Praca kierownika ds. produktu polega na zarządzania ofertą produktową w firmie. Osoba na tym stanowisku odpowiada za rozwijanie nowych produktów, zarządzanie tzw. życiem produktu od pomysłu aż po wdrożenie na rynek, jak również za współpracę z działami marketingu, sprzedaży oraz R&D w celu zapewnienia sukcesu rynkowego produktów. Product managerowie pracują między innymi w branży technologicznej, marketingowej, finansowej czy produkcyjnej. Niezależnie od dziedziny działalności, do zakresu obowiązków pracownika należy stałe monitorowanie rynku, analiza potrzeb klientów, zlecanie i analizowanie wyników badań konsumenckich, dostosowywanie oferty produktowej do nieustannie zmieniających się trendów. Na rynku pracy nieustannie pojawiają się ofert pracy – kierownik ds. produktu, menedżer produktu, menedżer ds. rozwoju produktu, manager sprzedaży czy młodszy menadżer produktu. Zapoznaj się z opisami stanowisk i zaaplikuj!
Kierownik ds. Produktu – co robi?
Kierownik ds. produktu odgrywa kluczową rolę w rozwijaniu produktu firmy, od jego koncepcji po wypuszczenie na rynek i badanie satysfakcji konsumentów. Product manager opracowuje strategię produktu, ma nadzór nad pracą zespołu projektowego, współpracuje z marketingiem i innymi działami firmy, zleca badania konsumenckie, doskonali produkt, by jak najbardziej spełniał potrzeby klientów. Kierownik produktu musi również analizować konkurencję oraz przewidywać trendy, by dostosować ofertę produktową do zmieniających się oczekiwań wybranych grup docelowych. Jego praca wymaga doskonałej znajomości produktu, możliwości i strategii firmy.
Jak zostać kierownikiem ds. produktu?
W wielu ogłoszeniach o pracę na stanowisko kierownika ds. produktu uwzględnia się wymóg wyszktałcenia wyższego, w dziedzinach takich jak marketing, zarządzanie czy inżynieria. Bardzo ważne dla wielu pracodawców jest także to, czy kandydat posiada doświadczenia w pracy związanej z rozwojem produktu, marketingiem lub sprzedażą oraz znajomość rynku, na którym działa firma. Co więcej, kandydaci powinni cechować się umiejętnościami analitycznymi, zdolnością do strategicznego planowania oraz mieć rozwinięte zdolności komunikacyjne. W pracy tej sprawdzą się osoby kreatywne, z bogatą wyobraźnią, która pomaga im w kreowaniu oryginalnych produktów i znajdywaniu nieszablonowych rozwiązań marketingowych. Ważna jest też odporność na stres i umiejętność radzenia sobie z odpowiedzialnością za realizację celów biznesowych.
Ile zarabia product manager?
Stanowisko product managera wiąże się z atrakcyjnymi zarobkami. Zgodnie z informacją Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń stawka rynkowa wypłaty product managera na średnim stanowisku wynosi około 6,8-12 tys. zł brutto na miesiąc. Starsi specjaliści zarabiają często kilkanaście tys. zł miesięcznie.
Najnowsze oferty pracy dla managera ds. produktu
Interesuje Cię praca polegająca na rozwijaniu produktu i marki, prowadzeniu produktu oraz jego kampanii marketingowej? Wielu pracodawców poszukuje kandydatów na stanowiska takie jak product manager czy manager ds. marketingu. W naszym serwisie znajdziesz atrakcyjne oferty pracy. Zgłoś swoją kandydaturę! Nie masz doświadczenia na stanowisku managera? Zobacz, jakie masz możliwości pracy na stanowiskach juniorskich i asystenckich. Buduj swoją karierę!
Praca kierownik ds. produktu – najczęściej zadawane pytania:
-
Czy muszę mieć doświadczenie, by pracować na stanowisku kierownika ds. produktu?
Pracodawcy zazwyczaj poszukują osób, które mają już doświadczenie w pracy związanej z rozwojem biznesu, zarządzaniem produktem lub sprzedażą. Senior manager produktu powinien mieć doświadczenie w tworzeniu i nadzorowaniu realizacji strategii biznesowej, analizie działań konkurencji oraz w prowadzeniu sklepu internetowego. Niemniej często na rynku pracy pojawiają się oferty skierowane także juniorów. Jeśli nie masz jeszcze doświadczenia, aplikuj na niższe stanowiska asystenckie, poszukaj stażu albo praktyk.
-
Jakie umiejętności są niezbędne u kierownika do spraw produktu?
Kierownik ds. produktu powinien wykazywać się zaawansowanymi umiejętnościami w zakresie analizy danych rynkowych, co jest niezbędne do ustalenia preferencji konsumentów, optymalnych parametrów produktu czy dostosowania strategii marketingowej produktu do warunków na rynku i działań konkurencji. Co więcej, osoba zatrudniona na tym stanowisku powinna posiadać umiejętności komunikacyjne, aby umieć efektywnie prezentować produkty firmy i budować długotrwałe relacje z klientami.