekrutacji.