- Master degree or equivalent.
- A minimum 3 year experience in the network domain is required.
- Knowledge of RAN OSS solutions from one or two providers.
- Radio Network optimization advanced knowledge and more generally competences in Radio engineering.
- Software development skills (e.g. Python, elastic search, kibana).
- Cooperation and influence.
- Synthetic and analytic mind.
- Ability to work in a multicultural and international environment.
- Results orientation.
- Leadership.
- Project management skills to manage contributions from various experts.
- Good communication skills to be able to negotiate, debate and convince.
- Good relationship skills with team spirit and autonomy.
- Fluent English is mandatory.
- French is a nice-to-have to be able to communicate with all countries in MEA zone.
You will contribute to the activity of QoS performance monitoring for the Group by:
- Managing and contribute to definition of guidelines concerning the monitoring of QoS in Orange mobile affiliates.
- Coordination the Group KPI updates monitoring performance affiliates’ networks (QoS 2G/3G/4G/5G).
- Elaborating new ways of monitoring of QoS especially based on Call Trace information.
You will develop evolutions on monitoring and engineering tools by adaptation of monitoring and more generally engineering tools:
- Dashboarding, using Kibana and elacticSearch capabilities.
- Increasing of inclusion of data feeds.
- Link with engineering tools.
You will support to Orange affiliates to improve the radio performance and QoS of their 2G/3G/4G access networks:
- Support to affiliates on RAN optimization topics including preparation of expertize on optimization and dimensioning.
- Involvement eg. in task forces in countries to improve the radio performance locally, support on parameter setting, optimization guidelines and usages of tools (C-SON, Dimensioning tool….).
- Participation in on-site missions (in Europe and MEA regions) to support locally the affiliates on specific optimization or dimensioning topics.
- sharing the costs of sports activities
- private medical care
- sharing the costs of professional training & courses
- life insurance
- remote work opportunities
- corporate products and services at discounted prices
- mobile phone available for private use
- retirement pension plan
- preferential loans
- no dress code
- extra social benefits
- holiday funds
- sharing the costs of holidays for kids
- employee referral program
- charity initiatives
- company car
W procesie rekrutacji do Orange wszyscy kandydaci mają równe szanse niezależnie od płci, wieku, rasy, pochodzenia, wyznania, niepełnosprawności, orientacji seksualnej lub innej prawnie chronionej podstawy, zgodnie z obowiązującym prawem.
Poznaj
Orange
Dlaczego warto wybrać Orange?
Jako Orange Polska jesteśmy jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych, który zatrudnia pracowników do 20 różnych obszarów. Sukces firmy zawdzięczamy naszym pracownikom, którzy swoim zaangażowaniem i inicjatywą wprowadzają firmę na wyższy poziom.
Dlatego od zawsze dostarczamy możliwości rozwoju – od udziału w projektach ogólnopolskich i międzynarodowych po szkolenia wewnętrzne oraz możliwość uczestnictwa w społecznościach tematycznych.
Dzięki wspólnej pracy, otwartej komunikacji i przyjacielskim relacjom tworzymy przyszłość oraz miejsce pracy, którego częścią warto być.
Nasza siedziba główna znajduje się w Warszawie, w Miasteczku Orange, ale mamy także Miasteczka Regionalne oraz prawie 200 innych lokalizacji w całej Polsce.