Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Stanowisko pracy usytuowane jest na I piętrze budynku Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej przy ul. Gdańskiej 1A w Pruszczu Gdańskim. Droga prowadząca do głównego wejścia do budynku Komendy jest utwardzona i prowadzi do niego utwardzony chodnik bez stopni i przeszkód dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Na parter budynku prowadzi droga przystosowana dla wózków inwalidzkich - bez stopni i przeszkód. W budynku znajduje się platforma dla osób niepełnosprawnych, której gabaryty gwarantują swobodny przejazd osób niepełnosprawnych na wyższe kondygnacje budynku. Platforma wyposażona jest w panel sterowania, na którym znajdują się przyciski z alfabetem Braille-a umożliwiające jazdę na żądane piętro, przycisk ALARM do wezwania pomocy oraz przycisk STOP do zatrzymania platformy. Na parterze i piętrach dostępne są korytarze dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Na każdym piętrze znajduje się toaleta. Stanowisko pracy wyposażone w komputer, monitor ekranowy - czas pracy przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie z naturalnym i sztucznym oświetleniem. Konieczność korzystania z urządzeń biurowych: telefon, kserokopiarka, drukarka, faks, skaner. Wyjazdy służbowe i szkolenia w zakresie wykonywania obowiązków służbowych.
Zakres zadań
- przygotowanie dokumentacji księgowej do dekretacji
- sprawdzanie dokumentacji finansowej pod względem formalno-rachunkowym oraz księgowanie poszczególnych dokumentów księgowych zgodnie z obowiązującym planem kont
- dekretowanie i przygotowanie dokumentów do księgowania zgodnie z klasyfikacją budżetową oraz terminowe przelewanie środków pieniężnych za otrzymane rachunki i faktury
- prowadzenie kasy
- prowadzenie rejestracji i rozliczanie zaangażowania wydatków
- przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych
- współpraca w przygotowaniu miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań
- dokonywanie rozliczeń bankowych
- zastępowanie głównego księgowego w czasie choroby i urlopu
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie ekonomicznedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego na stanowisku administracyjno-biurowym lub odbyty staż, łącznie minimum 1 rok, bądź też minimum 3 lata doświadczenia zawodowego w księgowości
- Nieposzlakowana opinia
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość obsługi komputera w zakresie Word, Excel, poczta elektroniczna a także programów finansowo-księgowych, płatnika ZUS, systemu Fortech, systemu obiegu dokumentów EZD oraz bankowości elektronicznej
- Znajomość obowiązujących przepisów z zakresu m. in.: ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o Państwowej Straży Pożarnej i przepisów wykonawczych do tej ustawy, ustawy o służbie cywilnej oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego
- Znajomość zasad prowadzenia księgowości budżetowej w jednostkach sektora finansów publicznych
- Znajomość specyfiki służby i pracy w jednostkach ochrony przeciwpożarowej
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Zdolność uczenia się
- Posiadanie prawa jazdy kat. B
- Komunikatywność
- Wysoka kultura osobista
- Umiejętność pracy w zespole
- Umiejętność planowania i organizacji pracy własnej