Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Opolu
Opolski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Opolski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych
Miejsce pracy: Opole
Ogłoszenie o naborze Nr 134326
Warunki pracy
Praca biurowa. Praca przy komputerze. Obsługa urządzeń biurowych: komputer, drukarka, niszczarka. Zagrożenie naciskami grup przestępczych. Zagrożenie korupcją.
Zakres zadań
- Kieruje Pionem Ochrony
- Prowadzi aktualny wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto
- Prowadzi szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych
- Prowadzi zwykłe postępowania sprawdzające oraz kontrolne postępowania sprawdzające
- Zarządza ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacuje ryzyko
- Kontroluje ochronę informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów
- Opracowuje i aktualizuje, wymagający akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzoruje jego realizację
- Zapewnia ochronę systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w administracji, w tym co najmniej 2 lata pracy związanej z ochroną informacji niejawnych
- Odbycie szkolenia przeprowadzonego przez ABW dla pełnomocników do spraw ochrony informacji niejawnych i ich zastępców oraz osób przewidzianych na te stanowiska
- Poświadczenie bezpieczeństwa osobowego do dostępu do informacji ŚCIŚLE TAJNYCH wydane przez ABW
- Znajomość przepisów: 1) Ustawy o ochronie informacji niejawnych; 2) Rozporządzenia Prezesa RM w sprawie podstawowych wymagań bezpieczeństwa teleinformatycznego; 3) Rozporządzenia RM w sprawie środków bezpieczeństwa fizycznego stosowanych do zabezpieczenie informacji niejawnych; 4) Rozporządzenia Prezesa RM w sprawie nadawania, przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów zawierających informacje niejawne; 5) Rozporządzenia RM w sprawie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych; 6) Rozporządzenia Prezesa RM w sprawie sposobu oznaczania materiałów i umieszczania na nich klauzul tajności; 7) Ustawy Kodeks postępowania administracyjnego; 8) ustawy o służbie cywilnej. Umiejętność przekazywania wiedzy osobom szkolonym. Umiejętność planowania pracy (m.in. kontroli, szkoleń, postępowań sprawdzających ). Komunikatywność. Dyskrecja
- Informacja dla osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 roku: W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość przepisów dotyczących archiwizacji dokumentów
- Znajomość przepisów: 1) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych; 2) Ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. 2. Doświadczenie w realizowaniu procedur kancelaryjnych. 3. Poczucie odpowiedzialności i sumienność w wykonywaniu obowiązków. 4. Znajomość zagadnień związanych z bezpieczeństwem teleinformatycznym