Praca Konsultant najnowsze oferty pracy

Brak ofert

Nie znaleźliśmy ofert pracy spełniających wybrane kryteria.

Sprawdź, czy nie ma literówek we wpisanych frazach lub spróbuj bardziej ogólnego zapytania.

Praca konsultant

Praca konsultanta może być wykonywana w wielu różnych branżach i w ramach bardzo różnorodnych stanowisk. W branży telekomunikacyjnej konsultanci często zajmują stanowiska takie jak telefoniczny doradca klienta, konsultant infolinii, pracownik telesprzedaży czy telefoniczna konsultantka obsługi klienta z językiem obcym. Obsługa klienta na infolinii polegać może przy tym na obsłudze połączeń przychodzących i wychodzących, a konsultanci zwykle specjalizują się w jednym z tych zadań. Również firmy z sektora IT często poszukują konsultantów IT, np. konsultantów i konsultantek ds. wsparcia technicznego. Praca tych osób często polega na rozwiązywaniu problemów technicznych klientów, udzielaniu porad i instrukcji użytkowania sprzętu bądź oprogramowania. Z kolei w dziedzinie usług HR konsultanci mogą specjalizować się w rekrutacji i doradztwie, np. zajmować się szukaniem i selekcjonowaniem odpowiednich kandydatów do pracy w różnych sektorach biznesu. Miejsca pracy czekają także w branży księgowej np. jako konsultant podatkowy. 

Jeśli szukasz nowej pracy, jesteś osobą charyzmatyczną, lubisz pracy z ludźmi i dodatkowo chcesz pracować zdalnie lub w wygodnej formie pracy hybrydowej, stanowisko konsultanta telefonicznego albo pracownika obsługującego czat na żywo może być dla Ciebie idealne. Sprawdź najnowsze ogłoszenia!

Konsultant – co robi?

Konsultant zajmuje się doradzaniem w zakresie różnorodnych usług i produktów. Jeśli wykonuje pracę konsultanta telefonicznego, kontaktuje się z klientami telefonicznie. Konsultant może także odpowiadać na pytania klientów poprzez czat czy bezpośrednio w siedzibie firmy, a nawet w terenie. 

Jako konsultant klienta zwykle będziesz odpowiedzialny za:

  • zarządzanie połączeniami przychodzącymi,
  • wykonywanie telefonów do klientów,
  • prowadzeniem konsultacji, doradzaniem,
  • informowaniem o cechach produktu lub usługi zgodnie ze standardami firmy,
  • rozwiązywaniem problemów związanych z usługami lub produktami, 
  • doradztwo w zakresie zakupu, 
  • obsługą reklamacji,
  • realizacją celów sprzedażowych,
  • nawiązywaniem i utrzymywaniem relacji z klientami lokalnie i międzynarodowo (zależnie od zakresu działalności przedsiębiorstwa).

Dodatkowo, obowiązki będą obejmować na przykład przygotowywanie raportów, uzupełnianiem baz danych klientów. 

Jak zostać konsultantem telefonicznym?

Jeśli chcesz zostać pracownikiem telefonicznej obsługi klienta, przede wszystkim musisz zadbać o swoje umiejętności komunikacyjne. W zawodzie tym liczy się doskonała dykcja, a także charyzma, łatwość formułowania myśli, dar przekonywania. Warto także wykonać szkolenia z technik sprzedażowych i technik negocjacyjnych. 

Pracodawcy zwykle nie wymagają konkretnego wykształcenia ani certyfikatów. Niemniej, te ostatnie mogą być atutem w przypadku ubiegania się o pracę z językiem obcym.  

Najczęściej pracownicy prowadzą szkolenia wstępne dla pracowników call center czy customer service, które wprowadzają w tajniki obsługi infolinii zgodnie ze standardami danej firmy.

Ile zarabia konsultant?

Konsultant telefoniczny w dziale obsługi klienta zarabia około 5 tys. zł brutto miesięcznie (mediana zarobków wg Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń). Płace uzależnione są między innymi od branży, ale i poziomu stanowiska oraz stażu pracy.

Najnowsze oferty pracy w obsłudze klienta w miastach

Zaaplikuj na takie stanowiska jak konsultant ds. telefonicznej obsługi klienta, pracownik sprzedaży telefonicznej, konsultantka infolinii, konsultant telefoniczny ds. technicznych czy specjalista ds. obsługi klientów biznesowych. Zacznij przeglądać nowe oferty i wyślij swoje zgłoszenie!

Praca konsultant – najczęściej zadawane pytania:

  • Czy praca konsultanta wymaga posiadania specjalnych certyfikatów?

W większości przypadków specjalne certyfikaty nie są wymagane do wykonywania pracy jako konsultant, ale posiadanie ich może być niekiedy sporym atutem, szczególnie w specjalistycznych branżach, takich jak finanse czy IT.

  • Jakie są największe wyzwania pracy konsultanta?

Główne wyzwania związane doradzaniem klientom lub rozwiązywaniem ich problemów w czasie sprzedaży produktów i usług polegają na umiejętności zyskania zaufania klienta, umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów. Dużym wyzwaniem może być presja czasu oraz presja związana z realizacją celów sprzedażowych bądź innych. Trudność może stanowić również zarządzanie wieloma zadaniami na raz.

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379