Praca Asystent Klienta najnowsze oferty pracy

Brak ofert

Nie znaleźliśmy ofert pracy spełniających wybrane kryteria.

Sprawdź, czy nie ma literówek we wpisanych frazach lub spróbuj bardziej ogólnego zapytania.

Praca Asystent Klienta

Asystent klienta to stanowisko tworzone w firmach z branży handlowej i usługowej. Łączy w sobie elementy obsługi klienta, sprzedaży oraz pracy administracyjnej. Osoby na tym stanowisku często pracują w działach obsługi klienta, działach sprzedaży lub bezpośrednio w punktach obsługi klienta, takich jak sale sprzedaży czy biura usługowe. Pracownicy mogą specjalizować się w obsłudze klientów określonego typu, np. w ramach stanowiska asystenta ds. klienta indywidualnego, asystentki ds. klienta korporacyjnego czy asystenta sprzedaży ds. klientów premium.

Głównym zadaniem asystenta działu obsługi klienta / asystenta klienta jest asystowanie klientowi w procesie zakupowym oraz opieka pozakupowa. Oznacza to między innymi przedstawianie oferty, zachęcanie do zakupu, odpowiadanie na pytania, rozwiązywanie problemów związanych ze skorzystaniem z oferty, kierowanie do właściwych działów firmy np. działu reklamacji, wystawianie rachunków i faktur.

Pracownicy obsługi klienta i sprzedaży są pilnie poszukiwani w wielu częściach Polski. Nowe oferty pracy na stanowisku asystenta sprzedaży znajdziesz w naszym serwisie. Sprawdź i zaaplikuj!

Asystent klienta – co robi?

Asystent klienta może wypełniać zarazem funkcję doradcy, jak i sprzedawcy. Jego obowiązki mogą się różnić zależnie od miejsca zatrudnienia, jednak zwykle jest odpowiedzialny np. za:

  • obsługę połączeń przychodzących, maili, chatu z klientami, 
  • przedstawianie oferty, 
  • doradzanie w zakresie skorzystania z usługi, 
  • odpowiadanie na pytania klientów,
  • bezpośredni kontakt z klientami w salonie sprzedaży / punkcie usługowym, 
  • wprowadzanie danych do systemów,
  • potwierdzanie dostępności towarów,
  • przygotowywanie ofert handlowych,
  • czuwanie nad realizacją dostaw.

Osoba na tym stanowisku może uczestniczyć w przygotowywaniu i realizacji kampanii promocyjnych oraz obsłudze reklamacji. Jego celem jest nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z klientami, a także dbanie o profesjonalny i pozytywny wizerunek firmy. 

Jak zostać asystentem klienta?

Pracodawcy cenią kandydatów, którzy mają doświadczenie zawodowe w obsłudze klienta lub w działach administracyjnych, jednak osoby bez stażu także mają szanse na zatrudnienie, bowiem oczekiwania wobec juniorów w tym zawodzie nie są wygórowane, a ponadto wiele firm prowadzi szkolenia wstępne dla nowych osób. Mile widziane jest także wykształcenie średnie lub wyższe w dziedzinach związanych z handlem, marketingiem lub zarządzaniem. Istotne mogą być kompetencje cyfrowe, a także znajomość technik sprzedażowych. Kandydaci powinni wykazywać się rozwiniętymi umiejętnościami komunikacyjnymi organizacyjnymi. Firmy poszukują osób otwartych, charyzmatycznych, zmotywowanych, samodzielnych i cechujących się wysoką kulturą osobistą.

Ile zarabia asystent klienta?

Jak podaje Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń, mediana zarobków asystenta ds. obsługi klienta na stanowisku średniego szczebla wynosi 5380 złotych brutto na miesiąc. Zarobki rosną wraz z doświadczeniem i umiejętnościami. Asystenci klienta mogą pracować w systemie prowizyjnym lub premiowym.

Najnowsze oferty pracy dla asystenta klienta

Ofert pracy – asystent klienta szukaj na portalu Praca.pl. Często pojawiają się propozycje pracy w obsłudze klientów hurtowych i indywidualnych, w sprzedaży tradycyjnej i e-commerce. W każdej ofercie znajdziesz zakres obowiązków, warunki pracy i informację o wymaganiach pracodawcy. Przeglądaj ogłoszenia i wyślij swoje zgłoszenie!

Praca asystent klienta – najczęściej zadawane pytania:

  • Jakie umiejętności są wysoko cenione u asystenta klienta?

Najbardziej cenione kompetencje to komunikatywność, umiejętności negocjacyjne, zdolności organizacyjne, umiejętność szybkiego uczenia się, opanowanie. Asystent powinien także mieć umiejętność obsługi komputera. wymagana może być także znajomość języków obcych, zwłaszcza angielskiego.

  • Czy asystent klienta to perspektywiczne stanowisko?

Asystenci klienta mają możliwości awansu na wyższe stanowiska, takie jak kierownik działu obsługi klienta, specjalista ds. sprzedaży czy w dalszej perspektywie nawet manager działu. Rozwój zawodowy zależy od zdobywanego doświadczenia, efektywności pracy oraz wykonywanych szkoleń, pozwalających podnosić kompetencje.