Praca doradcy klienta we Wrocławiu stwarza dość szerokie możliwości rozwoju zawodowego, przede wszystkim w takich branżach jak nieruchomości, ubezpieczeniowa, produkcji oprogramowania czy sprzedaż detaliczna i handel hurtowy. Osoby celujące w to stanowisko mogą znaleźć zatrudnienie w firmach działających na terenie woj. dolnośląskiego lub w samym Wrocławiu. Z uwagi na upowszechnienie pracy zdalnej fizyczna obecność w siedzibie przedsiębiorstwa już nie zawsze jest wymagana. Atutem pracy zarówno sprzedawców, jak i doradców klienta są zwykle oferowane stabilne warunki pracy na pełny etat. Mile widziani są zarówno lokalni mieszkańcy, jak i chociażby pracownicy z Ukrainy, niemniej wymaga się biegłej znajomości języka polskiego, a niekiedy również języka obcego np. jęz. niemieckiego, angielskiego, czeskiego. Typowy zakres obowiązków doradcy klienta obejmuje kontakt z klientami, doradztwo w zakresie dostępnych produktów i usług, a także dbanie o najwyższą jakość obsługi zgodnie z oczekiwaniami klientów i polityką firmy.
Wrocław, jako jedno z największych miast Polski i największe centrum gospodarcze w regionie, generuje ogromne zapotrzebowanie na pracowników sektora handlowego i usługowego. Jeśli szukasz nowej pracy w opiece klienta, chcesz rozwijać się w pracy z ludźmi, zacznij regularnie przeglądać ogłoszenia w naszym serwisie. Ustaw także Job Alert, który wyśle Ci powiadomienia, gdy pojawią się propozycje zatrudnienia zgodne z Twoimi preferencjami.
Wrocław doradca klienta – co robi?
Doradca klienta we Wrocławiu zajmuje się profesjonalnym doradzaniem w zakresie produktów i usług oferowanych przez daną firmę. Pracownik ten odpowiedzialny jest za budowanie długotrwałych relacji z klientami, co może oznaczać częste kontaktowanie się z nimi wybranymi kanałami, odpowiadanie na ich pytania i zgłaszane problemy, opiekę pozakupową, kierowanie do działów reklamacji czy serwisu, a także tworzenie ofert i zachęcanie do zakupu. Doradcy klienta rzadko aktywnie poszukują klientów tak jak handlowcy, niemniej wiele zależy od specyfiki danego stanowiska. Co więcej, zwykle dany pracownik opiekuje się przydzieloną mu grupą klientów.
Do innych zadań doradcy klienta należeć może przygotowywanie raportów pracy, a także aktualizowanie baz danych klientów zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Ponadto doradcy powinni monitorować rynek, w szczególności działania konkurencji, by móc lepiej dostosowywać oferty do potrzeb klientów.
Jak zostać doradcą klienta we Wrocławiu?
Bez wątpienia na tym stanowisku najważniejsze są doskonale rozwinięte umiejętności komunikacyjne i interpersonalne. Większość pracodawców wymaga także znajomości języka polskiego na wysokim poziomie oraz podstawowej wiedzy o branży, w której firma działa (choć w tym drugim zakresie zwykle prowadzone są szkolenia wstępne). Wymagana jest także co najmniej podstawowa znajomość obsługi komputera.
Ile zarabia doradca klienta Wrocław?
Doradcy klienta zarabiają najczęściej od 4,7 tys. zł brutto do 6,7 tys. zł brutto na miesiąc, wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń. Wynagrodzenia doradców klienta w dużych miastach, takich jak Wrocław, mogą być jednak znacznie wyższe. Płace zależą także od stażu pracy, umiejętności, typu klientów, jakimi opiekuje się dana osoba (indywidualni, korporacyjni), czy choćby tego, czy obowiązki wypełnia w języku polskim, czy w języku obcym.
Najnowsze oferty pracy dla opiekuna klienta we Wrocławiu
Dołącz do zespołu doradców klienta i rozwijaj swoje umiejętności w wybranej branży! U nas znajdziesz oferty pracy z różnych lokalizacji, skierowane zarówno do osób początkujących, jak i najbardziej doświadczonych specjalistów. Zacznij wyszukiwać ogłoszenia i aplikuj!
Praca doradca klienta Wrocław – najczęściej zadawane pytania:
-
Jakie są cechy dobrego doradcy klienta?
Dobry doradca klienta powinien przede wszystkim lubić pracować z ludźmi. Ważne, by był empatyczny, cierpliwy i odporny na stres, jaki może się pojawić w kontaktach z tzw. trudnymi klientami. Ważna jest również zdolność do szybkiego rozwiązywania problemów oraz umiejętność budowania relacji z klientami.
-
Czy do pracy jako doradca klienta potrzebne są jakieś certyfikaty?
Choć specjalne certyfikaty nie są zazwyczaj wymagane przez pracodawców, zdobycie tych związanych z obsługą klienta, technikami sprzedażowymi, technikami negocjacyjnymi czy konkretną branżą może pomóc w zdobyciu pracy czy awansie na wyższe stanowisko.