Prezydent Wrocławia
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
w Urzędzie Miejskim Wrocławia
plac Nowy Targ 1-8
50-141 Wrocław
stanowisko do spraw transformacji klimatycznej
Wydział Klimatu i Energii
Do Twoich głównych zadań na tym stanowisku będzie należało:
- działania w zakresie dążenia do osiągnięcia neutralności klimatycznej Miasta, w tym:
- koordynacja działań związanych z dążeniem do osiągnięcia przez Wrocław neutralności klimatycznej, w tym działań realizowanych w ramach misji Neutralne Klimatycznie i Inteligentne Miasta
- współpraca z interesariuszami w zakresie promowania i wdrażania inicjatyw służących dekarbonizacji
- bieżąca analiza polskich i unijnych programów oraz strategii dotyczących transformacji klimatycznej
- przygotowywanie rekomendacji i wytycznych w zakresie wdrażania działań proklimatycznych, dekarbonizacyjnych na poziomie lokalnym
- opiniowanie planów, programów i strategii w zakresie transformacji klimatycznej miasta, w tym podnoszenia efektywności energetycznej
- opracowywanie wskaźników dotyczących realizacji dokumentów strategicznych związanych z efektywnością energetyczną
- podnoszenie świadomości mieszkańców w dążeniu do osiągnięcia neutralności klimatycznej
- przygotowywanie projektów dotyczących neutralności klimatycznej, w tym:
- analizowanie możliwości zewnętrznego finansowania inicjatyw związanych z budowaniem odporności miasta i dążeniem do neutralności klimatycznej
- przygotowywanie dokumentów i opracowań na potrzeby aplikowania o środki finansowe
- współudział w procesie składania wniosków o dofinansowanie
- współpraca z interesariuszami w zakresie identyfikowania inwestycji i działań przeznaczonych do współfinansowania ze środków pomocowych
- współuczestnictwo w opracowywaniu projektów i planów dotyczących poprawy efektywności energetycznej wraz z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii oraz monitorowanie ich efektów
- realizacja projektów dotyczących neutralności klimatycznej, w tym:
- współudział w procesach związanych z realizacją dofinansowanych projektów zgodnie z harmonogramami rzeczowo-finansowymi
- współudział w planowaniu oraz sporządzaniu dokumentów dotyczących zmian w Budżecie Miasta i Wieloletniej Prognozie Finansowej w celu zapewnienia wkładu finansowego Miasta w projektach realizowanych ze źródeł zewnętrznych.
Informacja o warunkach pracy na tym stanowisku:
Miejsce pracy:
budynek Urzędu - ul. Wojciecha Bogusławskiego 8,10; 50-031 Wrocław.
- praca stacjonarna przy stanowisku komputerowym powyżej 4 godzin dziennie
- dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim: miejsce parkingowe, wjazd do budynku bez barier architektonicznych, winda, wózek ewakuacyjny.
III kwartał 2024 r.
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych)
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
- nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- wykształcenie: wyższe
- wiedza z zakresu zrównoważonego rozwoju, zmian klimatu oraz neutralności klimatycznej
- znajomość ustawy o charakterystyce energetycznej budynków i/lub ustawy o efektywności energetycznej - w zakresie przepisów ogólnych, krajowego celu w zakresie oszczędnego gospodarowania energią oraz zadań jednostek sektora publicznego dotyczących efektywności energetycznej
- znajomość zagadnień związanych z: procesem audytu energetycznego obiektów i źródeł ciepła i/lub charakterystyką energetyczną obiektów i/lub taryfikacją stosowaną do rozliczeń nośników energii i wody
- znajomość uchwały nr XII/300/19 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 4 lipca 2019 r. zmieniającej uchwalę nr XVIII/345/15 Rady Miejskiej Wrocławia w sprawie „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Wrocławia” wraz z złącznikiem do uchwały
- znajomość uchwały nr XII/301/19 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 4 lipca 2019 r. w sprawie „Planu działań na rzecz zrównoważonej energii i klimatu (SECAP)” wraz z złącznikiem do uchwały
- znajomość języka angielskiego
- obsługa pakietu Microsoft Office.
Wymagania dodatkowe:
- specjalizacja: studia podyplomowe z zakresu energetyki
- obsługa programów informatycznych w zakresie geograficznych systemów informacyjnych
- kreatywność, umiejętność pracy pod presją, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, samodzielność.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu kwietniu 2024 roku wyniósł poniżej 6%.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- list motywacyjny, opatrzony własnoręcznym podpisem
- kwestionariusz osobowy, zgodnie z załączonym wzorem, opatrzony datą i własnoręcznym podpisem
- kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie
- kopia dokumentu potwierdzająca znajomość języka polskiego (dotyczy osób nieposiadających obywatelstwa polskiego)
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych, opatrzone własnoręcznym podpisem
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, opatrzone własnoręcznym podpisem
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
Poznaj
Urząd Miejski Wrocławia
Urząd Miejski Wrocławia mieści się w kilkunastu budynkach. W 40 wydziałach urzędnicy wydają decyzje w sprawach właściwych dla swojego wydziału, obsługują mieszkańców i kontrolują przebieg przeprowadzanych inwestycji miejskich. Specjalne zespoły wdrażają projekty, dotyczące m.in. infrastruktury miejskiej, rewitalizacji zabytków, czy pozyskiwania środków na kolejne przedsięwzięcia.