Narodowy Bank Polski
Departament Informatyki i Telekomunikacji
poszukuje kandydata do pracy w Wydziale Systemów Windows
Do głównych zadań pracownika należeć będzie:
- utrzymanie infrastruktury serwerowej opartej na platformie Vmware i Microsoft Hyper-V,
- administrowanie systemami zarządzania tożsamością w środowisku lokalnym oraz chmurowym,
- instalacja, konfiguracja, monitorowanie, optymalizacja oraz aktualizacja serwerów Windows,
- konfigurowanie i zarządzanie sieciami wirtualnymi oraz pamięcią masową na platformie Vmware i Microsoft Hyper-V,
- zarządzanie systemami do audytowania i monitorowania zmian w infrastrukturze wielodomenowej oraz na zasobach sieciowych,
- utrzymanie wysokiej dostępności i wydajności usług,
- zarządzanie maszynami wirtualnymi, szablonami, kopiami zapasowymi,
- zapewnienie ciągłości pracy systemów, rozwiązywanie problemów związanych z ich eksploatacją,
- wsparcie użytkowników, współpraca z serwisami zewnętrznymi oraz z grupami wsparcia (administratorzy, helpdesk),
- wykrywanie, wstępna diagnoza oraz usuwanie awarii oraz jej skutków,
- aktualizacja dokumentacji technicznej,
- uczestnictwo w realizacji projektów, współpraca z innymi zespołami IT.
Wymagania niezbędne wobec kandydata:
- wykształcenie wyższe (preferowane techniczne na kierunkach: telekomunikacja, informatyka),
- co najmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie teleinformatyki
(np. administracja systemami IT, bezpieczeństwem; integracja rozwiązań IT), - doświadczenie w administrowaniu systemem Active Directory oraz systemami zarządzania tożsamością oraz usługą Active Directory Federation Services,
- umiejętność zarządzania platformą Microsoft Azure i Microsoft 365 oraz Group Policy, DNS,
- praktyczna znajomość administrowania systemami Microsoft Windows Server 2016/2019/2022 (w tym umiejętność pisania skryptów w shell’u),
- umiejętność zarządzania usługami klastrowymi,
- doświadczenie i wiedza w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz sieci,
- praktyczna znajomość języków skryptowych,
- znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym komunikację z serwisem producentów sprzętu i oprogramowania, korespondencję mailową oraz zapoznawanie się z dokumentacją techniczną,
- umiejętności samodzielnego diagnozowania i rozwiązywania problemów technicznych,
- samodzielność podczas realizacji powierzonych zadań, odpowiedzialność za realizowane zadania,
- umiejętność pracy w zespole,
- zdolność do pracy pod presją czasu i odporność na stres,
- dyspozycyjność.
Dodatkowym atutem będzie:
- umiejętność programowania w .NET lub C#,
- znajomość rozwiązań typu NAS, SAN (Dell, NetApp),
- znajomość sieci LAN/WAN i protokołów sieciowych,
- posiadanie certyfikatów potwierdzających wymienione umiejętności.