Ogłoszenie numer: 7146606, z dnia 2022-06-27
Americares
INFORMACJE O AMERICARES
Americares to koncentrująca się na zdrowiu organizacja działająca na rzecz ratowania życia i poprawy stanu zdrowia osób dotkniętych biedą lub sytuacjami kryzysowymi. Każdego roku Americares dociera ze swoimi skutecznymi programami zdrowotnymi, lekami, artykułami medycznymi i wsparciem w sytuacjach kryzysowych do potrzebujących w średnio 85 krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych. Americares to jeden z przodujących w skali światowej dostawców non profit darowanych leków i artykułów medycznych. W związku z kryzysem w Ukrainie Americares reaguje na potrzeby zdrowotne osób fizycznych i rodzin w Ukrainie, uchodźców i uchodźczyń z Ukrainy oraz społeczności przyjmujących. Programy Americares koncentrują się na dostarczaniu leków i artykułów medycznych, wspomaganiu usług zdrowotnych, a także opiece w zakresie zdrowia psychicznego i wsparcia psychospołecznego dla ludności dotkniętej kryzysami.
Menedżer / Menedżerka komunikacji
Miejsce pracy: Kraków
Opis stanowiska
Americares poszukuje dynamicznej, kreatywnej osoby wyspecjalizowanej w dziedzinie komunikacji oraz biegle władającej językami angielskim i polskim lub angielskim i ukraińskim, której zadaniem będzie opracowywanie interesujących tekstów i materiałów wizualnych dokumentujących reakcje Americares na kryzys w Ukrainie. Osoba zajmująca to stanowisko będzie odpowiadać za całą komunikację zewnętrzną związaną z realizowanym projektem, w tym za zbieranie materiałów, wywiady w mediach, raporty dla darczyńców oraz zdjęcia i filmy dokumentujące reakcje Americares na kryzys. Praca na pełny etat w Krakowie, 12-miesięczna umowa o pracę. Zatrudniona osoba będzie podlegać liderowi(-ce) zespołu ds. reagowania kryzysowego w Ukrainie.
Dział marketingu i komunikacji odpowiada za globalne przekazy Americares, budowanie marki i tożsamości wizualnej, opracowywanie atrakcyjnych tekstów i materiałów wizualnych, prowadzenie skutecznych kampanii public relations oraz wspieranie komunikacji zespołu ds. rozwoju z kluczowymi adresatami pomocy ze strony organizacji. Każdego roku zespół ds. programów kryzysowych reaguje na ponad 30 klęsk żywiołowych i kryzysów humanitarnych na całym świecie oraz opracowuje długofalowe programy wyjścia z kryzysu.
OBOWIĄZKI:
- Przygotowywanie raportów dla darczyńców, opisów sukcesów, informacji prasowych, zawartości witryny internetowej i artykułów do biuletynu, treści do mediów społecznościowych, arkuszy informacyjnych i innych materiałów stosownie do potrzeb.
- Zarządzanie kontaktami z mediami, w tym tworzenie list mediów, organizowanie wizyt dziennikarzy, terminowe odpowiadanie na zapytania prasowe oraz umawianie wywiadów dla najważniejszych publicznych przedstawicieli organizacji.
- Sporządzanie miesięcznych raportów na temat obecności organizacji w mediach.
- Przygotowywanie materiałów wizualnych — wymagane podstawowe umiejętności w zakresie fotografowania i filmowania.
- Wyjazdy do organizacji partnerskich w celu opracowywania raportów na temat oddziaływania programów wspieranych przez Americares.
- Pomaganie dyrektorowi ds. multimediów w zatrudnianiu profesjonalnych fotografów i kamerzystów stosownie do potrzeb.
- Dbanie o zgodność podejmowanych działań związanych z budowaniem świadomości marki z wytycznymi organizacji.
- Koordynowanie zbierania informacji z zespołem ds. programów w celu zapewnienia rzetelnej reprezentacji programów.
- Przeglądanie opracowywanych przekazów wraz z liderem(-ką) zespołu w celu zapewnienia zgodności z celami programowymi, wymaganiami darczyńców, lokalnymi zasadami bezpieczeństwa i celami strategicznymi.
Wymagania
- Ponadprzeciętne umiejętności pisania, redagowania i korekty tekstów oraz komunikacji ustnej w języku angielskim i polskim lub angielskim i ukraińskim.
- Co najmniej 5 lat doświadczenia w zakresie komunikacji zewnętrznej, public relations, opracowywania materiałów do publikacji i/lub kontaktów z mediami.
- Dyplom potwierdzający wykształcenie w dziedzinie komunikacji, dziennikarstwa, języka angielskiego lub pokrewnej.
- Doświadczenie w pracy w międzynarodowej organizacji NGO lub non profit na stanowisku związanym z rozwojem bądź komunikacją.
- Doświadczenie w pracy z mediami informacyjnymi.
- Dobre kontakty z mediami lokalnymi i międzynarodowymi będą dodatkowym atutem.
- Mile widziana znajomość zasad AP Style.
- Gotowość do wyjazdów — stosownie do potrzeb — do miejsc realizacji programów i organizacji partnerskich w regionie.
- Duże zainteresowanie międzynarodowymi programami pomocy i rozwoju oraz ochrony zdrowia.
- Dobra organizacja podczas pracy, przywiązywanie dużej wagi do szczegółów i przestrzeganie napiętych terminów, również w przypadku wymagających pilnej odpowiedzi zapytań medialnych.
- Umiejętność pracy zarówno samodzielnie, jak i w zespole.
- Potwierdzone umiejętności w zakresie zarządzania projektami, w tym efektywnego ustalania priorytetów zadań przy niewielkim nadzorze oraz samodzielnej pracy.
- Mile widziane duże umiejętności projektowania i prowadzenia prezentacji przy użyciu programu PowerPoint.
- Biegła znajomość aplikacji pakietu Microsoft Office.
- Doświadczenie w pracy z rozwiązaniami SharePoint i Cision będą dodatkowym atutem.
Aby ubiegać się o to stanowisko, należy przesłać CV, list motywacyjny i próbkę tekstu (w języku angielskim). Prosimy o uwzględnienie tych wymagań w aplikacji.