Praca doradcy ubezpieczeniowego / doradcy klienta ds. ubezpieczeń polega na aktywnym pozyskiwaniu nowych klientów oraz utrzymywaniu długotrwałych relacji z obecnymi klientami towarzystw ubezpieczeniowych. Na co dzień doradcy ds. ubezpieczeń zajmują się, jak sama nazwa wskazuje, doradzaniem klientom w zakresie wyboru odpowiednich polis ubezpieczeniowych, np. majątkowych, ubezpieczeń komunikacyjnych, związanych z podróżami i innych, a także koordynacją procesów związanych ze zgłaszaniem i likwidacją szkód. Skuteczny specjalista i specjalistka ds. ubezpieczeń doskonale zna ofertę firmy, potrafi rozpoznać potrzeby klientów i przedstawić im najkorzystniejsze opcje. Często doradca pełni zarazem funkcję sprzedawcy produktów ubezpieczeniowych. Szansę na karierę w branży ubezpieczeniowej mają zarówno doświadczeni handlowcy, jak osoby bez żadnego stażu pracy, które mogą podjąć się zadań jako juniorzy. Sprawdź ogłoszenia dotyczące pracy doradcy ubezpieczeniowego, a także zapoznaj się z pełnym opisem stanowiska.
Doradca ubezpieczeniowy – co robi?
Doradca ubezpieczeniowy zajmuje się pozyskiwaniem klientów oraz obsługą istniejących portfeli klientów w zakresie ubezpiecz majątkowych, komunikacyjnych, podróżnych, na życie i innych. Zakres obowiązków osoby na tym stanowisku obejmuje:
- rozpoznawanie potrzeb i preferencji klientów,
- przedstawianie ofert,
- doradzanie klientom w wyborze najlepszych ofert ubezpieczenia,
- negocjowanie warunków polis
- przyjmowanie gotówkowych i bezgotówkowych wpłat ubezpieczeń.
Doradca dba o wysoką jakoś obsługi klienta, zgodnie z polityką firmy oraz standardami branży ubezpieczeniowej. W swojej codziennej pracy może obsługiwać klientów indywidualnych bądź specjalizować się w obsłudze klientów biznesowych / korporacyjnych. Osoby na tym stanowisku wykonują samodzielną pracę zgodnie z wytycznymi koordynatora działu, w razie potrzeby współpracują z różnymi specjalistami np. analitykami czy służbami w celu weryfikacji okoliczności będących podstawą do wypłacenia ubezpieczenia, jeśli to leży w zakresie obowiązków pracownika. Warto wiedzieć, że obecnie wielu doradców ubezpieczeniowych może pracować zdalnie lub hybrydowo. Niekiedy zachodzi także potrzeba podróży służbowych i udziału w spotkaniach z klientami.
Jak zostać doradcą ubezpieczeniowym?
Jak zostać agentem lub doradcą ubezpieczeniowym? Zwykle pracodawcy nie wymagają konkretnego wykształcenia, choć mile widziani są absolwenci uczelni wyższych np. z dyplomem marketingu, administracji, psychologii biznesu. W czasie rozmowy kwalifikacyjnej warto wykazać się przynajmniej podstawową znajomością branży ubezpieczeniowej i produktów oferowanych na rynku. Nie przejmuj się, jeśli nie masz doświadczenia, gdyż wiele firm oferuje szkolenia wstępne oraz wsparcie merytoryczne dla nowicjuszy w branży. Przygotuj CV, w którym podkreślisz swoje doświadczenie w obsłudze klienta (np. w sprzedaży) i umiejętności interpersonalne. Gdzie aplikować? Na Praca.pl znajdziesz wiele ogłoszeń o pracę z różnych województw. Zwróć uwagę na to, że stanowisko doradcy niekiedy oferowane jest w formie etatu, niemniej czasami firma ubezpieczeniowa możliwość współpracy w ramach kontraktu b2b czy na zlecenie.
