Ogłoszenie numer: 6410676, z dnia 2022-01-31
OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO
Podinspektor ds. Planowania w Wydziale Budżetu Urzędu Miasta Olsztyna
Miejsce pracy: Olsztyn
Opis stanowiska
PODSTAWOWE OBOWIĄZKI
Do podstawowych zadań należeć będzie:
- monitorowanie prawidłowości stosowania w procesie planowania, uchwalania i wykonywania budżetu miasta oraz wieloletniej prognozy finansowej, zasad wynikających z obowiązujących regulacji prawnych, w tym odnoszących się do planów finansowych miejskich jednostek organizacyjnych,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta Olsztyna i zarządzeń Prezydenta Olsztyna dotyczących planowania, uchwalania i wykonywania budżetu miasta oraz planowania wieloletniego (wieloletnia prognoza finansowa),
- udział w przygotowaniu procedur, instrukcji, założeń, opinii, informacji zapewniających prawidłowy przebieg procesów planowania,
- sporządzanie informacji i analiz w zakresie budżetu miasta, wieloletniej prognozy finansowej oraz planów finansowych miejskich jednostek organizacyjnych, na potrzeby planowania, kontroli i zarządzania finansami miasta, w tym zarządzania długiem
- ustalanie i rekomendowanie rozwiązań merytorycznych w sprawach prowadzonych na stanowisku w zakresie wynikającym z przepisów prawa i obowiązujących procedur.
Wymagania
WYMAGANIA NIEZBĘDNE (WYKSZTAŁCENIE, UPRAWNIENIA, STAŻ)
-
obywatelstwo polskie,
-
brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
-
wykształcenie wyższe o kierunku ekonomia lub finanse i rachunkowość lub zarządzanie, bądź wyższe z co najmniej rocznym doświadczeniem zawodowym w dziedzinie sektora finansów publicznych,
-
znajomość ustaw w stopniu podstawowym:
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o samorządzie powiatowym, -
znajomość podstawowych zagadnień makroekonomicznych,
-
dobra znajomość obsługi komputera, w tym programów Word i Excel.
KWALIFIKACJE DODATKOWE
- dla kandydata z wykształceniem wyższym o kierunku ekonomia lub finanse i rachunkowość lub zarządzanie - min. 6 miesięczny staż pracy zawodowej w jednostkach administracji publicznej na pokrewnym stanowisku lub min. 6 miesięczny staż absolwencki w jednostkach administracji publicznej (nie później niż przed upływem 3 lat od terminu złożenia dokumentów).
UMIEJĘTNOŚCI
- komunikatywność,
- terminowość i dokładność,
- umiejętność prawidłowego stosowania wiedzy,
- umiejętność pracy w zespole,
- kultura osobista.
WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA
- list motywacyjny
- skan lub zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- skany lub zdjęcia dokumentów potwierdzających wymagania w zakresie doświadczenia zawodowego w dziedzinie sektora finansów publicznych - dla kandydata z wykształceniem wyższym,
- skany lub zdjęcia dokumentów potwierdzających wymagania dodatkowe (w przypadkach ich posiadania) - dla kandydata z wykształceniem wyższym ekonomicznym