Doradztwo w zakresie oferowanych produktów i usług, a niekiedy także aktywna sprzedaż produktów i usług, nawiązywanie kontaktów, kompleksowa opieka nad klientami, realizacja procesu zakupowego, reklamacji itp. – to częste zadania osoby zajmującej stanowisko doradcy klienta. W stolicy Polski i województwa mazowieckiego bez trudu można natknąć się na oferty firm poszukujących zdolnych i ambitnych doradców klienta. Chętni mogą aplikować na stanowiska w wielu sektorach, takich jak bankowość, rynek nieruchomości, telekomunikacja, sprzedaż detaliczna telefoniczna sprzedaż produktów cyfrowych, W Warszawie, największym centrum biznesowym Polski, doradcy klienta znajdują zatrudnienie m.in. w renomowanych firmach i instytucjach, gdzie oferują profesjonalne doradztwo i dbałość o najwyższe standardy obsługi klienta. Na jakie stanowiska najczęściej rekrutują stołeczne firmy? Co oznacza praca w customer service? Czytaj dalej i poznaj od podszewki stanowisko doradcy klienta.
Doradca klienta Warszawa – opis stanowiska
Codzienna praca doradcy klienta w Warszawie polega, ogólnie rzecz ujmując, na profesjonalnej obsłudze klientów, doborze optymalnych produktów i aktywnym doradzaniu klientom rozwiązań odpowiadających ich potrzebom. Doradca klienta rekomenduje różne produkty czy usługi, należy jednak pamiętać, że ostatecznie pracownik ten ma za zadanie zachęcić klientów zainteresowanych ofertą firmy do finalizacji zakupu. Dlatego w zakresie obowiązków specjalistów ds. obsługi klienta leży między innymi pozyskiwanie klientów, a także nierzadko realizowanie celów sprzedażowych. Oprócz rzetelnej obsługi klientów, osoba na tym stanowisku ma za zadanie bieżące raportowanie wyników swojej pracy przełożonym / w systemie.
Miejscem pracy doradcy klienta może być sklep, punkt usługowy, placówka bankowa, call center. Coraz częściej pracownicy obsługi klienta pracują zdalnie z domu bądź w trybie hybrydowym.
Jak zostać doradcą klienta w Warszawie
Żeby zacząć pracę w charakterze doradcy klienta w Warszawie, należy posiadać przede wszystkim rozwinięte umiejętności komunikacyjne oraz zdolność budowania dobrych relacji z klientami. Liczy się empatia, ale i asertywność, umiejętności negocjacyjne czy dar przekonywania. Zwykle nie ma wysokich wymagań co do wykształcenia kandydata. Aktualne oferty pracy są dostępne na Praca.pl. W naszym serwisie znajdziesz ogłoszenia od warszawskich pracodawców, a także te z urzędów pracy. Pamiętaj, że od kandydata wymaga się zazwyczaj przesłania CV. W przygotowaniu tego dokumentu pomoże Ci Kreator CV za darmo, dostępny na Praca.pl.
Praca w obsłudze klienta – predyspozycje zawodowe
Praca w obsłudze klienta wymaga nade wszystko bardzo dobrych umiejętności komunikacyjnych. Liczy się zarazem empatia pozwalająca rozpoznać, zrozumieć i spełnić potrzeby klientów. Kandydaci na stanowisko doradcy klienta powinni być też odporni na stres i elastyczni, co z kolei pozwala skutecznie radzić sobie z różnymi sytuacjami oraz negocjować warunki sprzedaży usług czy produktów. Inne istotne predyspozycje zawodowe to umiejętność aktywnego słuchania, prowadzenia negocjacji, a także wysoka kultura osobista, wysoka motywacja do pracy i nastawienie na cel. Doradca klienta zwykle pracuje w zespole, pod kierunkiem na przykład kierownika sklepu lub managera ds. obsługi klienta. Istotna jest zatem także umiejętność pracy w grupie i wspólnego dążenia do obranych celów.
Ile zarabia doradca klienta w Warszawie?
Mediana zarobków doradcy klienta na samodzielnym stanowisku to 5000 zł brutto miesięcznie (Sedlak&Sedlak). Warto jednak pamiętać, że jest to zawód, w którym osoby ambitne, umiejętnie zarządzające własną bazą klientów i skuteczne w realizacji celów sprzedażowych bądź marketingowych, otrzymują nierzadko wysokie prowizje. Co więcej, doradcy klienta w Warszawie zwykle mogą osiągać wyższe wynagrodzenia od tych stosowanych w innych częściach kraju. Wynika to między innymi z lokalnych warunków ekonomicznych (wyższe koszty życia niż w małych miejscowościach to także często wyższe zarobki).
Doradca ubezpieczeniowy, agent ubezpieczeniowy Warszawa
Doradca ubezpieczeniowy to specjalista, który prowadzi profesjonalne doradztwo w zakresie ubezpieczeń. Osoba na tym stanowisku musi dobrze znać rynek ubezpieczeń oraz być w stanie dopasować oferty do indywidualnych potrzeb klientów, zgodnie z polityką firmy. Jest to zawód wymagający rozwiniętych umiejętności negocjacyjnych, daru przekonywania negocjacyjnych. Praca wymaga także bieżącego śledzenia zmian na rynku ubezpieczeń, w tym przyglądania się strategiom konkurencji.
Doradca ds. produktów cyfrowych
Doradca ds. produktów cyfrowych to specjalista, którego zadania zawodowe skupiają się na doradztwie w zakresie (a często jednocześnie sprzedaży) nowoczesnych technologii i rozwiązań cyfrowych. W Warszawie, a więc mieście o wysoko rozwiniętej infrastrukturze technologicznej, doradcy ds. produktów cyfrowych mają szerokie pole do działania. Przykładowo, doradzając klientom rozwiązania w zakresie oprogramowania dla firm, systemów zabezpieczeń cyfrowych, zakupu różnego rodzaju aplikacji.
