Inżynier ds. wsparcia technicznego może pracować w różnych sektorach branży technicznej. Swoje obowiązku służbowe wykonuje na przykład w działach wsparcia technicznego IT, w zespołach wsparcia technicznego sprzedaży, helpdeskach, działach jakości, działach sprzedaży itp. Osoby na tym stanowisku zajmują się zwykle m.in. przygotowywaniem ofert, przygotowywaniem informacji technicznych dla klientów i handlowców, udzielaniem porad technicznych. Sprawdź nowe ofert pracy na stanowisko inżynier ds. wsparcia technicznego, inżyniera konsultanta technicznego, regionalnego przedstawiciela technicznego, doradcy ds. techniczno-handlowych i pokrewne posady. W każdym ogłoszeniu znajdziesz zakres obowiązków, wymagania pracodawcy, warunki zatrudnienia. Zaaplikuj już dziś!
Inżynier ds. wsparcia technicznego – co robi?
Inżynier ds. wsparcia technicznego odpowiada za diagnozowanie i rozwiązywanie problemów technicznych w różnych sektorach biznesowych. Może mieć różnorodny zakres obowiązków, niemniej często jego podstawowym zadaniem jest czuwanie nad poprawnym działaniem systemów i infrastruktury technicznej danej firmy. Inżynier może być zaangażowany w szkolenie użytkowników oraz aktualizację dokumentacji technicznej. Ponadto pracownicy mogą zajmować się monitorowaniem harmonogramów projektów technicznych i wspieraniem realizacji zadań pod kątem technicznym. Inżynierzy wsparcia technicznego mogą także pracować w zespołach helpdesk.
Inne powiązane z tym zawodem stanowiska to chociażby przedstawiciel handlowo-techniczny, doradca handlowo–techniczny, przedstawiciel handlowy ds. technicznych, przedstawiciel techniczno-handlowy. W tym przypadku praca polega przede wszystkim na doradzaniu klientom w kwestiach technicznych, aktywnej sprzedaży, realizacji celów sprzedażowych, przygotowywaniu ofert i budowaniu relacji z klientami.
Jak zostać inżynierem ds. wsparcia technicznego?
Ścieżka kariery inżyniera ds. wsparcia technicznego zaczyna się od zdobycia odpowiedniego wykształcenia w ramach studiów inżynierskich. Po ich ukończeniu (i obronie dyplomu) uzyskuje się tytuł inżyniera w danej dziedzinie. Co jednak istotne, w czasie studiów przyszli specjaliści odbywają praktyki studenckie i staże. Warto zadbać o to, by pierwsze doświadczenia zawodowe były jak najbardziej owocne i dobrze przygotowywały do przyszłej pracy. Co więcej, wielu pracodawców przyjmujących absolwentów bez doświadczenia na rynku pracy zwraca uwagę właśnie na owe praktyki i staże.
Zależnie od dziedziny działalności oraz specyfiki firmy, niezbędne może być posiadanie uprawnień, a także biegłej znajomości języka angielskiego (najczęściej) lub innego języka obcego).
Pracodawcy szukają osób kreatywnych, dokładnych, które szybko się uczą, mają analityczny umysł i są dociekliwi i wytrwali w szukaniu rozwiązań technicznych. Ważna jest także umiejętność pracy w zespole, a na niektórych stanowiskach, polegających na zdobywaniu nowych klientów i rozwiązywaniu ich problemów technicznych, liczy się także wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne, charyzma i dobre podejście do klienta.
Ile zarabia inżynier wsparcia technicznego?
Zarobki inżyniera wsparcia technicznego uzależnione są w znacznym stopniu dziedziną gospodarczą, w jakiej pracuje. Większość specjalistów może jednak liczyć na dobre płace. Przykładowo, mediana zarobków inżyniera ds. wsparcia technicznego IT w Polsce wynosi ok 7,4 tys. zł brutto na miesiąc (Sedlak&Sedlak).
Najnowsze oferty pracy dla inżyniera ds. wsparcia technicznego
Interesują Cię ofert pracy – inżynier ds. wsparcia technicznego? Wielu pracodawców pilnie poszukuje kandydatów na to i pokrewne stanowiska. Zacznij przeglądać ogłoszenia i zaaplikuj! W czasie czytania ogłoszeń zwróć szczególną uwagę na warunki zatrudnienia. Pamiętaj, że zależnie od stanowiska i branży, może to być zarówno praca w terenie, jak i w biurze lub innym miejscu.
Praca inżynier ds. wsparcia technicznego – najczęściej zadawane pytania:
-
Czy praca inżyniera ds. wsparcia technicznego wymaga odbywania podróży służbowych?
Wiele oczywiście zależy od specyfiki stanowiska i obszaru działalności firmy, niemniej często praca na tym stanowisku może wiązać się z odbywaniem podróży służbowych, szczególnie gdy wsparcie techniczne jest świadczone bezpośrednio u klienta lub w różnych lokalizacjach przedsiębiorstwa.
-
Jakie są najważniejsze kompetencje miękkie w tym zawodzie?
Bardzo istotne jest to, by inżynier ds. wsparcia technicznego był osobą kreatywną, dociekliwą i miał łatwość szybkiego rozwiązywania problemów. Liczą się także zdolności analityczne, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność.