Burmistrz Miasta Luboń
ogłasza nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze:
ds. kadr i płac, w wymiarze ½ etatu w Wydziale Administracyjno-Gospodarczym
Urzędu Miasta Luboń
Podinspektor ds. kadr i płac
Miejsce pracy: Luboń
Do zakresu działania, obowiązków i uprawnień na stanowisku należy w szczególności:
- Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników.
- Przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy.
- Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem i realizowaniem harmonogramów czasu pracy pracowników Urzędu. Prowadzenie ewidencji czasu pracy.
- Zgłaszanie pracowników i osób zatrudnionych do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego (dokonywanie zmian w zgłoszeniach).
- Przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy.
- Naliczanie wynagrodzeń i sporządzanie list płac dla pracowników Urzędu Miasta, zleceniobiorców, dziełobiorców, naliczanie wynagrodzeń chorobowych i innych świadczeń.
- Sporządzanie zestawienia zbiorczego wynagrodzeń za dany miesiąc.
- Prowadzenie kartotek wynagrodzeń i zasiłkowych.
- Sporządzanie dokumentacji emerytalno – rentowej.
- Wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniu i zatrudnieniu.
- Sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań do GUS w zakresie kadr i płac.
- Sporządzanie deklaracji ZUS, PIT i PPK , przesyłanie ich do organów właściwych i dokonywanie na ich podstawie płatności.
- Dokonywanie płatności w zakresie wynagrodzeń.
- Sporządzanie deklaracji PFRON, przekazywanie do instytucji PFRON oraz dokonywanie na jej podstawie płatności.
- Dokonywanie dekretacji na listach wynagrodzeń.
- Prowadzenie stanu zadłużeń z tyt. pożyczek ZFŚS pracowników.
- Prowadzenie rejestru umów zlecenia i umów o dzieło.
- Bieżąca analiza obowiązujących przepisów w zakresie wykonywanych czynności ( w szczególności: Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych, Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych) oraz zgłaszanie na bieżąco przełożonym wprowadzonych ustawowych zmian celem dostosowania ich do obowiązującego stanu prawnego.
Kandydat powinien spełniać następujące wymagania związane ze stanowiskiem:
Niezbędne kwalifikacje kandydata:
- posiadanie obywatelstwa polskiego;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślnie przestępstwo skarbowe;
- posiadanie nieposzlakowanej opinii;
- wykształcenie wyższe,
- bardzo dobra znajomość obsługi komputera, programów biurowych, obsługi sieci Internet, urządzeń biurowych.
Kwalifikacje dodatkowe kandydata:
- wykształcenie wyższe: ekonomiczne/finansowe/prawnicze jednolite studia magisterskie, ekonomiczne/finansowe/prawnicze wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne/finansowe/prawnicze studia magisterskie lub ekonomiczne/finansowe/prawnicze studia podyplomowe;
- doświadczenie w pracy na stanowisku ds. kadr i płac w jednostkach sektora finansów publicznych;
- znajomość następujących przepisów: ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawa o finansach publicznych, ustawa o pracownikach samorządowych, ustawa o samorządzie gminnym;
- wiedza w zakresie zasad funkcjonowania administracji samorządowej;
- posiadanie umiejętności sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;
- komunikatywność, dokładność, sumienność, odpowiedzialność, terminowość;
- umiejętność korzystania z przepisów prawa.
Warunki pracy na stanowisku pracy:
- praca w wymiarze ½ etatu z przekształceniem w pełny etat po ok. 1,5 roku;
- praca w pozycji siedzącej, wymagającej szczególnej koncentracji;
- praca w budynku nieprzystosowanym do potrzeb osoby niepełnosprawnej;
- praca w zespole i w warunkach stresu;
- praca wymagająca znajomości przepisów prawa, w tym określonych w pkt.II.
Oczekujemy na państwa pisemne zgłoszenia zawierające:
- list motywacyjny ze wskazaniem stanowiska (adres mailowy);
- kwestionariusz osobowy;
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje;
- kopie dotychczasowych świadectw pracy;
- życiorys zawodowy wraz z opisem przebiegu zatrudnienia, praktyk zawodowych i odbytego stażu;
- oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne;
- oświadczenie kandydata o posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.
Informuję jednocześnie, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Luboń, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił mniej niż 6%.