Stanowisko moderatora treści internetowych jest odpowiednie dla osób kreatywnych, mających tzw. lekkie pióro, doskonale znających bieżące trendy marketingu internetowego i potrafiących właściwie oceniać zgodność publikowanych materiałów z obowiązującymi standardami i regulaminami serwisów online. Moderatorzy treści są często pilnie poszukiwani zarówno przez indywidualnych przedsiębiorców, jak i firmy marketingowe obsługujące liczne portale i profile w mediach społecznościowych. Praca na tym stanowisku ma wiele atutów, a jednym z największych jest możliwość pracy zdalnej oraz elastyczność czasu pracy. To sprawia, że stanowisko content moderatora często wybierane jest przez uczniów i studentów poszkujących pracy tymczasowej. Moderowaniem treści można jednak zajmować się także na pełen etat, podnosić kwalifikacje, np. brać udział w szkoleniach, zdobywać wiedzę na temat specyfiki marketingu internetowego, SEO, SEM, UX i rozwijać karierę zawodową. Aplikuj na stanowisko moderatora treści na Praca.pl! Wahasz się, czy wziąć udział w bieżących rekrutacjach? Sprawdź kompletny opis tego stanowiska pracy.
Moderator treści – co robi?
Moderator treści internetowych to pracownik, który na co dzień łączy czynności związane z zarządzaniem contentem, a także wykorzystuje nowe technologie do promowania treści, zamieszczania i zarządzania reklamami, prowadzenia kampanii promocyjnych w serwisach lub mediach społecznościowych. To właśnie moderator odpowiada za przeglądanie i zatwierdzanie treści publikowanych w serwisach internetowych. Jego zadaniem jest zabezpieczać miejsce pracy przed treściami niezgodnymi z regulaminem, takimi jak spam czy mowa nienawiści. Prócz sprawdzania materiałów dostarczonych przez copywriterów, grafików czy dziennikarzy, zdarza się, że specjalista samodzielnie tworzy treści (szczególnie w mniejszych firmach). Co niezwykle istotne, content moderator musi być na bieżąco z aktualnymi trendami marketingu internetowego i zasadami serwisu – ale to nie wszystko. Dobry moderator rozumie też konteksty popkulturowe, kulturowe i społeczne, a także specyfikę środowiska internetowego i preferencje internautów należących do grupy docelowej serwisu. Ta szeroka wiedza pozwala mu na budowanie pozytywnego wizerunku serwisu / profilu i aktywne wspieranie marki pracodawcy / klienta.
Social media moderator – zakres obowiązków
Social media moderator jest moderatorem treści, którego działania koncentrują się na profilach w mediach społecznościowych. Jego typowe obowiązki obejmują publikowanie materiałów, planowanie postów, reagowanie na komentarze, zarządzanie dyskusjami. To właśnie moderator pełniący funkcję specjalisty ds. mediów społecznościowych dba o to, wszystkie publikacje były zgodne z wytycznymi serwisu oraz spójne z kreowanym wizerunkiem firmy. Często pracownik zajmuje się też obsługą klienta, np. odpowiada na pytania i komentarze użytkowników, a także współpracuje z managerami serwisów i grafikami w celu utrzymania wysokiej jakości treści.
Jak zostać moderatorem treści internetowych?
Żeby zdobyć posadę moderatora treści, zwykle nie wymaga się wykształcenia kierunkowego, chociaż dyplom z marketingu czy dziennikarstwa może być sporym atutem. W czasie rekrutacji należy wykazać się przede wszystkim znajomością zasad działania serwisów internetowych, kreatywnością, umiejętnościami komunikacyjnymi i wysoką motywacją do pracy. Oczywiście umiejętność obsługi komputera to absolutna podstawa. Pracodawcy preferują osoby mające doświadczenie na podobnym stanowisku lub w marketingu internetowym. Zdarza się, że proces rekrutacji do pracy ma kilka etapów: kandydaci są proszeni o wysłanie CV, a następnie wybrane osoby przechodzą testy kompetencyjne / wykonują zadanie rekrutacyjne, po czym najlepsi są zapraszani na rozmowę o pracę. Aktualne oferty pracy na stanowisku moderatora treści znajdziesz w naszym serwisie!
Zawód content moderator – predyspozycje zawodowe
Zawód content moderatora wiąże się ze sporą odpowiedzialnością, wymaga też kreatywności, uważności i wyczucia trendów internetowych. idealny pracownik to taki, który ma zdolność koncentracji przez długi czas, jest dokładny, potrafi pracować pod presją czasu, ma umiejętności analityczne i rozwiązywania problemów, jest samodzielny i szybko się uczy. Warto pamiętać, że specjalista ds. moderacji treści powinien też wykazywać się dobrym zrozumieniem zasad etyki online i być w stanie przestrzegać wytycznych dotyczących treści w różnych serwisach internetowych.
Ile zarabia moderator treści portalu internetowego?
Zarobki moderatora treści portalu internetowego są różnorodne, w zależności chociażby od miejsca pracy, doświadczenia pracownika i jego zakresu obowiązków. Moderatorzy pracujący w większych firmach lub na specjalistycznych stanowiskach mogą liczyć na konkurencyjne wynagrodzenie, a także benefity, np. bezpłatne szkolenia, ubezpieczenie zdrowotne czy karnety sportowe. Jest to także zawód, w którym pracownicy mają możliwość pracy zdalnej bądź hybrydowej. Ile zatem można zarobić? Według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń mediana płacy miesięcznej brutto jest na poziomie 4680 zł, a jedna czwarta moderatorów treści zarabia co najmniej 5780 zł brutto miesięcznie.
Najnowsze oferty pracy dla moderatora treści
Na Praca.pl regularnie publikujemy nowe oferty pracy na stanowisko moderatora treści i pokrewne stanowiska. Osoby zainteresowane karierą w marketingu internetowym mogą znaleźć propozycje zatrudnienia zarówno na pełny etat, jak i część etatu. Warto zwrócić uwagę na możliwość pracy w trybie home office. Sprawdź szczegółowy opis stanowiska, wymagane kwalifikacje i zaaplikuj. Już teraz możesz zacząć nową karierę!
Praca moderator treści online – najczęściej zadawane pytania:
-
Czy żeby pracować jako moderator treści online muszę mieć wykształcenie wyższe?
Zwykle pracodawcy nie oczekują od kandydatów na moderatorów treści ukończenia konkretnego kierunku studiów, niemniej wykształcenie związane z marketingiem i reklamą, czy chociażby dziennikarstwem, jest mile widziane. Często ważniejsze od formalnego wykształcenia są predyspozycje takie jak kreatywność, zdolności analityczne, umiejętność szybkiego przyswajania informacji. Bardzo dużym atutem jest doświadczenie w pracy z treściami online np. w marketingu, SEO/SEM czy nawet jako copywriter. Rekruterzy oczekują dyspozycyjności i dowodów wysokiej motywacji do pracy.
-
Czy na stanowisku moderatora treści online można liczyć na benefity?
To, czy moderator treści online otrzymuje dodatki do wynagrodzenia, takie jak ubezpieczenie na życie / zdrowotne i inne świadczenia czy karnety na siłownię, zależy od polityki konkretnego pracodawcy. Niemniej, wiele firm oferuje swoim pracownikom pakiety benefitów. Dużym atutem stanowiska jest powszechny dostęp do pracy zdalnej / hybrydowej.