Kierownik sektora marketu dba o odpowiednią organizację pracy oraz efektywne zarządzania działem sprzedaży w obrębie sieci handlowych. To stanowisko wiążące się z dużą odpowiedzialnością, ale też przynoszące sporo satysfakcji. Co zatem robi kierownik sektora marketu? Jego zakres obowiązków obejmuje przede wszystkim nadzór nad zespołem pracowników i planowanie ich pracy, a także zapewnienie właściwej organizacji przestrzeni sektora marketu zgodnie ze strategią marketingową i planami sprzedażowymi, dbanie o właściwą ekspozycję towarów, nadzorowanie stanów magazynowych czy wreszcie utrzymywanie relacji z klientami strategicznymi i korporacyjnymi oraz reprezentowanie firmy na wydarzeniach branżowych. Stanowisko to jest tworzone w różnego rodzaju marketach, od spożywczych po techniczne. Interesuje Cię ta posada? Zacznij nową karierę już teraz i aplikuj na stanowisko kierownika sektora marketu czy do pracy kierownika sklepu.
Kierownik Sektora Marketu – co robi?
Kierownik sektora marketu zarządza całym działem i podległymi pracownikami. Do spektrum jego działań zależy zatem między innymi koordynowanie pracy zespołu sprzedaży i innych pracowników sklepu. Planuje zagospodarowanie przestrzeni regałów i dba o właściwą ekspozycję towarów na półkach, a także chociażby odpowiednie dekoracje, oznaczenia i inne elementy. Kierownik sektora jest również odpowiedzialny za wdrożenie strategii sprzedażowych, przeprowadzanie audytów operacyjnych, niekiedy też za nawiązywanie współpracy z kontrahentami np. dostawcami. Może mieć również za zadanie pozyskiwanie nowych klientów biznesowych i dbanie o relacje z kluczowymi klientami. Co istotne, to także on jest odpowiada za to, by praca w podległym mu dziale przebiegała zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy oraz standardami i polityką firmy.
Jak zostać Kierownikiem Sektora Marketu?
Żeby zdobyć pracę kierownika sektora marketu, zwykle trzeba mieć co najmniej kilkuletnie doświadczenie w obszarze sprzedaży oraz dobre wyniki. Preferowane są osoby z doświadczeniem na podobnych stanowiskach kierowniczych, np. jako zastępca kierownika sklepu, koordynator działu bądź regionalny kierownik sprzedaży. Jest to praca z ludźmi. Niezwykle ważne są w niej umiejętności zarządzania zespołem, a także zdolności organizacyjne. Niekiedy, choć nie zawsze, wymaga się znajomości języków obcych albo określonego wykształcenia np. w obszarze handlu, marketingu, zarządzania.
Stanowisko Kierownika Sektora Marketu – predyspozycje zawodowe
Kierownik sektora marketu powinien mieć wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne, w tym zdolności przywódcze, umiejętność prowadzenia negocjacji, motywowania do pracy. Liczy się asertywność, ale też wysoka kultura osobista. W pracy sprawdzi się osoba potrafiąca organizować pracę własną i innych osób, o zdolnościach analitycznych, a także odporna na stres i pracę pod presją czasu bądź finansową. Warto zauważyć, że na kierowniczych stanowiskach czas pracy jest elastyczny – pracodawcy w pilnych oczekują dyspozycyjności także poza ustalonymi godzinami. Kierownik musi zachować elastyczność, ale też potrafić efektywnie wypoczywać.
Ile zarabia Kierownik Sektora Marketu
Kierownicy w markecie są zatrudniani na pełny etat, najczęściej na stałe, chociaż pojawiają się również oferty pracy tymczasowej. Ile można zarobić na tym odpowiedzialnym stanowisku? Mediana pensji brutto kierowników sklepu wynosi 5530 zł miesięcznie (Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń), niemniej wiele zależy od miejsca pracy, poziomu stanowiska i zakresu obowiązków. W przypadku stanowisk w dużych firmach kierownicy często mogą liczyć na konkurencyjne wynagrodzenie.
Najnowsze oferty pracy dla Kierownika Sektora Marketu
Na portalu Praca.pl regularnie pojawiają się aktualne oferty pracy dla pracowników sprzedaży, w tym kierowników sektora marketu, kierowników salonu, kierowników działu sprzedaży, menedżerów salonu, brand managerów czy innych specjalistów ds. sprzedaży. Oferty zatrudnienia uwzględniają opisy stanowisk, w tym również wymagania wobec kandydatów, dotyczące doświadczenia i umiejętności. Pamiętaj, że jako zalogowany użytkownik możesz korzystać także z bezpłatnego Kreatora CV i szybko stworzyć profesjonalny życiorys zawodowy.
Praca Kierownik Sektora Marketu – najczęściej zadawane pytania:
-
Jakie są najważniejsze obowiązki kierownika sektora marketu?
Można wymienić klika kluczowych obowiązków na stanowisku kierownika sektora marketu. Są to chociażby: zarządzanie działem sprzedaży danego sektora, nadzór nad pracą sprzedawców i doradców klienta, bezpośrednie kontaktowanie się z kluczowymi kontrahentami i klientami, uczestniczenie w procesie rekrutacji nowych pracowników i nadzorowanie ich szkoleń. Kierownik jest odpowiedzialny za osiąganie celów sprzedażowych przez dział oraz zapewnienie wysokiej jakości obsługi klienta.
-
Jakie muszę mieć kwalifikacje, żeby zostać kierownikiem sektora marketu?
Pracodawcy zwykle oczekują doświadczenia w pracy na stanowiskach kierowniczych w handlu. Istotna jest potwierdzona umiejętność zarządzania zespołem, choćby niewielkim, a także zdolność efektywnej komunikacji i prowadzenia negocjacji. Kandydaci na kierowników sektora marketu powinni również posiadać umiejętności w zakresie organizacji pracy i motywowania zespołu. Mile widziane są chociażby znajomość języków obcych, kursy z zarządzania i szkolenia branżowe.