Doradca serwisowy
Doradca serwisowy w Warszawie to pracownik, który odpowiada za obsługę posprzedażową i techniczną klientów danej firmy lub na przykład klienta towarzystwa ubezpieczeniowego odpowiadającego za serwisowanie urządzeń objętych gwarancją / ubezpieczeniem. Praca tego specjalisty polega na udzielaniu wsparcia klientom, doradztwa i rozwiązywaniu problemów związanych z produktami / usługami. Osoba na tym stanowisku musi doskonale znać produkt, być osoba komunikatywną i odporną na stres związany z pracą z klientem.
Doradca klienta z językiem niemieckim Warszawa
Doradca klienta z językiem niemieckim w Warszawie obsługuje klientów niemieckojęzycznych. Jest to prestiżowe stanowisko wiążące się nieraz z wysokimi zarobkami. Pracownik oferuje klientom wsparcie i doradztwo na wysokim poziomie, posługując się językiem niemieckim biznesowym / branżowym. Stanowisko to funkcjonuje w międzynarodowych firmach, w których zapotrzebowanie na wielojęzycznych doradców stale wzrasta. Od kandydatów do pracy często wymaga się certyfikatu językowego potwierdzającego kompetencje, ukończenia studiów na kierunku filologia niemiecka. Niekiedy prowadzone są testy wstępne, badające poziom znajomości języka.
Telefoniczny doradca klienta Warszawa – praca w call center
Telefoniczny doradca klienta w call center w Warszawie to jedna z tych posad, którą chętnie wybierają studenci oraz osoby chcące dorobić. Pracownik call center odpowiada za obsługę połączeń przychodzących lub wychodzących, a niekiedy obu rodzajów. Jego głównymi zadaniami są profesjonalna obsługa klientów, na przykład poprzez udzielanie informacji o produktach i usługach. Osoba zatrudniona może pełnić fukcję doradcy i przedstawiciela handlowego, wówczas w zakresie jej obowiązków leży zarazem realizacja planów sprzedażowych. Jest to bez wątpienia praca, która wymaga doskonałych umiejętności komunikacyjnych i zdolności szybkiego reagowania na potrzeby klientów, odporności na stres i daru przekonywania.
Doradca klienta biznesowego Warszawa
Doradca klienta biznesowego w Warszawie to doskonałe stanowisko dla osób, które chcą rozwijać swoją karierę w biznesie. Pracownik skupia się w niej na obsłudze firm i instytucji. Doradza rozwiązania i produkty, oferuje wsparcie w procesie zakupowym czy reklamacyjnym. Zakres obowiązków tego specjalisty obejmuje także negocjowanie warunków współpracy i utrzymywanie długotrwałych relacji z kluczowymi klientami. W stolicy doradcy biznesowi odgrywają kluczową rolę w rozwoju relacji B2B. Stanowisko często wiąże się z prestiżem, wysokimi płacami i pozwala na budowanie personal brandingu w branży.
Doradca klienta, sprzedawca, przedstawiciel handlowy w Warszawie – perspektywy, etat
Doradca klienta, sprzedawca, czy przedstawiciel handlowy – w Warszawie często można natknąć się na oferty pracy na te stanowiska. Kandydatom zwykle oferuje się umowę o pracę bądź umowę o dzieło, choć można natknąć się także na propozycje współpracy b2b. Nie zawsze jest to praca na pełen etat. Doradcy klienta przez telefon często mogą dostosowywać grafik do własnych potrzeb. Co więcej, pracownicy telefonicznej obsługi klienta często mają możliwość pracy w trybie home office lub pracy hybrydowej.
Doradca klienta Warszawa – sprawdź najnowsze oferty pracy
Szukasz pracy w obszarze obsługi klienta indywidualnego lub klienta korporacyjnego? Najnowsze oferty dotyczące różnorodnych posad z tej dziedziny znajdziesz na Praca.pl. Zacznij regularnie sprawdzać ogłoszenia, a także ustaw Job Alert dla zawodu doradcy klienta w Warszawie, żeby nie przegapić żadnego wartościowego ogłoszenia. Wymarzona praca jest na wyciągnięcie ręki!
Praca doradca klienta Warszawa – najczęściej zadawane pytania:
-
Jakie są najważniejsze obowiązki doradcy klienta w Warszawie?
Doradca klienta pracujący w Warszawie może mieć bardzo różny zakres obowiązków, co wynika z różnorodności branż, w jakich działają stołeczne firmy. Przede wszystkim pracownik odpowiada jednak za profesjonalną obsługę klientów, prowadzi doradztwo w zakresie dostępnych produktów i usług. Jego codzienne obowiązki obejmują najczęściej także aktywne pozyskiwanie nowych klientów i zarazem budowanie, utrzymywanie długotrwałych relacji z obecnymi klientami.
-
Jakie umiejętności są istotne w pracy doradcy klienta zatrudnionego w Warszawie?
Kluczowe umiejętności doradcy klienta w Warszawie to przede wszystkim: doskonale rozwinięte zdolności komunikacyjne, umiejętność budowania relacji, empatia pozwalająca na zrozumienie potrzeb klientów, a także odporność na stres i umiejętność pracy pod presją (czasu, finansową lub inną). Ważna jest również zdolność do pracy w dynamicznym środowisku i umiejętność szybkiego reagowania na zmieniające się warunki.