Stanowisko specjalisty ds. ubezpieczeń – predyspozycje zawodowe:
Pracodawcy oczekują, że doradca klienta ds. ubezpieczeń będzie świadczył obsługę klientów zgodnie ze standardami firmy, dbał o jej dobre imię, umiejętnie podtrzymywał relacje biznesowe, a także osiągał wyznaczone cele np. sprzedażowe. By dobrze wywiązywać się z tych obowiązków, należy wykazywać się pewnymi umiejętnościami interpersonalnymi. Liczy się przede wszystkim komunikatywność, umiejętność zawiązywania i utrzymywania długotrwałych relacji, wzbudzania zaufania, prowadzenia negocjacji i dokonywania analizy potrzeb klienta. Ponadto specjaliści do spraw ubezpieczeń powinni cechować się chęcią do nauki, być osobami zainteresowanymi tą dynamicznie zmieniającą się branżą. Jak w każdej pracy z klientem, także na stanowisku doradcy ubezpieczeniowego ważna jest też asertywność, wysoka kultura osobista oraz odporność na stres i umiejętność oddzielenia życia zawodowego i prywatnego.
Ile zarabia doradca ubezpieczeniowy?
Zarobki doradcy ubezpieczeniowego mogą być zróżnicowane. Z jednej strony dlatego, że zależą od doświadczenia pracownika, poziomu jego stanowiska, miejsca pracy czy typu umowy. Z drugiej, z uwagi na to, że wypłata większości agentów ubezpieczeniowych składa się z podstawy oraz prowizji od sprzedaży. Taki system daje możliwość osiągnięcia atrakcyjnych zarobków przy realizacji planów sprzedażowych, niemniej nakłada także wysoką presję na pracownika: gdy ten jest mniej skuteczny, zarabia mniej. Mediana miesięcznej płacy doradcy ubezpieczeniowego wynosi 5380 zł brutto (Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń).
Najnowsze oferty pracy dla doradcy ubezpieczeniowego
Na portalu Praca.pl znajdziesz oferty pracy na stanowisko doradcy ubezpieczeniowego czy eksperta ds. ubezpieczeń. Pojawiają się propozycje zarówno dla doświadczonych specjalistów, jak i dla osób rozpoczynających swoją karierę w ubezpieczeniach i sprzedaży produktów dodatkowych. Zwróć uwagę na wymagania pracodawców, oferowane warunki zatrudnienia (wymiar i godziny pracy, typ umowy) i aplikuj!
Praca doradca ubezpieczeniowy – najczęściej zadawane pytania:
-
Jakie są podstawowe obowiązki doradcy ubezpieczeniowego?
Kluczowym zadaniem konsultanta ds. ubezpieczeń jest obsługa umów ubezpieczenia istniejących klientów, a niekiedy także pozyskiwanie nowych klientów. Doradca jest odpowiedzialny za sprzedaż produktów ubezpieczeniowych, na przykład sprzedaż ubezpieczeń majątkowych, podróżnych, komunikacyjnych, ubezpieczeń OC i innych produktów ubezpieczeniowych. Zakres obowiązków obejmuje zatem analizę potrzeb klientów, przedstawienie oferty, doradzanie w zakresie najlepszego wyboru polisy oraz pomoc pozakupową, odpowiadanie na pytania klientów firmy ubezpieczeniowej. Praca często ma charakter telesprzedaży / telefonicznej obsługi klienta i bywa wykonywana zdalnie bądź hybrydowo.
-
Jak znaleźć pracę jako doradca ubezpieczeniowy?
Osoby szukające pracy w charakterze doradcy ubezpieczeniowy mogą znaleźć atrakcyjne oferty pracy na Praca.pl. Wpisz nazwę tego stanowiska do paska wyszukiwania albo sprawdź oferty znajdujące się w obszarze zawodowym: Ubezpieczenia. Za pośrednictwem portalu możesz zaaplikować, wysłać CV, a także kontaktować się z pracodawcami.